Avatar billede sysabbe Nybegynder
26. november 2003 - 11:32 Der er 3 kommentarer

dll-filer

I forbindelse med windows-opdatering, opdatering af antivirusprogram og en scanning på ad-aware "tror" jeg, at jeg ved et uheld er kommet til at slette en msoe.dll fil, og jeg kan ikke længere køre mit Outlook Express mailprogram - hvilket er ret surt.

Når jeg på vanlig vis forsøger at gå ind i Outlook Express får jeg først et vindue med teksten:

Identitetslogon kunne ikke startes. Nogle komponenter mangler eller er konfigureret forkert

Jeg kan kun trykke på OK, og får herefter følgende vindue:

Outlook Express kunne ikke startes. Det er muligvis ikke installeret korrekt. Kontroller, at disken ikke er fyldt, og at du ikke har opbrugt hukommelsen. Kontakt Microsoft support for at få yderligere vejledning (0x80040154)

Også her kan jeg kun trykke på OK, og får således følgende vindue:

Outlook Express kan ikke startes, fordi MSOE.DLL ikke kan initialiseres. Outlook Express er muligvis ikke installeret korrekt.

Og jeg kan så igen trykke på OK, og kommer ikke længere.

På Microsoft.com fandt jeg en vejledning til fejlfinding på ovennævnte fejlkode, hvor jeg skulle køre 3 forskellige processer. Nr. 1 og 3 succeeded, mens nr. 2 failed.

Jeg søgte så på nettet efter et sted, hvor man evt. kan downloade ovennævnte .dll fil, og nåede ind på en side www.webzila.com. Er der nogen herinde, som kender denne side, som kan sige god for den, og tror I, at det vil afhjælpe mit problem? Jeg vil naturligvis først køre en aktuel sikkerhedskopi af pc'en, inden jeg downloader noget.

Nogle gode råd i øvrigt til det modsatte af en computernørd, som dog er glad, når tingene virker. :)
Avatar billede arlet Juniormester
26. november 2003 - 11:34 #1
Avatar billede arlet Juniormester
26. november 2003 - 11:35 #2
Så må vi prøve at geninstaller din Outlook Express 6.0

1: Klik på start - Kør og skriv "%systemroot%\inf"    uden""

2: Nu åbner din C:\WINDOWS\inf folder (selvfølgelig afhængig af hvilket drev den ligger på)

3: Find denne fil >>MSOE50.inf<< højreklik og vælg installer

4: Og nu vil den reinstaller alle dine filer i Outlook Express 6,0

5: Og du har selvfølgelig din xp cdrom i dit drev så den kan hente filerne der fra :)

6: Du mister ikke dine adresser men lav heller backup for en sikkerheds skyld.

sådan laver du backup http://www.riversen.dk/?id=tips#oe

Så skulle din Outlook Express 6,0 virke fint igen
Avatar billede jasperdk Nybegynder
08. februar 2005 - 15:57 #3
På win98 kan prøblemet af og til løses ved simpelthen at besøge www.windowsupdate.com og hente og installere opdateringer til win98 sp2 og internet explorer 6...