Avatar billede lincoln Nybegynder
25. november 2003 - 18:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kørsel af kommando ved nedlukning

Hvordan sætter jeg Windows XP til at køre kommandoen:
  ipconfig /release
hver gang jeg lukker computeren ned for at slukke eller genstarte?

Problemet er, at TDC's DHCP-server ikke fatter, at det er samme computer og netkort, når jeg booter mellem forskellige operativsystemer. Det er derfor nødvendigt specifikt at frigive ip-adresse mm. inden jeg lukker ned for at få det til at virke.
Avatar billede mindless Nybegynder
25. november 2003 - 20:03 #1
Du kunne lave en batch fil med:
ipconfig /release
shutdown /L /C (/R skal med for at reboote).

Du kunne evt. lave to filer, en til reboot og en til lukning.
Avatar billede dinkie Nybegynder
25. november 2003 - 20:18 #2
Du kan også starte gpedit.msc (group Policy editoren) her under Computer Configuration - Windows Settings - Scripts er der startup og shutdown scripts hvor du så bare kan tilføje en bat fil med ipconfig/release..

Der er en tilsvarende under User Configuration som så bruger logon/logoff scripts..
Avatar billede mindless Nybegynder
25. november 2003 - 20:24 #3
Meget mere elegant end mit forslag :-)
Avatar billede lincoln Nybegynder
26. november 2003 - 16:49 #4
Det er fornemt. Tak :)