Avatar billede delphimann Nybegynder
26. november 2003 - 20:26 Der er 48 kommentarer og
1 løsning

Min HELT NYE PC virker ikke

Hej eksperter...

Jeg har lige købt en P4 2.8Ghz socket 478, med asus bundkort.

Jeg har lig samlet den men den virker ikke. Den lyser og køleren køre i under 1 sek. så står den ellers bare stille.

Hvad kan det være ?
Avatar billede bredker Nybegynder
26. november 2003 - 20:28 #1
er der et displey hvor du kan se hvor langt den kommer i opstarten
(skal side på bundkortet )
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2003 - 20:30 #2
Ellers prøv at pille alt ud undtagen ram, cpu og skærmkort og start med det, sæt så en hd i og prøv igen og så fremdeles.
Avatar billede fromsej Praktikant
26. november 2003 - 20:31 #3
Om igen, split hele l.rtet ad, saml det ude på et bord, få det til at virke og byg det ind.
Vær især omhyggelig med Ram og grafikkort.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2003 - 20:32 #4
Og sørg for at skærmkorter et sat helt ned i soklen.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2003 - 20:33 #5
skærmkorter et = skærmkortet er
Avatar billede delphimann Nybegynder
26. november 2003 - 20:34 #6
Jeg har ikke haft den til en skærm endnu men prøver lige og vender tilbage.
Avatar billede svb Nybegynder
26. november 2003 - 20:34 #7
Yep skil det af, saml det igen!
Avatar billede delphimann Nybegynder
26. november 2003 - 20:39 #8
Ok Nu har jeg haft skærmen sæt til og jeg har prøvet lidt af været det virker stadig ikke. :(
Avatar billede delphimann Nybegynder
26. november 2003 - 20:41 #9
Jeg ved f.eks at hvis CPU'en ikke er sæt rigtigt til så tænder den ikke men jeg ved også at på min er den sæt rigtigt til. HVAD KAN DET ELLERS VÆRE ?? kan det være rammene ??!
Avatar billede anoukim Nybegynder
26. november 2003 - 20:41 #10
Vær opmærksom på at hvis det er et bundkort med mirrored ram, at ramblokkene sidder rigtigt!
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2003 - 20:43 #11
Giver den ingen beep fra sig?
Avatar billede nse Nybegynder
26. november 2003 - 20:43 #12
Det kan sagtens være bundkortet der fejler. ASUS og mange andre fabrikanter har en fejlprocent i nærheden af 10%.
Avatar billede anoukim Nybegynder
26. november 2003 - 20:46 #13
Hvad er det for et Asus-bundkort?
Avatar billede c-holst Novice
26. november 2003 - 20:46 #14
hvad med strømstikket til din cpu, har du husket det
Avatar billede delphimann Nybegynder
26. november 2003 - 20:47 #15
Nej den siger ikke en lyd.... men den lyser i et hurtigt blink og køligeren køre en omgang.

nse -> Det håber jeg ikke det er helt nyt... men måske hvem ved ?!
Avatar billede delphimann Nybegynder
26. november 2003 - 20:48 #16
c-holst ... ja ellers ville den nok ikke lyse og køligeren ville nok heller ikke køre en omgang.
Avatar billede delphimann Nybegynder
26. november 2003 - 20:48 #17
Bundenkortet er Asus P4P8x
Avatar billede anoukim Nybegynder
26. november 2003 - 20:49 #18
Det er med Mirrored (Dual-channel) ram. Sidder klodserne rigtigt og er de samme type+størrelse?
Avatar billede delphimann Nybegynder
26. november 2003 - 20:52 #19
A hva ??! Jeg har købt 2x 512 Mbram Samsung. Den ene sider i et blåt socket den anden sider lige vedsiden af i den sorte socket. Er det forkert ?!
Avatar billede delphimann Nybegynder
26. november 2003 - 20:52 #20
Hov det er PC2700 ram de skulle passe dertil.
Avatar billede anoukim Nybegynder
26. november 2003 - 20:53 #21
Ja, de skal begge sidde i samme farve.
Avatar billede delphimann Nybegynder
26. november 2003 - 20:53 #22
ok prøver og vender tilbage.
Avatar billede anoukim Nybegynder
26. november 2003 - 20:55 #23
De har lavet systemet så du faktisk har dobbelt bandwith til din ram. Og derfor også givet dem forskellige farver!!
Avatar billede delphimann Nybegynder
26. november 2003 - 20:57 #24
Nu har jeg prøvet og det var ikke det!
Avatar billede delphimann Nybegynder
26. november 2003 - 20:59 #25
Der er et grønt lys på bundkortet der lyser heletiden så det virker... men den vil ikke tænde...
Avatar billede anoukim Nybegynder
26. november 2003 - 21:04 #26
Er din PSU stor nok?
Avatar billede delphimann Nybegynder
26. november 2003 - 21:05 #27
PSU ??? mener du CPU ??!
Avatar billede anoukim Nybegynder
26. november 2003 - 21:06 #28
Nej power supply (PSU), undskyld!!
Avatar billede anoukim Nybegynder
26. november 2003 - 21:07 #29
c-holst spurgte om du havde husket strømstikket. Husk at der skal være 2 strømstik fra din PSU til MB (motherboard).
Avatar billede delphimann Nybegynder
26. november 2003 - 21:09 #30
Jep jeg har husket begge stik min power er vist stor nok den var med kabinettet... finder det lige...

her var det..

