Avatar billede it-pigen Nybegynder
12. januar 2001 - 19:14 Der er 88 kommentarer

Hvad syntes du?

Hvad syntes du om mit design på min website http://www.mitzie.dk ? Jeg spørger kun om designet og ikke om indholdt (Tekst).

Det er bevist at jeg ikke har skrevet min adresse og telefonnummer, da jeg sender en e-mai til firmaérne med oplysningerne derom.

Hav en god weekend.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. januar 2001 - 19:17 #1
Designet er fint nok, de forskellige baggrunde kan jeg ikke lide!
Drop især det med boblerne som baggrund
Avatar billede it-pigen Nybegynder
12. januar 2001 - 19:23 #2
Hvorfor skal jeg droppe det? Skal det hele være så kedeligt og almindeligt! Jeg er meget godt tilfreds med mine \"bobler\", som altså skal forestille bolde!!!

Hej... hej...
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 19:35 #3
Spørg dig selv \"er det her noget jeg gad at kigge på?\"
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. januar 2001 - 19:43 #4
it-pigen -> Det kan godt ske det er kedeligt uden, men det passer nu heller ikke godt ind!
Men min mening ;-)
Avatar billede it-pigen Nybegynder
12. januar 2001 - 19:44 #5
Spørg dig selv er det her noget som jeg selv kan lave 1% af? Hvs ja, så vis mig din website...

Nå ikke?
Avatar billede it-pigen Nybegynder
12. januar 2001 - 19:46 #6
Hvad ville du så forslå, siden du ikke mener at lidt nytænkning og forandring er okay???
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. januar 2001 - 19:48 #7
it-pigen -> Nytænkning og forandring er godt!
Men prøv med noget andet ;-)
Avatar billede it-pigen Nybegynder
12. januar 2001 - 19:50 #8
Du har måske en god ide?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. januar 2001 - 19:51 #9
it-pigen -> Nej, men prøv med noget mere stilrent...
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 19:52 #10
okay. du spørger efter kritik. du får kritik. du bliver sur og fornærmet?
det jeg mener er: Kig på din side. På designet, og kun designet, teknikken kommer i anden række, for det er ikke det man lægger mærke til som bruger. Hvis du siger til dig selv: for satan, den er flot!, så har du nået målet.
Avatar billede it-pigen Nybegynder
12. januar 2001 - 19:54 #11
Hvad forstår du ved stilrent?
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 19:55 #12
udover det så har jeg ikke et website, men en hjemmeside og den er frit tilgængelig på http://ritten.dk
Avatar billede it-pigen Nybegynder
12. januar 2001 - 19:56 #13
Helt okay ritten! jeg er meget tilfreds med min site, så ved du det?
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 19:58 #14
det tænkte jeg nok, men lad være med at blive sur på mig, jeg er meget skrøbelig... ;-)
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. januar 2001 - 19:58 #15
Det er op til dig selv, hvis DU kan lide dit så brug det!
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 19:59 #16
men hvad syntes du så om mit design?
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 20:02 #17
Hmmm... siden er vel ok... men jeg kan sige dig at det design der ser altså ret uprofesionelt ud. Hvis du gerne vil have et arbejde/praktikplads som webdesigner så ville jeg foreslå dig først og fremmest at benytte en mindre font størelse... med store fonte bliver det hurtigt ret svært at overskue.

Og ja, flash kan nogen seje ting men det kan dog også få sider til at se \"billige\" ud hvis man ikke benytter det på den rigtige måde.

I stædet for flash 5 ville jeg foreslå dig at bygge din side op af tabeller (det er sejt bruger det selv :)) ).

Med den side som du har der kind\'a signalere du nybegynder... den ligner noget første gangs noget.

Og dette ville jeg ihvertfald ikke forvente af en som har gået på de kurser som du har (hehe kan selv det hele uden kurser)...

nå men det var vidst det hele

7@13 keep up the good work

/Aneez
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. januar 2001 - 20:10 #18
Genial side. Jeg syntes den er rigtig godt lavet. Gid jeg kunne lave sådan noget.

Du skal da helt klart beholde de bobler. Jeg kan se du søger en plads som webdesigner. Boblerne viser da i det mindste du har styr på det du laver i flash.

