Avatar billede mikael.v Nybegynder
25. november 2003 - 20:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Formaterede mit compact flash cart - nu virker cameraet ikke.

Hejza I Experter.
Jeg formaterede mit compact flash card og nu virker cameraet sQ ikke mere.
Hvad gør jeg nu ???
Det er et 128 mb kort til et medion MD 5995
Jeg kan ikke engang komme i kontakt med cameraet via pc'en
Hjælp..!!!
Avatar billede bredker Nybegynder
25. november 2003 - 20:43 #1
har du formateret det fra pc eller camera
prøv evt at formatere det igen fra cameraet
Avatar billede mikael.v Nybegynder
25. november 2003 - 20:49 #2
hejsa.. ja det var fra pc'en men jeg kan ikke komme i kontakt med cameraet fra pc'en nu... jeg formaterede gennem kortlæser.
Avatar billede connie Nybegynder
25. november 2003 - 20:50 #3
Fra Compact Flash Association website:

"By default, Windows XP will format any CompactFlash card having a capacity greater than 32MB with the FAT32 format. Most digital cameras use the FAT (FAT16 & FAT12) format and can not operate with a FAT32 formatted card. Either format your CompactFlash card in your camera or select FAT file system to format your CompactFlash card with a Windows XP PC."
Avatar billede mikael.v Nybegynder
25. november 2003 - 20:53 #4
ahhh..okay.  det er måske det der er galt.. jeg formaterede til/i fat 32.. dammm jeg håber det er det.. så får du dælme et knus..;) + point.. ( ved egentelig ikke om 100 point er nok/meget ?
Avatar billede bredker Nybegynder
25. november 2003 - 20:53 #5
prøv lige at formatere det igen
og gør det i cameraet
Avatar billede mikael.v Nybegynder
25. november 2003 - 20:57 #6
jeg har lige formateret det gennem kortlæseren ( kunne ikke gøre det i kameraet )  og formaterede det i fat ikke fat 32 - og nu VIRKER det dælme igen... tusind tak ven.. herligt at have nogle der gider hjælpe et fjols som mig..Griner..tak tak..
Hvordan giver jeg dig point og lukker spørgsmålet ?
Avatar billede mikael.v Nybegynder
25. november 2003 - 20:58 #7
øhh det var vist connie der løste problemet..
Avatar billede connie Nybegynder
25. november 2003 - 20:59 #8
Godt :) 100 point er lige i overkanten så bare giv mig 15 og snup resten selv :)
Avatar billede mikael.v Nybegynder
25. november 2003 - 21:02 #9
tusind tak igen.. herligt herligt..!! fik du de 100 point Connie ?
og hvordan lukker jeg spørgsmålet ?
og i andre..tak for hjælpen.. :)
Avatar billede connie Nybegynder
25. november 2003 - 21:03 #10
Jo tak og spørgsmålet er hermed lukket, men vil du ikke have de 75 retur til en anden gang?
Avatar billede mikael.v Nybegynder
25. november 2003 - 21:11 #11
jeg lovede 100 point så det får du.. jeg er bare lykkelig over det virker igen.. tak tak..
Avatar billede connie Nybegynder
25. november 2003 - 21:12 #12
OK så og god fornøjelse :)