STRØMFORSYNING: 350W
SKÆRM STRØMUDTAG: Ja
AMD/PENTIUM KOMPATIBEL: Ja
PENTIUM4 KOMPATIBEL: Ja
Avatar billede jeoparty Nybegynder
26. november 2003 - 21:12 #31
jeg ville splitte den ad, og gøre som Bertie siger, start med basics, og put så en del i ad gangen og genstart...hvis virker, så tilføj en del mere osv. bedste måde at finde synderen på
Avatar billede anoukim Nybegynder
26. november 2003 - 21:13 #32
Ok. Jeg er blank nu. Du har fået sat ram-blokkene rigtigt i. Prøv bertie's forslag med kun MB+RAM+CPU+stik til kabinet højttaler.

Hvis blæseren starter, kører et sek. og går ud igen. Så er jeg tilbøjelig til at give nse ret i at MB er i stykker.
Avatar billede anoukim Nybegynder
26. november 2003 - 21:14 #33
jeoparty :-)
Avatar billede delphimann Nybegynder
26. november 2003 - 21:14 #34
hehe... AUX connecter ??? skal den sættes til ?? Hvis ja hvorhenne ??!
Avatar billede anoukim Nybegynder
26. november 2003 - 21:19 #35
Nej, er det ikke bare i forb. med dit lydkort?
Avatar billede delphimann Nybegynder
26. november 2003 - 21:21 #36
ringer ind til support imorgen og skriver igen se venligst efter imorgen om sidste nyt
Avatar billede anoukim Nybegynder
26. november 2003 - 21:22 #37
Ok. Held og lykke!!
Avatar billede nse Nybegynder
26. november 2003 - 21:22 #38
delphimann : Jeg kender en, han fik 2 i streg der ikke virkede.. Men det er så også totalt uheldigt..
Avatar billede anoukim Nybegynder
26. november 2003 - 21:26 #39
Øh. Har du prøvet at taste en gang på enter eller space, når den stopper?
Det kan jo være at Bios'en spørger ang. ny CPU!!
Avatar billede jeoparty Nybegynder
26. november 2003 - 21:38 #40
LOL ja det håber jeg da han har, ellers er det nu ret komisk :-)
Avatar billede anoukim Nybegynder
26. november 2003 - 21:43 #41
jeoparty -> Der er ingen lette problemer før man selv har stået over for dem og fået dem løst!! Vi har jo selv anbefalet ham at prøve at starte med så få ting som muligt tilkoblet!! :-)
Avatar billede jeoparty Nybegynder
26. november 2003 - 21:50 #42
yeps, derfor er denne side kanon, rart at kunne få hjælp med en masse, uden at skulle søge rundt på 200 sider på nettet, og alligevel ikke få den rigtige forklaring. eller bruge en masse penge på at sende sin lille pusser til en reparation, hvis det bare er småting :-)
Avatar billede cyberdok Nybegynder
27. november 2003 - 15:03 #43
Der kan være 4 årsager:
1) cpu knækket under kølerens installation. Få din cpu chekket
2) køleren blev installeret forkært, cpu blver for varm og derfor bunkortet slukkes med det same tak for ASUS indbygget beskyttelsen. Prøv at installær køleren med en god køler pasta.
3)power switch ledningen er ikke trykket til bund
4) bunkorts fejl
Avatar billede delphimann Nybegynder
01. december 2003 - 13:56 #44
Det var stel fejl jeg fandt ud af det...
Avatar billede anoukim Nybegynder
09. december 2003 - 23:22 #45
Stel-fejl? Forklar venligst nærmere!!
Hvis problemet er løst er det vel lukketid på dette spørgsmål.
Avatar billede delphimann Nybegynder
13. december 2003 - 06:44 #46
Jep det er lukke tid og stel fejl betyder at noget af bundkortet ramte kabinettet og blev kort slutted.
Avatar billede jeoparty Nybegynder
21. december 2003 - 13:27 #47
Man kan alligevel godt dele lidt point ud til de rare mennesker som har brugt tid og lyst til at pejle dig rundt i den store comp verden. Det er muligt at du ikke fik lige den hjælp du manglede eller folk ikke lige sagde stelfejl som mulig årsag, men mange kom med tips og ideer til dig som du kunne prøve :-)
Avatar billede anoukim Nybegynder
21. december 2003 - 17:53 #48
Jeg kan se at han har gjort det samme mange gange før. Så der er nok ingen grund til at prøve at hjælpe ham en anden gang.
Avatar billede fromsej Praktikant
21. december 2003 - 19:54 #49
Det var så en mere på listen over folk der ikke er værd at spilde tid på.