Avatar billede colaand Nybegynder
25. november 2003 - 14:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Xal Ctrl+Alt+F4 virker ikke på alle computere

Jeg har 2 computere der kører gennem en switchbox (Samme tastatur osv.)
Begge er fuldt opdateret win2000.
Logger på med samme bruger.
Begge kører samme applikation på serveren.
Begge bruger codepage 850. (System.ini)
Ingen autoexec.bat eller config.sys.
Begge bruger "standard 101/102-tastatur" (Samme version)
De er ens under landestandarder.
Problemet er både på Xal 2.60.2 DK/DK (2.80.8 kerne) og på 3.5.

Hvorfor virker Ctrl+Alt+F4 ikke?

PS: Har problemet på ca. 8 computere
Avatar billede Broholm Novice
25. november 2003 - 15:18 #1
Det er et hardwareproblem et eller andet sted... Eller så er der installeret et program, som opfanger Ctrl+Alt+F4 inden XAL gør det.

Bare hold Windows tasten nede samtidig med, dvs. Ctrl+[Win]+Alt+F4, så virker det hver gang...

-Broholm
Avatar billede jeki Nybegynder
28. november 2003 - 14:14 #2
Fejlen ligger i keyboarddriveren, hvilket også bekræftes af at du siger at der bruges "standard 101/102-tastatur" hvilket jeg tolker som samme driver. Prøv at opdatere keyboarddriveren med den nyeste, hentet fra producentens hjemmeside. Du kan dog være uheldig at det ikke virker - det er nemlig ikke alle keyboardproducenter der har opdaget fejlen endnu.
Avatar billede colaand Nybegynder
01. december 2003 - 10:13 #3
Broholm: Tak, men det undgår kun problemet det løser det ikke.

Keyboarddriveren er helt præcist:
Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
ver. 5.0.2195.6717.

Jeg bruger et Microsoft Natural keyboard.
Avatar billede jeki Nybegynder
01. december 2003 - 10:21 #4
Jeg ved desværre ikke præcist hvad den nyeste keyboarddriver til disse keyboards hedder, men jeg ville gå på www.microsoft.com og hente den nyeste.
Avatar billede Broholm Novice
01. december 2003 - 10:26 #5
Øhh... Hvad er forskellen i dette tilfælde på at undgå problemet og løse det? :-) Værre er det vel heller ikke at holde en ekstra tast nede.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
29. december 2003 - 23:00 #6
Jeg har hentet følgende fra Navision Support:

Fejlen skyldes faktisk at nogle nye grafikkort bruger samme genveje til deres opsætnin, som vi bruger.
Dette kan løses ved at gå ind i opsætningen af disse grafikkort og ændre den genvej, der her benyttes.
Normalt gøres det ved at gå ind i start/kontrol panel/skærm/opsætning/advanceret/..
Nogle grafikkort har dog selvstændige menuer, så der skal i lige lede lidt eller slå op i manualen for disse grafikkort.

Måske hjælper det.

Jeg har selv et GFORCE FX5200 grafikkort og har ikke den fejl, men hos mange kunder har jeg set fejlen. Det er ikke på alle systemer hvor det hjælper at benytte [WIN] tasten (jeg har set bærbare hvor det ikke virker)

//Tommy