Avatar billede peterkopi Nybegynder
24. november 2003 - 13:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mærkeligt opkoblings-problem

Jeg sidder på en bærbar, COMPAQ Evo N1020v med Windows XP Pro (Se venligst IPCONFIG nederst)og har et mærkeligt opkoblings-problem med at komme på min TDC 256/128 bredbåndsforbindelse. Det er KUN den bærbare der skal bruge forbindelsen!

Der er installeret SpeedStream ADSL-modem. DSL/power dioderne lyser! TDC har pinget modemet; det virker. Splitboksen virker også; analog tlf. tilsluttet.

Nederst i vinduet står ikonet for LAN forbindelsen med et rødt kryds og "Et netværkskabel er ikke tilsluttet". Det brede netværkskabel ER imidlertid tilsluttet, så det må være den bærbares netværkskort det er galt med...

Jeg kan ikke forstå problemet. Jeg kørt en cmd + ipconfig /all - her er resultatet:
-----------------------------------------------
Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Bruger>ipconfig /all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : ANNEPANNES
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 2:

      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139 Family PCI
Fast Ethernet NIC
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-0B-CD-5E-4B-E8

PPP-netværkskort get2net.reg:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : WAN (PPP/SLIP) Interface
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-53-45-00-00-00
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 195.47.142.130
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 195.47.142.130
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 195.82.195.101
      NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret
-----------------------------------------------

Udskriften siger, at "mediet er deaktiveret", men inde i "Denne computer/Egenskaber/Hardware/Enhedshåndtering" er LAN Realtek netværkskortet IKKE deaktiveret! Og som beskrevet ovf. er netværkskablet sat i det brede USB-stik bagpå. Hvad er der så galt?

Til orientering: Lige nu er jeg på Nettet via det indbyggede 56K modem og via splitboksen ud.
Avatar billede peterkopi Nybegynder
24. november 2003 - 14:08 #1
Kan desværre ikke svare tilbage før sent i aften!
Avatar billede maddan Nybegynder
24. november 2003 - 14:15 #2
umiddelbart ville jeg prøve at fjerne netkortet fra enhedshåndteringen og genstarte maskinen - så skulle den jo gerne selv finde (og forhåbentlig aktivere) netkortet
Avatar billede peterkopi Nybegynder
24. november 2003 - 22:59 #3
Har jeg prøvet 2 gange - uden resultat! Andre bud..?
Avatar billede bokke1 Nybegynder
24. december 2003 - 17:00 #4
har du evt prøvet med et andet netcabel da det kan være X eller en def på cablet siden den siger der ikke r tilsluttet
Avatar billede peterkopi Nybegynder
09. juni 2004 - 17:54 #5
Problemet er løst