Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
23. november 2003 - 20:42 Der er 1 løsning

Windowmanager kan ikke starte

Hej

Jeg er vist kommet til at sætte min skærm til at være en anden end den i virkligheden er

Jeg kører Mandrake 9.1
Når jeg starter min maskine går alt som smurt - den kommer med OK-tekster over hele linjen går ind i runlevel 5 mm., men så sker det: I stedet for at starte windowmanageren kommer der bare en kommandoprompt til indtastning af login og password.
Jeg har prøvet at skrive KDE etc., men så kommer den med en fejlmeddelelse om at den ikke kan finde nogen installeret skærm

Jeg har prøvet at køre rescue-funktionen på Mandrake-CD'en, men uden noget resultat

Hvad gør jeg for at ændre i indstillingerne til skærmen uden min windowmanager??? - kan man starte den i lav opløsning som man kender fejlsikret tilstand fra windows??
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
23. november 2003 - 21:14 #1
okay... det fandt jeg selv ud af
Det drejer sig simpelthen om at navigere sig frem til X86 mappen og der prøve et par filer - jeg var heldig at der kom en dialogboks op som spurgte om jeg ville køre fejlfinding og med lidt forskelligt prøveri lykkedes det mig til sidst at få tingene til at fung'e...:)