Avatar billede isaac Nybegynder
25. november 2003 - 19:04 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Hvor meget betyder upload hastigheden?

Jeg er ved at gå fra TDC til Cybercity, altså fra 1024/256 til 2048/128.
Så er det jeg vil høre.....hvor meget kan jeg mærke nedgangen i det daglige?

Jeg bruger et par programmer hvor jeg også skal uploade mens jeg downloader, vil jeg kunne mærke det der??
Jeg sender ellers ikke store filer, kun små emails.
Avatar billede the_legend Nybegynder
25. november 2003 - 19:09 #1
Jeg vil være ligeglad med det 128 kb som går tabt ved det. Det er mere hvis du hoster server eller noget den skal være højere
Avatar billede arlet Juniormester
25. november 2003 - 19:09 #2
Hvis du surfer almindeligt på nettet, vil du ikke bemærke det.

Kun når du skal hente filer ned...
Avatar billede arlet Juniormester
25. november 2003 - 19:11 #3
Og upload betyder heller ikke afsindigt meget..
Avatar billede isaac Nybegynder
25. november 2003 - 19:16 #4
Hvad mener du med "Kun når du skal hente filer ned..."
Vil den lave upload påvirke min download??
Avatar billede mufoxe Nybegynder
25. november 2003 - 19:31 #5
Din download hastighed vil blive påvirket, hvis du uploader alt, hvad forbindelsen kan trække. Jeg har en 512/512 og der oplever jeg at min download falder helt ned til under 10Kb/Sek, hvis den er fuld skrue på upload. Normalt ligger den på 55KB/Sek. Så det har med andre ord rigtigt meget at skulle have sagt, hvis du uploader meget.
Avatar billede peet-49 Novice
25. november 2003 - 19:32 #6
Opload bruges kun til, at sende, ikke til download, altså når noget tages fra din computer, vi har kun 128 opload her i firmaet, og det bruges kun til oploading til hjemmeside.
Avatar billede peet-49 Novice
26. november 2003 - 14:49 #7
Takker for point.
Avatar billede arlet Juniormester
26. november 2003 - 14:51 #8
Det gør jeg også*S*
Avatar billede anuseren Nybegynder
26. november 2003 - 14:53 #9
peet49

"Opload bruges kun til, at sende, ikke til download"

Det er ikke rigtigt... For at downloade skal du også kunne uploade...

Hvis man henter på fuld skrue på en 2048 forbindelse... Så skal man bruge ca 120kbps i upload før den virker...

;o)
Avatar billede peet-49 Novice
26. november 2003 - 15:03 #10
anuseren>det er alle vel klar over.
Avatar billede anuseren Nybegynder
26. november 2003 - 16:13 #11
peet49

nope...

og slet ikke hvis en newbie læser dit indlæg...  ;o)
Avatar billede peet-49 Novice
26. november 2003 - 16:22 #12
Har jeg noteret mig.
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
26. november 2003 - 16:51 #13
Det tog da mig et stykke tid i sin tid at forstå hele sammenhængen .. at man bliver nødt til at sende/uploade en pakke til hvor man nu end downloader fra for at informere om, at nu har man modtaget pågældende pakke, og vil gerne downloade mere. Kunne ikke forstå, at hvis jeg uploadede for fuld skrue, så kunne min download hastighed ikke komme op på det maximale .. Så det er absolut ikke en selvfølge for alle :o)