Avatar billede johnny_graversen Nybegynder
23. november 2003 - 11:20 Der er 9 kommentarer

ændre 3 drev til et

Hej I Eksperten, Vi har et lille problem hos os, har fået XP istedet for Win98,og har haft en tekniker  ude og sættet internet op, så det hele kører fint..Problemet er bare at vi har "3" drev. C på 2gb, D på 15gb, og G på  2gb. og installationsfilerne ligger på G og når vi opdatere vokser fil mængden så nu har vi kun 152mb tilbage på G..en dag er den jo fuld og så har vi et problem..VI ville gerne høre om vi kunne ændre de 3 drev til et C drev som vi havde i Win98..
på forhånd tak..Johnny
Avatar billede espersen Novice
23. november 2003 - 12:16 #1
hhm... dvs. at ALT (WinXP samt offivecrogrammer og hvad i ellers bruger) ligger på G ?

Jeg kan dog ikke anbefale at I nøjes med et "drev" (partition) - Jeg vil anbefale at det er delt op - dog ikke med kun 2 GB til WinXP - en bedre opdeling er nok nærmere 5 GB / 14 GB.

Hvis det gør vil jeg forslå at I tager en Ghost (en kopi af hele opsætning af C-drevet - gemmer den på D-drevet.)

MEN - jeg vil klart anbefale en bakup af al jeres data, dokumenter osv. i tilfælde af at I skulle komme til at overskrive/slette det I har liggende.
Avatar billede hcma Novice
23. november 2003 - 13:18 #2
Jeg ville forsøge mig med Partion Magic, som kan samle/opdele o.s.v. uden at man mister data.
Ville alligevel før brug af PM, tage backup af alt det vigtige.
Avatar billede johnny_graversen Nybegynder
23. november 2003 - 16:21 #3
tak for svaret, vi vil prøve det program Partion Magic..så må vi lige se hvor vi kan købe det. Alt hvad der ligger på vorespc'er har vi på cd så vi mister ikke noget, hvis det skulle gå galt, kun vores internet forbindelse..men det klare vi nok..mange tak
Avatar billede hcma Novice
23. november 2003 - 16:48 #4
Partition Magic 8.0 var vedlagt på CD med bladet PC-planet nr. 11, fra aug. 2003
Avatar billede hcma Novice
23. november 2003 - 16:50 #5
eller også kunne du jo klare det hele inde fra WindowsXP. Du mister godt nok alle data, og alt skal køres ind igen.
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#partitioner
Avatar billede anoukim Nybegynder
23. november 2003 - 16:59 #6
Brug dog XP's egen disk håndtering. Alle 3 drev konverteres til dynamiske diske, hvor efter de lægges i forlængelse af hinanden til en stor disk.
Det er ikke nødvendigt at formatere når man konvertere til dynamiske disk.

espersen råd om at huske at tage backup af vigtige data er vigtig.
Avatar billede espersen Novice
02. januar 2004 - 15:29 #7
lukketid ??
Avatar billede espersen Novice
07. januar 2004 - 20:52 #8
Lige et svar - hvis du kunne bruge mit indlæg til noget.

Hvis du har fået svar på dit spørgsmål/løst problemet, bedes du lukke det ved at acceptere et eller flere af de rigtige svar.

Læs evt. her hvorledes: http://expfaq.1go.dk/?id=5#pointsystem.
Avatar billede espersen Novice
12. marts 2005 - 22:31 #9
husk at lukke spørgsmålet ved at markere et/flere navne herude til venstre og klikke på Acceptér ;o)