Avatar billede cerealdesign.dk Nybegynder
12. januar 2001 - 18:33 Der er 29 kommentarer

Domæneregistrering

Hejsa..

Ved i hvor man kan registrere et .dk domæne til 100-300 kr, hvor man kan få det til sin egens servers IP nummer, uden at det koster ekstra ?

-
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. januar 2001 - 18:34 #1
Avatar billede cerealdesign.dk Nybegynder
12. januar 2001 - 18:36 #2
bacardil --> Skal man ikke købe et webhotel med der ?
Avatar billede microtec Nybegynder
12. januar 2001 - 18:37 #3
www.struernet.dk
39 Kr. for registrering af domæne.
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. januar 2001 - 18:38 #4
cerealdesign.dk> Det er ikke nødvendigt
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. januar 2001 - 18:40 #5
microtec> Hvorfor ikke bare skrive 79 i stedet for 39+40 ;o)
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. januar 2001 - 18:41 #6
cerealdesign.dk> Skal serveren stå hos firmaet eller dig?
Avatar billede microtec Nybegynder
12. januar 2001 - 18:42 #7
bacardil >> *LOL*
Fordi det lyder dobbelt så dyrt ;o)
Man er vist ikke helt enig om de 40 Kr. for første års drift skal regnes med som \"registrering\".
Husker godt snakken i går.
Avatar billede cerealdesign.dk Nybegynder
12. januar 2001 - 18:43 #8
barcardil --> Egentlig står den på min skole...
Avatar billede microtec Nybegynder
12. januar 2001 - 18:45 #9
Hvad med www.buydomains.dk
Registreringen koster lidt mere (129 Kr.), men så får du gratis DNS.

bacardil >> Det er faldet siden i går. Nu er det 129 Kr. incl. de 40 for 1. år.

Avatar billede bacardil Nybegynder
12. januar 2001 - 18:53 #10
microtec>  *hehe*  Det er utroligt hvad en diskotion på Eksperten.dk kan fører til ;o)
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. januar 2001 - 18:54 #11
cerealdesign.dk>  Hvorfor skal du så have Ip til den?
Avatar billede microtec Nybegynder
12. januar 2001 - 19:25 #12
bacardil >> Mon ikke han mener DNS.

Der kan da ikke være meget ved at sælge en domæne-registrering, med de priser de sælges til efterhånden. Kan ikke forstå at de kan holde omkostningerne hjemme til administration.
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. januar 2001 - 19:31 #13
microtec> Nja. det kan du have ret i
Avatar billede steffen Nybegynder
12. januar 2001 - 23:08 #14
Du kan altid oprette domænet med din egen DNS-entries, og bruge fx www.centralinfo.net til DNS - det er gratis.
Avatar billede morphius Nybegynder
13. januar 2001 - 00:47 #15
Jeg mener seriøst brug www.1klik.dk det koster kun 49 kr om året alt incl. altså kun domæne ikke webhotel og du skriver bare din servers Ip uden extra gebyrer så er den i hus. Jeg har selv lige bestilt et nyt hos dem.

-Jonas ;)
Avatar billede microtec Nybegynder
13. januar 2001 - 00:53 #16
morphius >> Hvad så når ejeren af den serveren hvor det web-sted ligge ændre IP-nummer?
Så vidt jeg kan se kan man ikke selv administrere DNS på www.1klik.dk
Avatar billede blood Nybegynder
13. januar 2001 - 00:57 #17
morphius
eller servaren ikke har fast ip?
Avatar billede microtec Nybegynder
13. januar 2001 - 01:06 #18
morphius >> Eller du flytter til en server hos en anden udbyder, som du gerne vil have domænet til at pege på.
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
13. januar 2001 - 09:20 #19
morphius >> årlig aftgift kr. 468,00 .. det har du hvis glemt at se .. www.klik1.dk

Jeg vil anbefale nogen hvis de sidder eksempelvis på en ADSL at benytte Struer.net de har lige fået åben DNS administration. Og deres priser er 79 + moms for domain incl første år ved Hostmaster.

Skal man ikke bruge subdomains er www.buydomains.dk ligeså god. Her oprettelses prisen dog lidt dyere men det bliver tjent på årsafgiften.

God fornøjelse ...
Avatar billede microtec Nybegynder
13. januar 2001 - 12:23 #20
inkognito1 >> Sjovt, det var netop de to jeg anviste :o)

Bemærk lige at www.struernet.dk kun tilbyder DNS kun i forbindelse med \"pege\" service. Det koster 5 Kr. pr. mdr. excl. moms.

Det kan godt være at www.buydomains.dk tager lidt mere for registreringen af domænet, til gengæld er DNS gratis.

Hvis ret skal være ret, så er det vel heller særligt afgørende om registreringen koster 129 Kr. (buydomains) eller 99 Kr. (Struernet 79 kr. + Moms).
Avatar billede microtec Nybegynder
13. januar 2001 - 12:26 #21
inkognito1 >> Det er ganske rigtigt, at www.1klik.dk tager kr. 468,- om året for at \"pege\" til en server eller web-site.

Det kan godt være at det kun koster 9 Kr. at registrere domænet, men det er fandme dyrt at bruge det!!!!
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
13. januar 2001 - 13:08 #22
Sorry havde ikke set begge dine svar ...
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
13. januar 2001 - 13:11 #23
Afgørende for mig som jeg også skriver Subdomæns ... de er gratis hos www.struer.net men koster 24 kr pr. stk hos www.buydomains.dk

Så det kommer lidt an på hvad man har brug for.

Jeg skal eksempelvis bruge 12 subdomæns til min løsning, så der kan du se det hurtig løber op.

Til et domæne hvor man ikke har brug for subdoæne jammen det er www.buydomians.dk at foretrække..
Avatar billede microtec Nybegynder
13. januar 2001 - 13:39 #24
inkognito1 >> Tja, 5 Kr. om mdr. for DNS hos www.struernet.dk er jo heller ikke en herregård.
Avatar billede microtec Nybegynder
22. januar 2001 - 14:14 #25
Er tiden ikke ved at være inde til at lukke spørgsmålet?
Avatar billede bacardil Nybegynder
29. januar 2001 - 01:40 #26
microtec> lukke? der er jo kun snart 20 dage gammelt, og der kommer sikkert RIGTIG mange indlæg mere ;o)
Avatar billede microtec Nybegynder
29. januar 2001 - 08:52 #27
bacardil >> *lol*

Undskyld at jeg er så \"utolmodig\" for tiden. Syntes mare at Eksperten er godt på vej til at blive ødelagt. Enten lukker folk ikke spørgsmålene eller også skal man konstant læse om snyd mv.
Min egen aktivitet er i hvert fald dalet kraftigt den sidste måned, men jeg skal jo heller ikke sælge noget *gg*
Avatar billede microtec Nybegynder
21. februar 2001 - 10:08 #28
cerealdesign.dk >> Det er faktisk meningen at du skal lukke spørgsmålet når det er besvarret ;o)
Avatar billede microtec Nybegynder
05. marts 2001 - 09:48 #29
LUK SÅ DET SPØRGSMÅL!!!!