Avatar billede kruger Nybegynder
15. september 1999 - 11:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dobbelt logaritmisk diagram

Jeg har brug for at lave dobbeltlogaritmiske diagrammer i forbindelse med analyse af data. Enkeltlogaritmisk er ikke noget problem
Avatar billede michaelras Nybegynder
15. september 1999 - 11:20 #1
Under egenskaber for akserne er det muligt at vælge logoritmisk, så ved dobbelt logoritmisk vælges logoritmisk bare ved begge akser (højreklik på akserne for egenskaberne)

Mihcael
Avatar billede kruger Nybegynder
15. september 1999 - 11:52 #2
til michaelras - Jeg kunne kun få fat i logaritme funktionen på y-aksen. Skal jeg installere en Add-in eller lignende?
Avatar billede michaelras Nybegynder
15. september 1999 - 15:31 #3
Under fanebladet Skala er der en checkbox hvor man kan vælge logaritmisk skala - både på X og Y aksen.

Vælg en af akserne (klik på linien) højreklik og vælg "Formater akse", under "Skala" skulle du gerne finde det (3. nederst eller deromkring). Hos mig er det ved både X og Y aksen (har testet 95 og 97)

Michael
Avatar billede kruger Nybegynder
15. september 1999 - 15:43 #4
Desværre er den mulighed ikke tilgængelig hos mig. Jeg kan kun vælge logaritmisk på y-aksen. Hvilken diagram type har du valgt?
Vi kører off97 sr2 - Bare rolig du skal nok få dine point
Avatar billede michaelras Nybegynder
16. september 1999 - 08:54 #5
X,Y-Punkt

Michael
Avatar billede kruger Nybegynder
16. september 1999 - 09:13 #6
Du skal have mange tak for hjælpen - Jeg er kiiisteglad