Avatar billede kenneth24 Nybegynder
27. november 2003 - 14:23 Der er 10 kommentarer

Fax løsning

Hvem har noget erfaring med fax løsninger på server ?

Det drejer sig om en kunde jeg har, der efterspørger en fax løsning, så han kan faxe direkte fra de forskellige pc´ere.

Hvad er der ad programmer til dette og er der noget specielt man skal undgå.

ALtså fordele/ulemper, faldgruber og alt det der...

Hvis du har en pris på en given løsning, vil det også være meget interessant..

Kenneth
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
27. november 2003 - 14:52 #1
jeg har kigget lidt på gfi´s fax løsning, kan ikke huske hvad den hedder, men den er rimelig genial
så kan du faxe fra outlook, og modtagne faxe bliver smidt i en public folder på en exchange server, eller sendt direkte til en mailbox
gfi.com har en 30 dages demo
Avatar billede lgj Nybegynder
27. november 2003 - 15:25 #2
Vi har benyttet FACSys gennem flere år - ganske udemærket produkt.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
27. november 2003 - 18:48 #3
Har brugt Fenestre Faxination - er meget meget stabilt og helt integreret med AD, Exchange osv. - men ligger af de samme grunde i den højere prisklasse
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2003 - 22:21 #4
Hey

Ved godt vi er i M$ afdelingen, men jeg ville alligevel lige pointere, at man kan lave en Linux fax-server gratis :)
Dette fungerer fremragende, hvor hver client kan sende fax via printer/fax driver.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
28. november 2003 - 09:42 #5
newage, det har du ret i, men kan du implementere dette i et AD? og bruge det på en exchange? :)
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2003 - 13:23 #6
Hvad mener du med, at bruge det på en Exchange? :)
Hvis du bare mener, at tildele fax-printeren som netværksprinter ved brugerlogon, er det jo muligt, da den er delt via CUPS/SAMBA.
Avatar billede bredum Nybegynder
04. december 2003 - 15:19 #7
hvad med WinFAX pro. Der er igen problemer i at sætte den op til de enkelte brugere. Ellers må du ud i en ren fil/fax server
Avatar billede bredum Nybegynder
04. december 2003 - 15:20 #8
eks. ActiveFax Server
Avatar billede bredum Nybegynder
04. december 2003 - 15:20 #9
Avatar billede mr.d Nybegynder
13. december 2003 - 11:41 #10
Jeg vil helt klart anbefale http://www.gfi.dk/fex/ .
Den kan route indkommene Fax til en bestemt modtager iflg. teksten i fax´en
Den kan en masse ting !!! bla. kan den fungere som SMS gateway for brugere på Exchange også via OWA :-)