Avatar billede unclefuckers.dk Nybegynder
12. januar 2001 - 14:32 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg vælge?

Jeg har leget med hjemmesider et stykke tid, men primært med design. Nu vil jeg til at kigge nærmere på det lidt mere avancerede. Men hvad skal jeg vælge? PHP, ASP, JSP eller ?? Lad mig høre hvad DU synes er det smarteste at specialisere sig i og HVORFOR!!
På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede disky Nybegynder
12. januar 2001 - 14:35 #1
det er JSP

Ganske enkelt fordi det er baseret på Java.
Det kan bruges til andet end bare server side script hvilket ingen af de andre kan.
Og så er det 100% objectorienteret. og gennemført

Flere og flere profesionelle firmaer går over til JSP netop pga. disse grunde.

Og efterspørgslen på folk der er JSP experter er stor ( = høj løn og frynsegoder)

god weekend.
Avatar billede disky Nybegynder
12. januar 2001 - 14:35 #2
ups glemte at sige, at det kan køre både på linux/windows/mac osv.
Avatar billede limemedia Nybegynder
12. januar 2001 - 14:47 #3
JSP er avanceret og fremtiden... Lige nu lider JSP under at være generelt for langsomt. Når først de får styr på eksekveringen skal der nok ske en rykning.

Microsofts nye ASP+ teknologi lyder også spændende.
Avatar billede pstric Nybegynder
12. januar 2001 - 14:49 #4
Hvordan og hvor skal dit websted udgives.  Hvis du har din egen server, så har du frit valg på alle hylder. Hvis det derimod er hos en udbyder, der f.eks. kun tilbyder PHP eller ASP, så hænger du jo mere eller mindre på det valg.
Avatar billede disky Nybegynder
12. januar 2001 - 14:50 #5
ljweb: hvad mener du med JSP er langsomt ??

I modsætning til PHP,perl,ASP skal det ikke oversættes hver gang, men bliver compilet første gang det bliver kørt og er derefter hurtigere.

Jeg kan desværre ikke huske URL\'en. Men flere tests viser at JSP er 2* hurtigere end ASP og ca 50% hurtigere end PHP, på samme platform.

Det med ASP+ har du ret i, synd det kun er til M$ platformen, ikke fordi jeg har noget imod M$ men jeg vil personligt ikke binde mig til en platform.
Og så kan jeg ikke lide at ASP er bygget oven på VB.
Avatar billede disky Nybegynder
12. januar 2001 - 14:51 #6
et godt webhotel der har det hele er

www.lvlonline.com

der er både JSP,Servlets, Mysql, php osv.
Avatar billede disky Nybegynder
12. januar 2001 - 14:51 #7
doooh, forkert url

www.levonline.com
Avatar billede limemedia Nybegynder
12. januar 2001 - 14:53 #8
disky >> vi arbejder selv med JSP her... eller flere konkurrende sites, generelle sites på nettet i JSP m.v.
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2001 - 14:54 #9
<ole>
Det er lidt som NS/IE eller Mac/PC...eller for den sags skyld blondine/brunette :)
Jeg har ikke fundet ASP synderlig tiltalende, hvorimod jeg er ret vild med PHP. På den anden side, er der sikkert dem, der ville sige:
\"Jamen, Ole...du er jo også til NS og Mac! Hvem i alverden tager sig af, hvad sådan én siger?\" *LOL*
Det handler ikke så lidt om \'religion\' og vaner...og så en lille smule ideologi :)
/mvh
</bole>
Avatar billede pstric Nybegynder
12. januar 2001 - 14:56 #10
\"et godt webhotel der har det hele\"

Hvis verden begrænser sig til php, jsp og mysql så er det rigtigt nok. Har de andre databaser? Har de ASP?
Avatar billede disky Nybegynder
12. januar 2001 - 14:58 #11
pstric: tryk på URL\'en og se.

Hvis du skal have Sybase og lignende, skal du nok lede andre og langt dyrere steder.

Olebole: jeg var også vild med PHP indtil jeg så JSP, det er altså lang mere gennemtænkt/gennemført.
Ja man kan det samme, men hvis man skal arbejde flere sammen om store projekter, så er jSP altså vejen frem.

Men du har helt ret, det er lidt ligesom hvilken farve er kønnest rød eller grøn ?

god weekend
Avatar billede pstric Nybegynder
12. januar 2001 - 15:02 #12
disky>> Det var det, jeg gjorde. Og jeg kunne ikke finde noget på siden Webhotell, der fortalte om ASP eller andre DBMS end MySQL
Avatar billede pstric Nybegynder
12. januar 2001 - 15:04 #13
disky>> og jeg tror altså ikke at de kører hverken ASP eller MSSQL på RedHat 7.0
Avatar billede unclefuckers.dk Nybegynder
12. januar 2001 - 15:05 #14
Fra forfatteren:
Mit webhotel lige nu er Lightsite ved netsite.dk..
Så vidt jeg kan forstå kan den behandle JSP, da det er baseret på JAVA. Har jeg ret eller skal jeg opgradere min løsning?
Avatar billede disky Nybegynder
12. januar 2001 - 15:05 #15
du er da frygtelig kværulerende :-)

Selvfølgelig kan man ALTID finde et eller andet de ikke har. Det kan man hos alle webhoteller !
Avatar billede disky Nybegynder
12. januar 2001 - 15:07 #16
hmm, så vidt jeg kan se understøtter netside slet ikke jsp
Avatar billede unclefuckers.dk Nybegynder
12. januar 2001 - 15:10 #17
Har lige skrevet og spurgt netsite.dk hvorledes de forholder sig til JSP.. Bringer svaret når jeg får det..
Avatar billede disky Nybegynder
12. januar 2001 - 15:11 #18
mange tak
Avatar billede pstric Nybegynder
12. januar 2001 - 15:13 #19
disky>> Det beklager jeg meget, men nu var ASP altså blevet nævnt af spørgeren inden du påstod at levonline havde det hele. Og der var også blevet spurgt om forfatteren havde et webhotel.

Mit formål med at svare her var at hjælpe unclefuckers.dk, ikke at understøtte dine påstande.
Avatar billede disky Nybegynder
12. januar 2001 - 15:17 #20
okay, :)
Avatar billede unclefuckers.dk Nybegynder
12. januar 2001 - 15:34 #21
NETSITE.dk svarede:
\"Nej, vi understøtter ikke JSP. Jeg vil forslå at du hellere kigger på f.eks. PHP, som vi understøtter.\"
SKUFFENDE!!
Avatar billede disky Nybegynder
12. januar 2001 - 15:35 #22
tja, de forstår ganske enkelt ikke potentialet i JSP.

Typisk nærsynede danske webhoteller :(((
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. januar 2001 - 16:01 #23
Well, valget mellem ASP og PHP er vel en smagssag, jeg prøvede ASP, kan specielt godt lide det fordi det nærmest siger sig selv hvis man kan engelsk!
Ved ikke hvad der er bedst PHP/ASP da jeg ikke selv har erfaringer med PHP!
Avatar billede unclefuckers.dk Nybegynder
12. januar 2001 - 16:20 #24
Er der nogen der kender til et dansk webhotel der understøtter JSP??
Har kigget på
http://www.webhotels.dk/WebhotelsList.asp?beginat=25&orderby=companies.name
og de angiver ikke understøttelse af JSP!!?!?
Jeg ikke forstå.. (o;