Avatar billede jaloviking Nybegynder
26. november 2003 - 17:10 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

pc går ned

Hej
Jeg bliver vanvittig af det her. Min pc går ned når jeg laver noget der bare fylder en lille smule mere end lidt.
F.x. i Publisher eller for store hjemmesider.... der imod kan jeg godt ha 20 billeder åben i Photoshop.
Jeg kørte på et tidspunkt en test der hedder "3d mark 2001" og min skærm opførte sig sindsygt.
Nu har jeg lige kørt "Performance Test". Hvis jeg kører alle testene samlet igennem fryser pc'en ved 3. testbillede under "2D Graphics Mark". Hvis jeg så vælger hver test enkeltvis klarer den alle de andre, også "3D Graphics Mark", men stadig ikke "2D Graphics Mark".
Er der nogen der har et godt bud på hvad problemet er? Helst på dansk for dummies :-)
Jeg kører Win XP pro, har 512 ram og..... hvad vil i vide?
Avatar billede ird Praktikant
26. november 2003 - 17:11 #1
Prøv at skifte din grafikkorts driver
Avatar billede ird Praktikant
26. november 2003 - 17:12 #2
Indsæt evt denne sti i kør  SFC /scannow men husk at have din xp cd i mens..

Denne kommando gendanner tabte filer
Avatar billede ird Praktikant
26. november 2003 - 17:12 #3
Test evt for varme med Aida32
Avatar billede ird Praktikant
26. november 2003 - 17:13 #4
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32

Installere det og gå ind under pc og ind under sensor
Avatar billede korfits Nybegynder
26. november 2003 - 17:16 #6
start med at reinstale windows. Virker det ikke så tjek om den bliver for varm. Det kunne måske være køleren, havde selv det problem.
Avatar billede ird Praktikant
26. november 2003 - 17:24 #7
Reinstalle er en stor beslutning så vent lige med det fis
Avatar billede jaloviking Nybegynder
26. november 2003 - 17:51 #8
Aida 32 viser at motherboard ligger på ca. 35-40 og CPU ca. 50.
Er det OK?
Jeg har altid de nyeste opdateringer til XP, Zonealarm og AVG.
Mit grafikkort er onboard (suk) og jeg kan ikke finde en ny driver der vil lade sig installere.
Har feber og er lidt langsom, men vil gå videre med de øvrige forslag, dog ikke reinstall :-).
Avatar billede ird Praktikant
26. november 2003 - 17:52 #9
Ja det er fint nok!

Nej vent med reinstalle :))
Avatar billede jaloviking Nybegynder
26. november 2003 - 18:10 #10
Ups.
Ad-aware viste 19 Registry keys identified, 3 Registry values identified, 33 Files identified og 1 Folders identified.
Hva' gør jeg med dem?
Avatar billede ird Praktikant
26. november 2003 - 18:13 #11
slet dem
Avatar billede ird Praktikant
26. november 2003 - 18:15 #12
http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

hent det her, installlere det, opdatere det og kør det
Avatar billede jaloviking Nybegynder
26. november 2003 - 18:27 #13
Øhhhhhh, jeg er da ikke helt tryg ved at slette reg.keys, det må da få  nogle konsekvenser.
Hvad er det sidste du har foreslået? Hvad går det ud på?
Avatar billede ird Praktikant
26. november 2003 - 18:30 #14
Nej det er´bare spyware der har lagt sig der!

Der sker ikke noget
Avatar billede fromsej Praktikant
26. november 2003 - 18:40 #15
Dem kan du roligt slette, derefter skal vi lige have tjekket i bund.

Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede jaloviking Nybegynder
26. november 2003 - 22:38 #16
Hej igen
Her er så log-filen fra Hijackthis:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 22:35:04, on 26-11-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\ConnectControl\ConnCtrl.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Documents and Settings\Mia Jarmark\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.cybercity.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer leveret af CyberCity Internet
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
N3 - Netscape 7: user_pref("browser.search.defaultengine", "engine://C%3A%5CProgrammer%5CNetscape%5CNetscape%5Csearchplugins%5CSBWeb_01.src"); (C:\Documents and Settings\Mia Jarmark\Application Data\Mozilla\Profiles\default\e2xp509r.slt\prefs.js)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Stone's ConnectControl] C:\Programmer\ConnectControl\ConnCtrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [windows auto update] msblast.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Spamihilator] "C:\Programmer\Spamihilator\spamihilator.exe"
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.cybercity.dk/
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/SmileyCentralInitialSetup1.0.0.6.cab
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37752.7024189815
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/danskesikker/BG/DanskeSikker.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
27. november 2003 - 17:25 #17
Deaktiver systemgendannelse:
http://spywarefri.dk/virus.htm#alle
Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret ( tryk <F8> ved opstart )
slet filen listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [windows auto update] msblast.exe
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/SmileyCentralInitialSetup1.0.0.6.cab
---------------------------------------
Kender du?
Ellers fixes.
O4 - HKLM\..\Run: [Stone's ConnectControl] C:\Programmer\ConnectControl\ConnCtrl.exe

---------------------------------------
Slettes i fejlsikker:
msblast.exe <=>Brug Start=>Søg.
Husk du skal have slået "Vis alle filer" til, og "Vis ikke systemfiler" fra.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny logfil, så vi kan se om alt er med.
Avatar billede fromsej Praktikant
27. november 2003 - 17:26 #18
C:\Programmer\ConnectControl\ConnCtrl.exe
Skal også findes og slettes, hvis du ikke kender den.
Avatar billede jaloviking Nybegynder
27. november 2003 - 18:17 #19
Jeg er chokeret over at se ordet msblast på min pc igen.
Jeg havde den for nogle måneder siden men fik hjælp her på eksperten.
Har også slettet de andre forslag, det er dog programmer jeg kender men ikke bruger mere.
Nå, men her følger den nye logfil:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 18:11:38, on 27-11-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Documents and Settings\Mia Jarmark\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.cybercity.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer leveret af CyberCity Internet
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
N3 - Netscape 7: user_pref("browser.search.defaultengine", "engine://C%3A%5CProgrammer%5CNetscape%5CNetscape%5Csearchplugins%5CSBWeb_01.src"); (C:\Documents and Settings\Mia Jarmark\Application Data\Mozilla\Profiles\default\e2xp509r.slt\prefs.js)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Spamihilator] "C:\Programmer\Spamihilator\spamihilator.exe"
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.cybercity.dk/
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37752.7024189815
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/danskesikker/BG/DanskeSikker.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
27. november 2003 - 21:41 #20
Din log er ren og fin nu.
For at holde skidtet ude af din PC, kan du hente flg. programmer:
Spywareblaster, Spywareguard, IE-Spyad og Empty Temp Folders, dem finder du, sammen med danske vejledninger her:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Læs især om IE-Spyad, så du får det fulde udbytte af dette lille geniale program.
Hent Dcombobulator, og få lukket et sikkerhedshul mere, den finder du her sammen med en dansk brugervejledning.
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede jaloviking Nybegynder
27. november 2003 - 23:37 #21
Jeg er enormt glad for at jeg har fået renset ud i det hele og vil også bruge de omtalte programmer.... jeg er samtidig ked af at måtte sige at min pc stadig går ned hvis jeg arbejder med lidt større filer.
Jeg håber nogen orker at gå videre, men jeg overvejer også at give point for hjælpen og oprette spørgsmålet igen, hvad gør jeg??????
Avatar billede fromsej Praktikant
27. november 2003 - 23:49 #22
Det rigtige vil være at give point her, der kommer alligevel ikke andre ind når de ser hijackthislogfilen.
Jeg vil meget gerne hjælpe dig med det andet også, men det er nok mere et styresystemspørgsmål, så opret spørgsmålet i Styresystemer=>WindowsXP, så kigger hajerne på det område på det for dig.
Det er nok en god idé at lægge et link til det her spørgsmål i det nye, så folk kan se hvad der er blevet lavet.
Avatar billede halifax Nybegynder
28. november 2003 - 05:25 #23
fromsej - Hvorfor ville du ovenfor have fjernet Connect Control af Steen Hjelmstrand alias stone  www.stoneware.dk

Det er et modem opkaldsprogram og tidsstyring og ikke befængt med utøj, såvidt jeg ved.
Avatar billede fromsej Praktikant
28. november 2003 - 07:23 #24
Halifax>>Jeg spurgte om han kendte programmet. jeg kunne ikke finde noget på det, min fejl at jeg ikke fandt noget på det.