Avatar billede barcanders Nybegynder
25. november 2003 - 10:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

OLEAUT32.DLL fejl i Windows ME

Jeg får ofte en fejlmeddelelse lydende på, at filen OLEAUT32.DLL har forårsaget en fejl, og at Explorer lukkes ned. Hvis jeg trykker ok i boksen, forsvinder mine ikoner i systembakken, og Explorer lukkes naturligvis ned.

Jeg kan godt nøjes med at trække fejlboksen ned i bunden af skærmen og derefter køre videre i Explorer. Det bevirker dog, at jeg får problemer med at lukke computeren ned efter endt brug.

Har forsøgt at downloade og installere nyere versioner af omtalte fil, hvilket ikke hjælper -  hvad gør jeg???
Avatar billede arlet Juniormester
25. november 2003 - 10:49 #1
klik på Start=>Kør skriv SFC /scannow , husk mellemrum mellem SFC og /scannow

Din windows skive skal sidde i drevet.
Avatar billede barcanders Nybegynder
25. november 2003 - 10:53 #2
Det virker ikke. Der står, at "Windows ikke kan finde 'SFC'" - har husket mellemrummet mellem SFC og /scannow
Avatar billede arlet Juniormester
25. november 2003 - 10:59 #3
Hvor har du lagt den nye fil, i samme mappe som den gamle??

den sfc er sikkert pga du kører me, det så jeg ikke lige. Er ikke sikker på hvad kommandoen hedder i me
Avatar billede barcanders Nybegynder
25. november 2003 - 11:07 #4
Er ikke sikker på, hvor jeg har lagt den nye fil, men går ud fra, at den selv har overskrevet den gamle - lyder det ikke mest sandsynligt?
Avatar billede arlet Juniormester
25. november 2003 - 11:08 #5
ikke altid. prøv at hente den fil igen og læg på skrivebordet.

Find den gamle fil og slet den og installer den nye
Avatar billede barcanders Nybegynder
25. november 2003 - 11:11 #6
Den eneste OLEAUT32.DLL fil jeg har, ligger i C:\Windows\System - har du et forslag til, hvor jeg kan hente en nyere udgave af filen. På forhånd tak
Avatar billede fromsej Praktikant
25. november 2003 - 16:07 #8
Arlet>>Det er ME, der findes ikke SFC i ME.
Eneste mulighed er at finde SFC.exe og den tilhørende .dll på en 98 maskine og lægge dem ind.
Avatar billede barcanders Nybegynder
26. november 2003 - 10:27 #9
Har hentet filen på den adresse, du angav, men når jeg prøver at pakke den ud i C:\Windows\System, får jeg at vide, at den oprindelige fil bruges i en anden proces og derfor ikke kan erstattes.
Skal jeg slette den gamle fil først, inden jeg lægger den nye ind?
Avatar billede arlet Juniormester
26. november 2003 - 10:35 #10
start op i fejlsikret(f8) og erstat den..

hvis det ikke lykkes, må du slette den først