Avatar billede maz21 Nybegynder
25. november 2003 - 13:40 Der er 2 kommentarer

Opstart af computer uden diskette-drev

Jeg har en tom harddisk til en bærbar computer. Der er intet diskette-drev til den bærbare og jeg kan ikke boote fra min WinXP cd.

Så spørgsmålet er om jeg kan boote den op alligevel på en måde så jeg kan få installeret WinXP (evt. ved at sætte harddisken i en andne bærbar og kopiere nogen opstartsfiler)
Avatar billede squiip Nybegynder
25. november 2003 - 17:04 #1
Har du set din bios op til at boote fra cd?
Avatar billede diddel Nybegynder
26. november 2003 - 17:29 #2
Jeg har haft et ligende problem med min bærbare, der ikke ville boote på ME cd'en. Det viste sig at den bærbare var bygget specielt til windows 98 og 2000, så da jeg satte en skive i for windows 2000 virkede det. Det er selvfølgelig ikke hensigtsmæssigt, men en mulighed at få XP ind, hvis du først får den til at boote fra en anden styresystemsskive.