Avatar billede it-pigen Nybegynder
12. januar 2001 - 17:28 Der er 38 kommentarer

Se min website

Hej.

Er der nogen som har lyst til at sige sin ærlige mening om min website og dens opbygning, som er lavet i Flash 5? Jeg tager gerne imod kritik, hvis der skulle være nogen...

Adressen er http://www.mitzie.dk
Avatar billede a-torsten Nybegynder
12. januar 2001 - 17:32 #1
Flot måde at gøre tingene på....

Du mangler dog en måde at man kan kontakte dig på... Der er ingen email, telefonnummer eller adresse på siden...

-Anders
Avatar billede sark Nybegynder
12. januar 2001 - 17:32 #2
Synes der mangler dit eget personlige præg på siden.. da den miner om de sider hvor man kører en wizard og 3 tryk og noget tekst længere henne har man man en hjemmeside..
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
12. januar 2001 - 17:35 #3
Jeg synes det ville være en god ide, hvis du lagde nogle referencer på. Du skriver, du har været på html-kursus o-lign., men hvad har du lavet? Lav links til de sites, du har arbejdet ¨på.
Avatar billede alizweb Nybegynder
12. januar 2001 - 17:37 #4
Ganske pæn side bygget op i flash 5.
Men hvis jeg må komme med lidt kritik(som jeg jo gerne må :))  )
Så syntes jeg du skal lave i lidt lysere farver,
Og det ved jeg jo godt er svart, men lav fx en slags grøn onmouse over funktion på dine knapper.
Det giver lidt lys på siden, og det er skide nemt at lave :)))

/^~Rasmus
Avatar billede christian-s Nybegynder
12. januar 2001 - 18:22 #5
Ellers pænt flot side! Jeg syntes ikke at den hvide skrift står så flot på baggrunden med den sorte farve... lidt svært at forklare, men måske skulle du lige tænke lidt over det.. som de andre har skrevet mangler der også kontaktmuligheder!

ellers flot side, efter min mening ville skrifttypen på selve teksten måske hjælpe..!?
Avatar billede pstric Nybegynder
12. januar 2001 - 18:26 #6
Flash\'en reagerer ikke på ScrollWheel.
Avatar billede it-pigen Nybegynder
12. januar 2001 - 18:50 #7
hvordan får man den til det?
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 18:55 #8
øøøøh den er da meget pæn, men den fortæller jo ikke en skid om dine evner.
Hvorfor har du et menupunkt der hedder kontakt, når det ikke er muligt at kontakte dig?
Prøv at se http://www.aboutulrik.com han gør det på den rigtige måde
Avatar billede it-pigen Nybegynder
12. januar 2001 - 19:08 #9
Jeg sender e-mail ud til de virksomheder som jeg gerne vil arbede i. I e-mailen linker jeg til min website, hvori jeg skriver min adresse og tlf.
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 19:17 #10
det hjælper da på det, men jeg syntes altså ikke at det virker som om at du har tænkt særlig meget over det produkt du vil sælge, nemlig \"dig selv\". Tænk på det som en ganske almindelig jobansøgning.
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 19:20 #11
Der gælder det om at præsentere sig selv kort og præcist, med stor vægt på dine styrker og ikke på dine svagheder. Hvis jeg skulle læse en jobansøgning igennem ville jeg ikke bryde mig om at jeg selv skulle sidde og \"bladre\" for at finde de relevante oplysninger.
Avatar billede it-pigen Nybegynder
12. januar 2001 - 19:30 #12
Til ritten

Hvad mener du med relevante oplysninger? Efter min mening er alle mine oplysninger meget relevante. Måske har du kun få, men den er jo kun ærgeligt for dig ikke?
Avatar billede pstric Nybegynder
12. januar 2001 - 19:31 #13
it-pigen>> Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med ScrollWheel. Jeg aner intet om Flash programmering.
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 19:39 #14
har du læst mit svar eller havde du travlt med at blive fornærmet?
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 19:41 #15
jeg gentager lige:
Hvis jeg skulle LÆSE en jobansøgning, dvs hvis du søgte et jeg hos mig, ville jeg have at alle relevante oplysninger stod på side 1. Hvis jeg så efter at have læst de relevante oplysninger fandt dig interressant, så ville jeg \"bladre\" videre for at fordybe mig...
Avatar billede ritten Nybegynder
12. januar 2001 - 19:43 #16
hovsa, i linie 2 skulle have stået: søgte et JOB hos mig. Undskyld
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2001 - 01:50 #17
Jeg vil som blot henvise til det andet spørgsmål som it-pigen har opretet omkring siten http://www.eksperten.dk/spm/43245
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. januar 2001 - 04:08 #18
Der er noget uro i den måde de små knapper kommer og går mens den loader. 12345432123 spring 2345432123 spring, osv.
Nu har den loadet i 4 minutter i NS4.7. det er for meget. Prøver IE4.0...
samme uro i loaderens knapper.