Men hvorfor er der nogle kurser der er i () ?

Kontakt mig…. Du skulle måske lige skrive hvordan man kontakter dig? Der mangler en adresse/e-mail adresse !!
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. januar 2001 - 20:15 #19
aneez -> Yearh table´s rules ;-)
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 20:21 #20
bjarke-b: You got it :)) F*CK frames dem bruger man kun i nød situationer hehe og så hedder det <IFRAME> :)) har du egentlig noget side du vil dele med os andre?

hehe jeg har også kinda glemt hvordan man bygger frames op hehe :))
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 20:22 #21
Og Server Side Scripting styre :))
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 20:25 #22
tables var med fra starten og det er stadigvæk det eneste der fungerer
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 20:30 #23
jæp :))... men de er jo også så det nemmere at lave forkert... de er lidt underlige en gang imellem og virker ikke altid helt på samme måde i NS som i IE
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. januar 2001 - 20:33 #24
Det fordi IE er noget lort.
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 20:33 #25
man skal bare huske KISS reglen, så kan alle være med lige meget hvilken browser de bruger.
Avatar billede chimaera Nybegynder
12. januar 2001 - 20:37 #26
Jeg synes det er en OK side...Jeg kan godt lide de forskellige baggrunde, synes de er sjove at se på..=)FIN!!

_Chimaera_
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. januar 2001 - 20:39 #27
aneez -> www.bekhoj.dk <- Kick azz for vildt!
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 20:39 #28
ritten: kan du så ikke lige fortælle mig hvad denne KISS regel siger?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. januar 2001 - 20:39 #29
chamaera -> Ja sjove og se på men uproffesionelle *s*
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 20:43 #30
Keep It SIMPLE Stupid
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. januar 2001 - 20:44 #31
ritten -> Yearh
Avatar billede thoeger Nybegynder
12. januar 2001 - 20:44 #32
jeg synes som andre at den på ingen måde sælger dig positivt, virker meget uproff, og kanpperne bla er aldrig nogle man vil bruge på en proff side, ihvertfald efter min mening!!

6@16

/Thoeger
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 20:45 #33
www.bekhoj.dk - er det den samme designer der har lavet ekspertens design?
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 20:45 #34
hehe ok :)) i know :))
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 20:45 #35
:-)
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 20:46 #36
hehe det er tydeligt at se hvem der bliver enspireret af eksperten.dk\'s design... der kommer flere og flere sider som ligner det :))
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 20:46 #37
har i prøvet jeres sider i opera - det er fantastisk browser
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 20:47 #38
hehe så kan man jo også se hvem som bruger det hehe
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. januar 2001 - 20:48 #39
aneez og ritten -> Nah, mig....men det eneste den minder om her er den ramme uden om selve siden
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 20:48 #40
ritten... nej den har jeg ikke prøvet...
hvad kan den af godt?

Der er 1 ting som er ufedt ved NS det er dem måde den håndtere udseenet på form felter de er da for grimme hehe
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 20:49 #41
bjarke-b: også farverne (lidt)
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 20:50 #42
det er også et fedt design, men hvorfor ikke få en anden til at lave designet og så selv sørge for programmeringen hvis det er det man er stærk til. Det er faktisk enormt udviklende, for så fokuserer man mere på at få nogle specifikke opgaver løst istedet for bare at hælde det i man syntes der er fedt
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. januar 2001 - 20:51 #43
Læs dog hvad der står... Praktikplads søges... Vi taler ikke om en gammel grå sat web-side designer som kender til HTML og FRAME/TABLE... Næ nej vi taler om næste generation af webdesignere. Det er da med at vise hvad man kan her. Man kan altid ned justerer folks evner, men man kan ikke lære en gammel hund nye tricks….
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. januar 2001 - 20:51 #44
aneez -> Naah, fandt faktisk på og bruge den blå uden eksperten!
hehe, var også nyskabende med min første version af bekhoj.dk den hed \"My Pinky world\" resten siger vel sig selv ;-)

ritten -> Well, vil helst lave det hele selv, det eneste jeg får hjælp til er grafik da jeg fatter keine af det! Men ALT programmering laver jeg selv
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 20:52 #45
den kombinerer styrkerne fra de store, og glemmer svaghederne.... sådan da. den skal ihvertfald prøves
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 20:53 #46
hehe... PHP er sejt :))

