Avatar billede killex Nybegynder
27. november 2003 - 08:37 Der er 13 kommentarer

Destruering af HD

Jeg har tænkt på, hvordan får man egentlig en harddisk med fortroeligt data destrueret.

Og hvad med en hel computer, er der forskellige steder hvor man kan aflevere dem? elektronik lossepladser eller sådan noget?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2003 - 08:42 #1
Du kan smelte eller knuse pladerne i en harddisk, så er den da destrueret. Storskraldsordningen i din kommune tager måske imod elektronik, hvis ikke skal du selv på lossepladsen med den.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. november 2003 - 08:44 #2
Jeg arbejder i forsvaret og vi gør det på følgende måde:

Disk pladerne bliver taget ud af diskene og spændt op i en drejebænk, derefter bliver de drejet ned til metalsmuller. Dette metalsmuller udglødes i en oven under høj temperatur. Data ar nu ødelagt
Avatar billede killex Nybegynder
27. november 2003 - 08:45 #3
Hvordan kommer store virksomheder af med deres gamle harddiske med fortroeligt indhold. De begynder vel ikke selv at smelte deres plader.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
27. november 2003 - 08:45 #4
Kedeligt hvis man så efter det kommer i tanke om at mand lige glemte at tage backup af en vigtig fil *S*

MC
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2003 - 08:46 #5
Store virksomheder har firmaer der tager sig af den slags. Men det har du ikke råd til at betale for ;)
Avatar billede squashguy Nybegynder
27. november 2003 - 08:46 #6
bufferzone>er du nu helt sikkert på at data er ødelagt?
Avatar billede killex Nybegynder
27. november 2003 - 08:51 #7
Nej nej, det er ikke fordi jeg skal ha smadret en harddisk. Jeg har bare undret mig over det.

El barto<--- har du evt. link til sådan et firma
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. november 2003 - 09:21 #8
squashguy>faktisk ikke helt, vi gør det også kun med de laver klassificerede diske.De højere klassificerede destrueres ikke, de opbevares indtil data ikke længere er højr klassificeret, hvorefter de destruers
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2003 - 09:58 #9
bufferzone> Her kan man vist snakke om paranoia hvis man tror at disken stadig udgør en sikkerhedsrisiko ;)
Avatar billede killex Nybegynder
27. november 2003 - 10:12 #10
Havde du et link el barto?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2003 - 10:58 #11
nej ikke lige på hånden
Avatar billede itryed Nybegynder
27. november 2003 - 11:24 #12
Ibas har et lille program, de kalder ExpertEraser.
Det overskriver disken op til 7 gange. Det koster bare lidt knaster
Der forskellige udgaver.
http://www.ibas.dk/datasletning/
Avatar billede masis Nybegynder
28. november 2003 - 03:18 #13
Det neme og gratis måde at destruer harddiske er:
1.Skru harddisk låget af.
2.Tag en spidshoved hammer og slå meget hård på pladerne ind i harddisken således at pladerne bliver fuldstændig risede og ødelagt.
3. Så er den harddisk færdig!