Avatar billede sonyboy Nybegynder
27. november 2003 - 22:24 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

PHP Script hjælp - ftp_put - unable to access

Allerede inden jeg begynder, så ved jeg godt Eksperten.dk ikke er til dette. Men det er det eneste sted som jeg kan søge om hjælp nu, har prøvet www.s2all.dk og flere steder, ingen kan hjælper. Og folk som er her inde kan sgu en del.

Det handler om et ftp_put script, som skal bruges til at kunne ligge billeder op til et bolig udlejnings firma.
Når jeg kører scriptet, ligger det fint filerne op.
Hvis jeg kører scriptet lokalt på min egen webserver virker det fint, og ligger billedet op, men så snart jeg ligger det op på ham jeg skal lave siden til, laver den en fejl, som er:
Warning: ftp_put(): Unable to access D:\\Misc\\Picz\\billedekommer.jpg in /web/www.real.dk/www/newsite/files/forms.inc.php on line 203

Og det er lige meget hvilket billede jeg tager, har den ikke access.

Hvis der er en som kan hjælpe, vil jeg blive meget glad.

Kildekoden består som følgende:

if($perform == "upload_billeder_salg"){
    $ftp_destination_0 = '/www/newsite';
    $ftp_destination_1 = 'images';
    $ftp_destination_2 = 'boliger';
    $ftp_destination_3 = ''.$type.'';
    $desfile = basename($file);
    ftp_pasv($conn_id,TRUE);
    if (!$conn_id) {
        header("Location: ../admin_salg_upload.php?id=$id&info=1");
    }
    if(!@ftp_chdir($conn_id, $ftp_destination_0."/".$ftp_destination_1."/".$ftp_destination_2."/".$ftp_destination_3."/".$id)) {
        $chrdir0 = ftp_chdir($conn_id, $ftp_destination_0);
        if(!$chrdir0) {
            ftp_mkdir($conn_id, $ftp_destination_0);
            ftp_chdir($conn_id, $ftp_destination_0);
        }
        $chrdir1 = ftp_chdir($conn_id, $ftp_destination_1);
        if(!$chrdir1) {
            ftp_mkdir($conn_id, $ftp_destination_1);
            ftp_chdir($conn_id, $ftp_destination_1);
        }
        $chrdir2 = ftp_chdir($conn_id, $ftp_destination_2);
        if(!$chrdir2) {
            ftp_mkdir($conn_id, $ftp_destination_2);
            ftp_chdir($conn_id, $ftp_destination_2);
        }
        $chrdir3 = ftp_chdir($conn_id, $ftp_destination_3);
        if(!$chrdir3) {
            ftp_mkdir($conn_id, $ftp_destination_3);
            ftp_chdir($conn_id, $ftp_destination_3);
        }
        $chrdirid = ftp_chdir($conn_id, $id);
        if(!$chrdirid) {
            ftp_mkdir($conn_id, $id);
            ftp_chdir($conn_id, $id);
        }
    $upload = ftp_put($conn_id, $desfile, $file, $fmode);
    if (!$upload) {
        header("Location: ../admin_salg_upload.php?id=$id&info=2&type=$type&file=".basename($file)."&");
    } else {
        mysql_query("INSERT INTO {$prefix}_billeder
        (`navn`,`type`,`bolig`) VALUES
        ('$desfile','$type','$id');")or die(mysql_error());
        header("Location: ../admin_salg_upload.php?id=$id&info=3&type=$type&file=".basename($file)."&desfile=$desfile");
        ftp_quit($conn_id)or die();
    }

Linje 203 er: $upload = ftp_put($conn_id, $desfile, $file, $fmode);

På forhånd tak.
Avatar billede sonyboy Nybegynder
27. november 2003 - 22:25 #1
Det første skulle så ikke være der... ;)
Avatar billede googolplex Novice
27. november 2003 - 22:51 #2
Har du tjekket om stien er korrekt, når du ligger det op ?

$ftp_destination_0 = '/www/newsite';
Avatar billede sonyboy Nybegynder
27. november 2003 - 22:54 #3
Jepper har jeg. Den er helt korrekt. Hvis jeg ligger siden ned på min egen maskine, så kommer den fint ind på ftp-serveren, og kan godt ligge billede op.
Så snart jeg ligger den over på Wannafind serveren, som er hosteren, så giver den unable to access. Ved ikke om det muligvis er pga. min workstation er Windows og deres er Linux.
Avatar billede schaefner Juniormester
27. november 2003 - 22:56 #4
Prøv:

$ftp_destination_0 = '/web/www.real.dk/www/newsite/';
Avatar billede schaefner Juniormester
27. november 2003 - 22:57 #5
uden den sidste /
Avatar billede sonyboy Nybegynder
27. november 2003 - 22:59 #6
Destinationen på Wannafinds servere virker korrekt, når jeg ligger den på min maskine, men holder FTP-serveren på Wannafind, så virker det fint.

Men det lader til at den ikke kan uploade noget fra min, fordi den ikke kan få adgang.
Avatar billede danisher Nybegynder
27. november 2003 - 23:06 #7
Har du prøvet at chmod'e biblioteket du skal uploade til? Jeg "plejer" altid at give den 777, hvis sådan et script skal funge. Så skulle du gerne have skrive rettigheder til den :)

Mvh
Avatar billede sonyboy Nybegynder
27. november 2003 - 23:09 #8
danisher > Jepper har chmod dem med 777. Jeg er meget lost i det, har siddet og fejlsøgt den de sidste par dage. Og den skal meget gerne være færdig imorgen aften...
Avatar billede danisher Nybegynder
27. november 2003 - 23:30 #9
Min fejl...

Nå, men så er det måske noget med stien at gøre... Jeg har oplevet i nogle tilfælde, at man skal prøve med realpath() funktionen. Det kan nogle gange være en fordel, men ved det ikke lige i jeres tilfælde. Held og lykke

Mvh
Avatar billede sonyboy Nybegynder
27. november 2003 - 23:32 #10
danisher > er det istedet for basename() du vil have jeg skal bruge den?
Avatar billede danisher Nybegynder
27. november 2003 - 23:36 #11
Det kan det være. Men jeg plejer at bruge den til f.eks. jeres upload bibliotek, men det kan jo bruges begge steder.

Prøv at skrive
print realpath("/www/newsite/");
print "<br />" . $file);

for at se, hvad du får ud af det! Vigtigt at du gør det på serveren!

Mvh
Avatar billede danisher Nybegynder
27. november 2003 - 23:41 #12
Prøv at skrive
print realpath("/www/newsite/");
print "<br />" . realpath($file);
Avatar billede sonyboy Nybegynder
27. november 2003 - 23:55 #13
Jeg vil prøve det
Avatar billede sonyboy Nybegynder
28. november 2003 - 17:14 #14
danisher, desværre så virker det ikke helt som forventet. Den siger; 'Warning: ftp_put: Cannot STOR. No permission.'
Og det er ikke endnu på Wannafind serveren, det er på min Windows maskine. Så kan se hvad FTP-serveren siger til det.
Avatar billede sonyboy Nybegynder
24. september 2004 - 15:50 #15
Lukkes..