Avatar billede ye10 Nybegynder
24. november 2003 - 15:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hosting af webserver bag router.

Jeg har fået en zyxel router prestige 600. Problemet er at jeg ikke længere når jeg går ind på min ip kan komme i kontakt med apache, altså jeg kan ikke længere hoste min hjemmeside. Når jeg går ind på min ip efter jeg har sat routeren på får jeg bare "Siden kan ikke vises". Jeg har fået at vide man skal få routeren til at redirecte port 80 til den lokale ip for serveren, 192.168.1.34, men jeg aner ikke hvordan. Er der nogen der har en zyxel router der har prøvet det før?
Avatar billede anuseren Nybegynder
24. november 2003 - 15:50 #1
Hvilken router er det igen?

På 600 serien forwarder man porte således:

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/port_forwarding/
Avatar billede ye10 Nybegynder
24. november 2003 - 15:55 #2
Det har jeg prøvet, at sætte ip'en på serveren i det øverste felt inde i SUA menuen, og neden under sat den samme ip og port start 80 og port end 80. Men den gider stadig ikke virke..
Avatar billede snowball Novice
24. november 2003 - 16:02 #3
Nu har du godt nok en 600'er, men prøv om nedenstående ikke også skulle virke på den som det gør på min 650'er.

http://www.geertsen.dk/articles.asp?id=6

Snowball
Avatar billede ye10 Nybegynder
24. november 2003 - 16:15 #4
Ah, det virker nu snowball :P tak for det.

Jeg skulle godt nok bruge telnet 192.168.1.1:23000, men andet end det var din guide perfekt. Giv lige et svar..
Avatar billede snowball Novice
24. november 2003 - 18:18 #5
Jeg havde nemlig samme problem, så derfor lavede jeg den guide :)

Snowball