hvis jeg skulle kalde mig noget så var det designene web programør :)) for så længe man ikke har penge til designer og den slags må man jo gøre det selv... og man bliver jo også bedre og bedre til det jo mere man laver designs :)) det er idérne som er vigtige :))
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 20:55 #47
eagleeye: hehe jeg er btw. 17 år :))
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 20:56 #48
eagleeye -> du siger næste generation af webdesignere, hvorfor så gentage alle de fejl der er lavet før?
bjarke -> jeg tænker på at du kunne få en designer til at Tegne hjemmesidens udseende på \"Papir\" og så derefter er det din opgave at få den til at se ligesådan ud i cyberspace - se DET er svært
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. januar 2001 - 20:57 #49
aneez -> er bare kun 14 ;-)
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 20:58 #50
eagleeye: og det indebære jo også at jeg er 8 år yngre end denne webdesigner... så jeg ved ikke hvor meget jeg vil sige at jeg høre til de gamle og grå webdesignere... men det må du vel selv om
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 20:58 #51
aneez -> selvfølgelig skal det ikke koste nogen penge - men find en ven der er god til sådan noget
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 21:00 #52
bjarke-b: hehe de er de unge som er fremtiden :)) og dem som kan finde ud af det (ikke sagt de gamle ikke kan)
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 21:00 #53
og selvfølgelig er det vigtigste at have en god ide
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. januar 2001 - 21:01 #54
aneez -> *G*
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 21:02 #55
aneez -> tak. er 26...
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 21:02 #56
Ihh hvor er det irriterende at jeg bare ikke kan ramme de rigtige taster idag :))

ritten: jeg tror jeg klare mig med mine evner som de er i øjeblikket...
hvis i vil så har jeg lige et design jeg har lavet til en ven som i gerne må bedøme
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 21:04 #57
lad os se det
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 21:06 #58
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. januar 2001 - 21:08 #59
aneez -> Kool nok
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 21:08 #60
den er af en eller anden grund kun IE5 kompatibel...
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 21:08 #61
hmmm.... sidelæns scrollbar er meget grimt... ellers er det et dejligt simpelt design
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 21:10 #62
føj hvor den er grim i ns4
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 21:13 #63
den næste side jeg skal lave vil jeg optimere til både IE, NS og linux fonte :))
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 21:13 #64
god ide
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 21:21 #65
:)) hvad med http://wd.aneez.dk hvordan ser den ud i NS?
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 21:21 #66
nå tak for iaften de herrer og damer det var hyggeligt, men nu skal der drikkes bajere og kneppes kællinger.. god weekend
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 21:23 #67
se det er en flot side
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 21:23 #68
du er meget dygtig
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. januar 2001 - 21:24 #69
aneez -> Kan bedre lide den!
De mørke farver er bedre for øjnene......ville ikke stemple den som uproff!
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 21:26 #70
:))... det skal se proff ud jo ellers er det ikke fedt... hehe men simple designs kan også være fede
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 21:27 #71
en lille detalje som jeg hader. Lad være med at linke til den side man er på. Dvs. når du er på info-siden så highlight info-linket og inaktiver det så ved man altid hvor man er. osv.
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 21:29 #72
bare en detalje
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 21:29 #73
ritten: er her med taget til efter retning :))
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 21:33 #74
tak. hvor er billedet på kontakt-siden?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. januar 2001 - 21:36 #75
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 21:37 #76
ritten, det er der ikke... jeg har ikke fundet et godt billede som har noget med post at gøre endnu :((
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 21:39 #77
bjarke-b: prøv lige at læse dette udtag fra informations siden:
som så mange andre steder hænger kvaliteten sammen med kvaliteten.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. januar 2001 - 21:42 #78
aneez -> LOOOOOL!
havde ikke set det
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 21:48 #79
bjarke-b: spændene design, hehe jeg kan også selv noget ASP ... (men har desvære glemt en masse af det efter ikke at have brugt det i ca. en måned :(( ) .... men jeg kan jo bare lære det igen ...

hehe hvis jeg skal foreslå dig et godt sprog at gå i gang med så er et klart php det er mere logiske bygget op end ASP.

og det er en del nemmere at gøre ting der skal f.eks. en del mindre kode til at lave det samme i PHP end der skal i ASP.

