Avatar billede iiid Nybegynder
15. september 1999 - 11:18 Der er 15 kommentarer

ICQ på efterskolen!?

Dav! vi har et lille problem heroppe på ÅU.. Vi vil nemlig meget gerne have ICQ op at køre! - Over normalt netværk plejer vi at kunne få det til at virke men ikke her.. vi kan slet ikke registrere os!

Proxy serveren er:
server.aabybroungdomsskole.dk'

Og adressen er: 10.1.1.1

Men vi aner ikke hvad problemet er, vi kan heller ikke få f.eks. Go!Zilla, Napster, og lign. til at virke hvilket er ved at blive lidt irreterende!

HJÆLP OS!

/TT/Sleepin/IIID STUDIO DIMENSIO
Avatar billede ziber Nybegynder
15. september 1999 - 11:26 #1
Grunden til at i ikke kan få det til at virke er  at i nok sidder bag en firewall. Den lukker jer ikke ud og ind. Derfor kan det ikke lade sig gøre. I skal få jeres netværks ansvarlige til at give jer adgang. Jeg har selv haft samme problem
Avatar billede iiid Nybegynder
15. september 1999 - 11:46 #2
Nej for når vi kører lokalt netværk kører vi jo også bag "firewall of proxy" og det kan godt lade sig gøre!

/TT/Sleepin/IIID STUDIO DIMENSIO
Avatar billede svindler Nybegynder
15. september 1999 - 12:38 #3
Jeg vil give ziber ret.
Nåt I kører lokalt netværk har I formodentlig sat en simpel router op med nat-konvertering. Den filtrerer ikke ICQ fra.
En rigtig firewall vil under normale omstændigheder filtrere ICQ fra. Dette kan administratoren evt tillade, hvis han vurderer at fordelene er større end risikoen.
Avatar billede iiid Nybegynder
15. september 1999 - 14:23 #4
Jamn, ikke når UDB-Mapping er aktiveret! Så skulle det virke - har jeg ret?

/TT/Sleepin/IIID Studio Dimensio
Avatar billede svindler Nybegynder
15. september 1999 - 15:18 #5
Firewall'en skal stadig tillade UDP-baseret ICQ at komme retur igennem firewall'en. De færreste firewalls er konfigureret til at slippe andet udp end dns-trafik ind, da det kræver et indgående kendskab til kommunikationens tilstand og derved selve protokollen, i det her tilfælde icq.
Læs evt mere her:
http://www.icq.com/firewall/
Hvis det er en Microsoft Proxy-server, mener jeg, at den også har SOCKS. Det er dog ikke sikkert, at administratoren har åbnet for den mulighed eller at han vil. ICQ-protokollen er usikker at lukke ind, dels fordi den er svær at holde rede på, dels fordi der er så mange muligheder for at lukke trojanske heste ind på brugerens computer. Hvis du har været på icq et stykke tid, har du formodentlig selv modtaget en lang række advarsler; måske har du også modtaget nogle skumle meddelelser. Jeg går generelt i paranoia-mode, når jeg starter min icq derhjemme. Hvis jeg ikke kender afsenderen, åbner jeg ikke for nogen meddelelser med andet end tekst i.
Dit bedste alternativ, hvis ikke du kan få firewall-administratoren til at hjælpe dig, er at få dine icq-buddies til at anvende Yahoo Messenger, der kan køre igennem enhver firewall, også http-proxy, bare den tillader http til *.yahoo.com.
Avatar billede iiid Nybegynder
15. september 1999 - 15:37 #6
Tak... jeg lader lige spørgsmålet blive hængene! - hvis jeg ikke får det til at virke nu!
Avatar billede gozar Nybegynder
15. september 1999 - 23:14 #7
Svaret er simpelhend at bruge socks..

Du går ind i firewall settings og makere at du vil bruge socks 5

Ved SOCKS5 host skiver du ip nummeret på web serveren på lokal nettet.
Og ved port nummer kan du prøve at skrive 1080.

Hvis det ikke virker så er socks5 porten ænten ikke understøttet, ikke åben eller der er tildelt et andet port nummer.
Avatar billede linder Nybegynder
18. september 1999 - 15:57 #8
Jeg aner faktisk ikke om det fungerer, men det burde det.
Sæt en maskine op udenfor et eller andet sted, hvor den altid er på nettet. Installer Wingate, og lave en mapning på port 53 til icq.mirabilis.com port 4000
Har testet det på port 3333 -> fungerer fint, men du kan kun sende og modtage beskeder, chat, filer og andet sjov, er væk :-(
Avatar billede svindler Nybegynder
23. september 1999 - 14:15 #9
Personligt ville jeg blive tosset, hvis jeg administrerede en firewall, og brugerne begyndte at lave huller, som linder beskriver.
Hvis man endelig skal gøre det, findes der en mini-howto til linux, der beskriver en mulighed, der åbner op for næsten alt:
http://sunsite.auc.dk/ldp/HOWTO/mini/Firewall-Piercing.html
også
http://sunsite.auc.dk/ldp/HOWTO/mini/VPN.html
kan bruges som udgangspunkt
Endelig kan pptp-protokollen i Windows bruges, hvis man har en NT RAS-server stående på internettet.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
26. september 1999 - 09:57 #10
Installer en intern ICQ server...
Avatar billede iiid Nybegynder
01. oktober 1999 - 17:53 #11
Tomb3

??????

/TT/Sleepin/ IIID STUDIO DIMENSIO
Avatar billede iiid Nybegynder
27. oktober 1999 - 13:03 #12
Ikke fordi jeg vil lyde dum - hvad der nok allerede er forsent eller hvad. Så vil jeg gerne vide hvordan man installere en intern ICQ server!?

/TT / Sleepin / Lasse Jesper Pedersen
Avatar billede gozar Nybegynder
27. oktober 1999 - 13:08 #13
Jeg mener at den interne icq server kun køre over netværk og kopler sig ikke op på icq's server!!!!

Jeg er ikke sikker..
Avatar billede allan_je Nybegynder
11. januar 2001 - 22:08 #14
den interne icq server kører osse kun over lokalnetværket
Avatar billede allan_je Nybegynder
11. januar 2001 - 22:10 #15
prøv at konfigure icq til at køre på port 443 istedet for port 5190 det er tit og ofte at der er et \"lille\" hul i firewallen på den port men som i ligende svar kan desværre osse kun sende og modtage beskeder