Avatar billede brsbrs Nybegynder
24. november 2003 - 15:20 Der er 13 kommentarer

Analoge højtalere til computer?

Hejsa

Kan det lade sig gøre at sætte analoge højtalere til computeren, hvis det IKKE skal gå igennem et anlæg. Jeg forestiller mig, at man kan købe et "forstærker-kort" til computeren, findes sådant et?
Avatar billede ird Praktikant
24. november 2003 - 15:21 #1
Burde det da være ja! men kortet ved jeg ikke om findes
Avatar billede brsbrs Nybegynder
24. november 2003 - 15:26 #2
Hvordan skal de tilsluttes, hvis ikke, der findes et sådant kort?
Avatar billede ird Praktikant
24. november 2003 - 15:28 #3
De skal vel bare i stikket hvor man normalt smider dem ind
Avatar billede brsbrs Nybegynder
24. november 2003 - 15:31 #4
Der er jo ikke indbygget forstærker i højtalerne og forbindelsestypen er almindeligt højtalerkabel, som jo ikke kan gå direkte i et normalt lydkort.
Avatar billede ird Praktikant
24. november 2003 - 15:33 #5
Så misforstår jeg nok tråden!

sorry
Avatar billede brsbrs Nybegynder
24. november 2003 - 15:36 #6
Eller også forklarer jeg det bare ikke godt nok... :-)
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
24. november 2003 - 15:49 #7
Jeg tvivler på at "forstærkerkort" findes (men man kan jo aldrig vide). Køb en billig forstærker i stedet, og forbind denne til lydkortet.
Avatar billede brsbrs Nybegynder
24. november 2003 - 15:56 #8
Det jeg søger er et lydkort med mulighed for analog in.
Avatar billede krusell Nybegynder
24. november 2003 - 15:59 #9
Som stefanfuglsang siger, køb en billig (eller dyr/god hvis du vil)forstærker istedet...
Eller ikke engang istedet. Som du selv siger "forstærkerkort". Det er jo en forstærker du leder efter.
Så køb hellere en rigtigt forstærker. Den kan bruges til meget mere. Både samtidig og senere..

Ellers kan du jo sagtens sætte højtalerne direkte til lydkortet. En af mine venner lavede et stik der kunne sætte i f.x. en discman og så kunne man sætte en højtaler til det. Men det er ikke så højt, da de forstærkere der sidder i (både discman og lydkort) ikke er så store jo.
Avatar billede krusell Nybegynder
24. november 2003 - 16:00 #10
Alle lydkort har analog in. Via jack stik (eller hedder det mini jack?)
Avatar billede brsbrs Nybegynder
24. november 2003 - 16:04 #11
Jeg har en forstærker, men vil ikke sætte den til pga. pladsproblemer. Men jeg har samtidigt nogle rigtigt gode små højtalere (Bose), og dem vil jeg gerne have glæde af på computeren, men uden at miste lydkvaliteten. Det er det, som jeg gerne vil have bud på, hvordan det kan lade sig gøre.
Avatar billede brsbrs Nybegynder
23. januar 2004 - 10:03 #12
Jeg lukker spørgsmålet, da jeg desværre ikke har fundet en brugbar løsning.
Avatar billede ird Praktikant
09. juni 2004 - 08:02 #13
Du må sådan set selvom det her, men du burde kikke lidt her:

http://expfaq.1go.dk/?id=1#vejledning_til_nye_brugere
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Så er du godt igang med at blive en god bruger af forrummet.
På den måde slipper du for irettesættelser fra folk hvis du træder ved siden af :))

Husk at lukke dine gamle spørgsmål. Dette gør at du en aden gang har nemmere ved at få kvalificeret hjælp :)

Alt med gult og mørkegrønt venter på afslutning eller feedback.