Avatar billede sendell Nybegynder
25. november 2003 - 17:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

GFX på Bærbar

Hey! Jeg sidder med en bærbar på 1,6 ghz med 256 ram og et Radeon igp 320m grafikkort. Har anskaffet mig Need For Speed Underground, hvilket jeg er rigtig glad for. Så kommer problemet: Når jeg spiller (specielt når der er mange texturer) får jeg en kort "bluescreen" og så genstarter den. Min teori er at grafikkortet bliver overbelastet. Er det rigtig og/eller er der noget man kan gøre?!
Avatar billede ird Praktikant
25. november 2003 - 17:36 #1
hmm min kammerat havde samme problem men løste det med en ny driver
Avatar billede ird Praktikant
25. november 2003 - 17:37 #2
Tror det ville være godt med flere RAM
Avatar billede sendell Nybegynder
25. november 2003 - 18:16 #3
Synes jeg har kigget lidt efter en ny driver, men kan ikke finde en nyere.
Avatar billede trille Nybegynder
25. november 2003 - 18:40 #4
Så prøv med en ældre driver - det er ikke altid svaret er at finde i en ny!

/Claus
Avatar billede ird Praktikant
25. november 2003 - 18:43 #5
Med ny mente jeg heller en den nyeste!

Prøv med en anden driver
Avatar billede sendell Nybegynder
25. november 2003 - 18:45 #6
hmm... har hentet en ny driver, men kan ikke installere. Får fejlen: Try to setup your display adapter with your standard VGA driver before running setup
Avatar billede ird Praktikant
25. november 2003 - 18:47 #7
I had the same issue once (was with 98) where it wanted the standard vga driver before it would accept the actual driver for the card. I think all I did was to remove whatever was there in the device manager for the vid card and all the files from the driver I was atempting to install, then reboot and let windows redetect the card. Then just next through the detect hardware that comes up and let windows find what it wants, which turned out to be "standard vga driver". Once it was all finished I then pointed windows to the correct drivers and installed them . That worked.
Avatar billede ird Praktikant
25. november 2003 - 20:27 #8
hjalp det og skal jeg smide et svar
Avatar billede sendell Nybegynder
27. november 2003 - 21:58 #9
Løste ikke problemet men tror jeg er kommet et skridt videre. Tak