Avatar billede kcbhl Nybegynder
12. januar 2001 - 17:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Genvej til skrivebord

Hvordan kommer jeg, ved hjælp af mit tastatur, ud til et ikon på mit skrivebord.

På en NEM måde :-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
12. januar 2001 - 17:16 #1
Søg efter mappen \"Quick Launch\" (TRYK F3), deri ligger ét styk genvej til skrivebordet som bare kan KOPIRES
Avatar billede kcbhl Nybegynder
12. januar 2001 - 17:23 #2
Hej Tommyf

Tak; men jeg søger en genvejstast på tastaturet, alla Crtl+x Crtl+v for at flytte en tekst i notepad
Avatar billede bohbs Nybegynder
12. januar 2001 - 17:29 #3
Den nemmeste måde jeg kan komme i tanke om, er at oprette en genvej i din startmenu til den funktion der hedder \"vis skrivebord\". Det gøres nemmest ved at højreklikke på dit icon til \"vis skrivebord\" i din hurtigstart menu (lige ved siden af \"start\"-knappen) og vælge \"kopier\". Herefter klikker på \"start\" -> \"indstillinger\" -> \"Processlinje og menuen start..\" -> Vælg fanebladet \"programmer i menuen start\" -> Klik på \"avanceret\". Der kommer nu en menu frem, hvor du i roden \"Menuen start\" højre-klikker i det højre vindue, og vælger sæt ind. Du har nu en genvej til \"vis skrivebord\" ved at trykke på dit tastatur ctrl. + esc. efterfulgt af \"v\", såfremt du ingen andre genveje har i start der begynder med \"v\". Herefter kan du vælge dit ikon med tabulator. Håber det kan løse dit problem. Der er sikkert andre løsninger, men den bedste jeg kan komme på.
Avatar billede bohbs Nybegynder
12. januar 2001 - 17:31 #4
Kan se at TommyF har kommet med et svar i mellemtiden. Har undersøgt sagen nærmere, og kan desværre ikke finde en egentlig genvejstast.
Avatar billede kcbhl Nybegynder
12. januar 2001 - 17:38 #5
Hmmm jeg kender en god en :-)

Windows+d
Crtl+space

Avatar billede bohbs Nybegynder
12. januar 2001 - 17:43 #6
Thanks. Win. + d virker, men hvad skal jeg bruge crtl + space til?
Avatar billede kcbhl Nybegynder
12. januar 2001 - 18:00 #7
Hvis jeg gør det, så hopper jeg ud og markerer ikonet på skrivebordet
Avatar billede bohbs Nybegynder
12. januar 2001 - 18:10 #8
Ved mig (win98) virker det som page-down.
Avatar billede kcbhl Nybegynder
12. januar 2001 - 18:14 #9
også når alle vinduer er lukket
Avatar billede bohbs Nybegynder
13. januar 2001 - 12:29 #10
Okay nu forstår jeg, men jeg behøver ikke bruge ctrl.+space for at hoppe ud på skrivebordet, den markeret automatisk et ikon, hvorefter jeg kan vælge det jeg vil med piletasterne.