Avatar billede pwessel Nybegynder
13. januar 2001 - 13:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kun fejlsikret tilstand Win 98

Jeg har haft virus. og er started helt fra bunden, men under instalation af win 98 vil den ikke genstarte, har prøvet at køre med bootlog men her meldes kun om fejl ved nogle enkelte fonte. Hvad kan det være eller hvordan finder jeg udaf hvad der er galt. Har prøvet to forskellige win 98 instalations cd\'er.
Avatar billede halifax Nybegynder
13. januar 2001 - 13:53 #1
\"Startet helt fra bunden\" vil det sige, du har kørt fdisk og format c?
Avatar billede pwessel Nybegynder
13. januar 2001 - 13:56 #2
Ja det har jeg og det går også fint lige til den skal genstarte sidste gang
Avatar billede nopper Praktikant
13. januar 2001 - 14:48 #3
I forbindelse med en format c:,kan det være en fordel at bruge kommnandoen disk /mbr.Derved undgår man en del problemer senere hen.
Avatar billede halifax Nybegynder
13. januar 2001 - 17:13 #4
nopper >> Da ikke i forbindelse med kommandoen format. Og du mener vel fdisk /mdr (masterbootrecord)??
Avatar billede zitra Nybegynder
13. januar 2001 - 17:13 #5
vil den ikke lukke efter inst. eller vil den ikke starte??
Avatar billede nopper Praktikant
13. januar 2001 - 17:35 #6
Ups det var en skrivefejl.Nej ikke i forbindelse med format, men umiddelbart bagefter.
Avatar billede klaus-philip Nybegynder
08. februar 2001 - 10:25 #7
Prøv at fjerne netkort, lydkort, 3d acc kort og andre pci-enheder. Oftest er det en pci enhed der forårsager et sådant problem. Hvis du herefter kan starte maskinen op normalt, monterer du kortene et efter et til fejlen genopstår - så ved du hvem der er \"synderen\". Denne må så udskiftes.
Avatar billede nopper Praktikant
08. februar 2001 - 15:01 #8
Jeg tror manden har en defekt computer.Se hans sidste kommentar. 13.01.01
Avatar billede klaus-philip Nybegynder
08. februar 2001 - 15:57 #9
Stadig mest sansynligt en pci enhedsfejl. Kan også være et HD problem. Næppe bundkort eller Ram. Det skader ikke at foretage den foreslåede fejlfinding - men man får sikkerhed for om der er fejl i omtalte enheder eller ej, og dette er jo penge værd i sig selv...