Avatar billede lassevang Nybegynder
27. november 2003 - 15:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Grafisk opstart?

Hey jeg vil bare vide hvordan man skifter til Grafisk Opstart i Linux RedHat fordi det er virkelig irreterende at se på al den skrift hele tiden...
Avatar billede cplus Nybegynder
27. november 2003 - 17:30 #1
Godt spørgsmål.

Jeg har ikke selv undersøgt hvordan Mandrake gør..

Men prøv at kigge på deres distro og undersøg opstartsfilerne
Avatar billede lassevang Nybegynder
27. november 2003 - 18:28 #2
Ok... Er det bare www.redhat.com eller hva?
Avatar billede janpo Nybegynder
27. november 2003 - 21:52 #3
Du skal rette i din /etc/inittab fil. der står et 3-tal et sted, som skal rettes til et 5-tal. Jeg håber at det er det du mener.
Hvis du mener du slet ikke vil se hvilke services, som starter under boot, så tror jeg vi er mange, der er uenige i det. Jeg vil ihvertfald gerne vide hvis min Samba ikke kan starte.
Avatar billede ipol Nybegynder
27. november 2003 - 21:57 #4
Det er som "janpo" foreslår. Men der er også denne mulighed hvis du kører enten rh 8 eller 9. Setup i root.
Avatar billede lassevang Nybegynder
28. november 2003 - 10:27 #5
Hvor kan jeg finde den der initab fil henne? Og jeg skal osse have at vide hvordan man finder en mus for min virker ikke i redhat...
Avatar billede cplus Nybegynder
28. november 2003 - 12:30 #6
Kør lige kudzu... den finder din mus..
Avatar billede lassevang Nybegynder
28. november 2003 - 14:00 #7
Hvordan jeg ved faktisk ikke særlig meget om det
Avatar billede janpo Nybegynder
28. november 2003 - 16:26 #8
Du finder inittab i /etc mappen. Prøv med en "Terminal".
Din museopsætning finder du i /etc/X11/XF86Config filen. Den kan do godt være lidt vanskelig at finde rundt i for en begynder. Lad høre hvad for en mus du har og hvad der står i XF86Config.
Avatar billede lassevang Nybegynder
28. november 2003 - 16:53 #9
Nå ja jeg kan jo ikke noget når min mus ikke virker så alt det du siger er umuligt.... Jeg har en Logitech Cordless Mouse eller noget i den stil
Avatar billede janpo Nybegynder
28. november 2003 - 17:24 #10
Så vidt jeg kan se ud af "historikken" her må du stå i tekst-mode når du er færdig med at boot'e. Ikke sandt ? I så fald logger du ind som root og skriver :
cd /etc
og derefter
pico inittab (hvis du har pico installeret, ellers prøv nano)
Så skulle du kunne rette i filen.
Hvis derimod booter ind i grafisk login, så prøv at skrive
init 3
ved boot prompten.
Avatar billede lassevang Nybegynder
06. december 2003 - 12:30 #11
Grrr Jamen jeg kan jo ikke logge ind fordi min mus ikke virker og jeg aner ikke hvordan jeg åbner kudzu.......
Avatar billede predator-experten Nybegynder
07. december 2003 - 15:08 #12
Har du ikke et keyboard?
Avatar billede ipol Nybegynder
08. december 2003 - 18:20 #13
Det kunne se ud til at du har valgt den forkerte mus da du installerede redhat. Du kunne jo gøre det at du bootede op mid din redhat cd på samme måde som da du installerede den, for dernæst at opdatere den med denne cd, du får da muligheden for at vælge den rigtige mus, jeg mener også at du får muligheden for at vælge om pc'en skal starte op i X (Grafisk mode) ved fremtidige logind.
Hvis det ikke lykkedes for dig første gang prøver du bare en gang til.
Avatar billede lassevang Nybegynder
20. december 2003 - 22:47 #14
Jeg lavede et nyt spørgsmål.... Så alle der vil ha point lav et lille svar... Mén det gælder kun for dem der har hjulpet mig herinde
Avatar billede predator-experten Nybegynder
06. januar 2004 - 21:44 #15
Jeg er ked af jeg lige skrev noget lort, fatter ikke helt hvor jeg var henne :)
Kender det prob, og kunne også tænkte mig at vide om man kunne logge på uden mus :)
Avatar billede lassevang Nybegynder
11. april 2004 - 17:58 #16
Sry gutter bruger ik Linux mere.. Formatterede-__________-