Avatar billede rasmustj Nybegynder
26. november 2003 - 21:53 Der er 16 kommentarer

Fra almindeligt billede til stregtegning i Photshop

Hej!
Kan man tage et normalt billed og lave det om til en forholdsvis primitiv stregtegning??? Evt i Photoshop.
I mit tilfælde skal jeg bruge en stregtegning af en lastbil, hvor kun det mest nødvendig er med. Er det noget jeg evt selv kan gå igang med og tager det lang tid???

På forhånd tak,
Rasmus.
Avatar billede Slawomir Seniormester
26. november 2003 - 21:56 #1
nej
Avatar billede janemil Nybegynder
26. november 2003 - 21:56 #2
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
26. november 2003 - 22:02 #3
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
26. november 2003 - 22:04 #4
under tutorials -> blyantstegning under begynder
Avatar billede spe Nybegynder
26. november 2003 - 22:12 #5
Du kan bruge dit billede som en skabelon og i et nyt lag ovenover tegne med en passende pensel.
Du kan også tegne med pennen så du får en vektor-tegning hvor det er let at redigere i stregerne. Men det kræver lidt øvelse at tegne med pennen.

Når du har tegnet de detaljer du vil bevare så kan du smide dit ene lag med det oprindelige billede ud.
Avatar billede cdc Novice
26. november 2003 - 22:36 #6
her kan du klikke: http://www.thewebmachine.com/ og gå ind under cartoon i menuen u venstre side for at lave en tegning af et billed, som du så kan rentegne og male/farve bagefter
Avatar billede rasmustj Nybegynder
26. november 2003 - 22:44 #7
Hmm... jeg tænkte om man kunne lægge nogle outlines på de vigtigste ting og så smide resten væk, da der ikke må være for mange detaljer, da det skal burges til at lave logo på trøjer og lignende...
Avatar billede rasmustj Nybegynder
26. november 2003 - 22:51 #8
hvor finder man knappen "Color Dodge" i photoshop???
Avatar billede spe Nybegynder
26. november 2003 - 22:55 #9
Det gør du flere steder. I hvilken sammenhæng?
Avatar billede rasmustj Nybegynder
26. november 2003 - 23:00 #10
nu har jeg fundet det... men det var ikke hvad jeg søgte, men kan man ikke også lave outlines om forskellige ting på billedet??
Avatar billede spe Nybegynder
26. november 2003 - 23:04 #11
Du kan bruge selektionsværktøjerne til at vælge dele ud, flader eller eventuelt streger, lave et nyt lag og bruge kommandoerne Edit-->Fill og Edit-->Stroke til henholdsvis at fylde farve i din selektion eller lægge en streg på din selektion.
Avatar billede miss-g Seniormester
27. november 2003 - 00:14 #12
Avatar billede grafik-anders Mester
28. november 2003 - 01:23 #13
Hvis du kan skaffe det lille program Adobe Streamline, kan du med det lave bitmap (almindelige photoshop-billeder) om til vektor (illustrator streg-tegning). Måske er det det du søger?

Flash har en tilsvarende funktion, som hedder ’Trace Bitmap’.

Disse 3 er lavet med Streamline sammen med Illustrator:
http://www.andersborg.com/truck4.jpg
http://www.andersborg.com/truck2.jpg
http://www.andersborg.com/truck3.jpg

Dette her er originalen:

http://www.andersborg.com/truck1.jpg

.. også kan man jo gøre det rigtig lækkert hvis man fedter med det i illustrator!

/Anders
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 23:03 #14
www.wheee.dk

Stuff - Tutorials

Der er en god en :)
Avatar billede miss-g Seniormester
05. december 2003 - 22:37 #15
wollsen - det kan være du lige skal nævne for Net-Freak at "links" ikke virker...
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2003 - 13:43 #16
Jeg kan da sige at det gør det nu. Efter som vi stadig arbejder på siden vil flere og flere ting virke efterhånden :)