Avatar billede thecrab Nybegynder
23. november 2003 - 19:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Program til at stabiliser en computer?

Jeg synes min computer er meget ustabil... jeg har ryddet en hel masse op i den... men der er mange ting jeg ikke vil slette...

Finde der et program til at holde min computer stabil???

Casper Andersen
Avatar billede anoukim Nybegynder
23. november 2003 - 19:15 #1
Man kan jo starte med en defragmentering af harddisken. Ellers er min erfaring at en god ram-cleaner giver gode resultater.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. november 2003 - 19:16 #2
Men kører du XP er en ramcleaner unødvendig :)
Avatar billede thecrab Nybegynder
23. november 2003 - 19:17 #3
jeg har defragmenteret den og alt det der... hvordan laver man en ram-cleaner???
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. november 2003 - 19:17 #4
Ikke rigtigt, stabilicering drejer sig om at fjerne fejl på de programmer du har kørende samt om at sørge for at dit hardware kore stabilt. Kik på følgende

Windows Update
Update af alle andre programmer, f.eks. office update eller fra producenternes hjemmesider.
Køling af processor og grafikkort
Generel køling af kabinet.
Avatar billede thecrab Nybegynder
23. november 2003 - 19:17 #5
nå okay..... det gør jeg
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2003 - 19:17 #6
Hvilket OS kører du?

Tag en backup af alt det du ønsker at gemme.
Formater din harddisk og geninstaller OS
Avatar billede thecrab Nybegynder
23. november 2003 - 19:19 #7
Du kan tro nej... det har jeg gjort mange gange.. og det sut med det...'
Men hvis man vil ha at ens computer skal kører nogen lunde stabilt frem over.. hvad skal man så tage højde for?
Avatar billede anoukim Nybegynder
23. november 2003 - 19:27 #8
john stigers -> Uddyb lige hvorfor du ikke mener at en ram-cleaner er nødvendig på en XP i forhold til f.eks. Win2000?

En Ram cleaner er et program der kører i baggrunden og løbende sørger for at tømme ram-adresserne for gamle ubrugte data. Jeg bruger Freeram XP Pro, et ganske udemærket freeware program.
Avatar billede anoukim Nybegynder
23. november 2003 - 19:29 #9
bufferzone -> Stabilisering drejer sig vel om mange ting. Hvad med f.eks at sørge for at fjerne unødigt spyware??

Hent Ad-Aware fra Lavasoft, og sørg for at scanne computeren med jævne mellemrum!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. november 2003 - 19:34 #10
anoukim>helt enig, eller hvis du ikke fjerner den, så update den, så den køre stabilt;-)
Avatar billede thecrab Nybegynder
23. november 2003 - 19:36 #11
er allerde gjort
Avatar billede anoukim Nybegynder
23. november 2003 - 19:59 #12
Hvad har hjulpet?
Avatar billede magictouch Nybegynder
24. november 2003 - 05:45 #13
Hvis det ikke har hjulpet, så prøv den "lille" omgang her: Defragmenter
Kør en chkdsk /f
Slet filerne i Prefetch mappen ved at skrive/kopier i kør boksen: RunDLL32.EXE advapi32.dll,ProcessIdleTasks

Ryd op i registeringsdatabasen med nbg Regclean: http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=150

Hvis du minimerer mens det kører går det hurtigst,

Hent- Empty Temp Folders: http://www.danish-shareware.dk/soft/emptemp/

Max Tweaks kan optimere systemets hastighed: http://www.tech52.com/

Tweak dine ram: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_memory_tweaks.htm