Hør er det her en vittighed. IE bliver heller aldrig færdig med at loade.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. januar 2001 - 04:11 #19
PS virksomheder er som regel de sidste til at opdatere deres browsere. Så hvis den ikke kan virke fra mindst vesion 4 og op er det nok bedre at sende CV-et på papir og ikke nævne siden.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. januar 2001 - 08:10 #20
Jakoba/

Siden er faktisk lavet til flash 4 plugin der er standard i alle 4.0 browsere, så det er nok ikke dit problem. Jeg havde absolut ingen problemer med at komme ind.

Du kan tjekke plugin version her. codebase=\"http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=4,0,2,0\" width=\"750\" height=\"375\">

Til Flash 5 ville der have stået version=5,0,0,0\"

it-pigen har faktisk selv været lidt opmærksom på plugin problemet. http://www.eksperten.dk/spm/43212

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. januar 2001 - 08:11 #21
codebase koden er hentet fra it-pigens side af...
Avatar billede freddyf Nybegynder
13. januar 2001 - 12:25 #22
En pæn side men det er ihvertfald ikke fremtidens side. Det er fint at man kan se at siden loader men de der ptikker der køre frem og tilbage er grimme vælg noget andet. Det er en meget god side
Avatar billede driis Nybegynder
13. januar 2001 - 23:39 #23
Jeg synes, at den ser lidt for \'poppet\' ud. Der er for meget bevægelse (animationer er godt nok, men det her kunne godt virke lidt useriøst, i hvert fald på nogle arbejdsgivere)

Du har den sorte baggrund udenom, og så en meget lys baggrund til skriften - det kunne måske laves, så farverne passer lidt bedre sammen?

Jeg synes også, at du burde oplyse, hvordan man kan kontakte dig på siden - som minimum en emailadresse.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2001 - 20:00 #24
Ja, jeg vil gerne plædere for at man kalder det for \"ET website\" og \"websitet\".

Det er kun tossede jyder der siger en website, en hus, en bil osv. (Er selv bosiddende i Århus)

Kender godt Dansk Sprognævns udlægning af sagen, men vil helst kalde det \"et website\"
Avatar billede engrob Nybegynder
19. januar 2001 - 17:41 #25
el_barto>>
Hehe
En bil, du kalder det måske et automobil eller hvad.

Nå, men siden du nu har lavet siden i flash, kunne du godt have lavet en flot side. Man kan lave rigtig flotte ting med flash, men det er du åbenbart ikke så god til. Lad være med at lave de der bevel-knapper, eller hvad det nu hedder, de er MEGET uprof. Og baggrunden er også utrolig grim.
Hvorfor skal det tage så lang tid at loade de forskellige sider?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2001 - 20:24 #26
DOK!

My mistake... *LOL*
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2001 - 20:24 #27
DOK = DOH!
Avatar billede engrob Nybegynder
19. januar 2001 - 20:37 #28
Ja, DOK, der tænkte du dig nok ikke lige om hva\'
Hehe, det kører for dig idag.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
20. januar 2001 - 11:12 #29
Jeg kan ikke se siden. Jeg har flash 5 plugin. Jeg kan stadig ikke se siden ?! Der er en stor hvid ramme og så står der, åbner siden mitzie osv...
Avatar billede morrissey Nybegynder
24. januar 2001 - 17:18 #30
Ikke speciel pæn egentlig. hvad laver det der sæt øjne i den valgte menu-overskrift?.. De falder jo TOTAL udenfor...
Kig hellere på http://www.derbauer.de
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2001 - 21:44 #31
engrob> heller ikke den dag!
Avatar billede engrob Nybegynder
25. januar 2001 - 15:15 #32
Nej. Heller ikke den dag ;)
Avatar billede morgel Nybegynder
28. januar 2001 - 17:10 #33
Min mening er at din side er rigtig flot ! Du har tjek på Flash og det er vel i grunden det der er essensen af din side. Hvad folk så har af meninger om designet, betyder vel i grunden ikke så frygtelig meget, da den slags meninger blot baserer sig på smag og behag.

Flot side, - den fungerer efter hensigten !
Avatar billede saubermacher Nybegynder
12. februar 2001 - 13:18 #34
der er en stavefejl i linie 2 under menupunktet MIG - der er ikke noget som hedder \'forat\'.

Ellers nydeligt!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 13:25 #35
it-pigen er gone.
Avatar billede souledout Nybegynder
29. marts 2001 - 07:10 #36
Det er skræmmenede med alle de kurser hun har været på! Jeg er nået frem til nedenstående side efter at have tilbragt 3 dage med flash 5\'s demo-version! Og jeg har aldrig nogensinde prøvet at lave en hjemmeside i flash før, kun en enkelt i html og det er længe siden!

http://home15.inet.tele.dk/Penge

Den er nsturligvis LANGTFRA færdig!!!!!!!!!!

... men ellers et flot og enkelt design. Jeg synes desuden jeg kan genkende et par teksteffekter fra Swish!...

/SouledOut
Avatar billede alh Nybegynder
01. april 2001 - 19:11 #37
Er der virkelig virksomheder derude i den store verden der gerne vil have deres site bygget op i flash?!!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. april 2001 - 19:24 #38
Masser. ;-)