:)) men keep up the good programmering :))
Avatar billede aneez Nybegynder
12. januar 2001 - 21:51 #80
bjarke-b: hop lige på min ICQ liste :)) ( 12374722 )
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2001 - 01:14 #81
It-Pigen, jeg syntes nu, du er kommet godt fra den side, det minder lidt om udsnit fra Flashens hjemmeside. Men for at den kan være perfekt til som ansøgning, så bør du nok efterlade minst en e-mailadresse på siden, hvis nu der skulle være et firma, som du har sendt mail til, som så henviser et andet firma/daterselskab, eller der måske er en der falder over siden, hvis du f.eks nu nu lægger ansøgning ind i jobindex.

En pæn og sobert siden uden noget overflødigt. Animationerne kunne måske godt have været noget mere smarte, men ok.

Karakter 9 @ 13.

http://perso.cybercable.fr/melon/online.html

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. januar 2001 - 07:53 #82
Mit indlæg bliver af lidt mere flashteknisk karakter....

it-pigen -

Først glemmer du alle de indlæg der omhandler tabeller/serverside sprog og sådan. Det er ren misundelse. Det skal dog siges at Flash ikke altid er nogen speciel optimal løsning. Der findes masser af steder, hvor det absolut ikke passer ind, men i dit tilfælde er det jo ganske fint. At du så nok også bør demonstrere at du som webdesigner også behersker tabeller - er en anden ting.

- til flashen

Du har ikke specielt meget tekst på din side. Der er heller ikke nogle ændringer i grafikken fra side til side. Der hvor jeg vil hen er at du overhovedet ikke behøver at loade forskellige movieclips eller txt-filer ind i din film. De er så små at det slet ikke kan betale sig. Læg du dem bare ind i filmen i stedet og den vil højst vokse med et par Kb. Til gengæld vil den være loadet fuldt ud fra starten....

Held og lykke og hold du bare fast i flash 5 - der er seriøs mangel på kvinder indenfor området.... (To Flash - Engelsk - at blotte sig.) he he...

/Nikolaj
Avatar billede ritten Nybegynder
13. januar 2001 - 08:03 #83
nikolaj -> personligt syntes jeg at flash kan være ret fedt, hvis det er brugt rigtigt. Problemet i dag er jo bare at det hovedsageligt bliver brugt til latterlige introer..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. januar 2001 - 08:16 #84
ritten/

Jeg er udemærket klar over problemet og fik vist også lige nævnt det.

Introer skal være ualmindeligt fede og brugt i den helt rigtige sammenhæng, før de er noget værd - ellers ud til højre med dem.

Problemet er også at der findes mange fede introer, der bare ikke har en skid med sidens indhold at gøre...

\"Naarjj se vores fede intro manner...\"

Se det pisser mig af. :-)

/Nikolaj
Avatar billede ritten Nybegynder
13. januar 2001 - 10:07 #85
men det er jo ikke kun et problem for flash, men for nettet generelt....
mange bruger alt for meget tid på formen frem for indholdet...
99% af alt det der findes på nettet er overflødige stiløvelser og derfor spild af tid
Avatar billede tha_demon Nybegynder
24. januar 2001 - 14:18 #86
Jer sidder på en computer med ADSL og nu ahr din side snart loadet i 5 minutter.

Ret irriterende.

-Tha Demon-
Avatar billede staz Nybegynder
25. januar 2001 - 14:23 #87
Jeg kan ikke få din side frem, den har stået i en halv time og der skriver, loading, loading, loading...... Det er jo knap så fedt
Avatar billede kragekjaer Praktikant
15. februar 2001 - 02:16 #88
Hej,

Er du i familie med Carsten Loland, den kendte Art Director på Bergsøe 2?

Jeg tror jeg mødte dig på Baronen! Arbejder selv på Bergsøe 2

Du skal nok arbejde lidt på dine farvekombinationer. Og laver man noget i Flash, skal det laves for at udnytte dets muligheder, hvilket du ikke gør.