Avatar billede carlstar Nybegynder
23. november 2003 - 00:58 Der er 6 kommentarer

Nyt Hardware

Hej Folks..

Jeg skal have opdateret min computer som nu efterhånden er blevet 2 år gammel og trænger til en ansigtsløftning.

Jeg har allerede harddiske, cd-rw, Geforce TI4200, tast + mus samt skærm - så der skal der ikke fornyes.

Mit budget havde jeg regnet med skulle ligge på omkring 6000 kr og skal inkludere nyt:
Motherboard, processor, ram og evt noget afkøling lyddæmpende udstyr - evt nyt tower.
Brug: skal kunne være hurtig.. duuh. Jeg skal bruge den til billederedigering, tunge 3D programmer som jvf AutoCAD og formZ, Lightwave etc. - DVs skal være stabil! men også gerne spil.

Jeg havde kigget på Asus P4C800-E-Deluxe til 1.600 kr samt P4 proccesor evt 3,0..!?
Ramblokke har jeg ikke meget forstand på, men havde tænkt mig 1024 evt dualchannel hvis dette gør en forskel!?

Og så til lyddæmpe/køling, som jeg ikke kender noget til. Men jeg synes generelt at min nuværende computer larmer utrolig ulideligt meget, så hvis det virkelig er muligt at dæmpe ens computer meget hvilket udstyr - priser!?`

Håber der er nogen af jer alle der komme med kommentarer, løsninger samt måske nye ideer til mit forestående køb. Skal man evt vente til Prescott -P5? eller hvad synes I?

Mange tak for de indlæg som måtte komme.

/Carlstar
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
23. november 2003 - 03:20 #1
Kabinet: Q-TecTL-MD Black Transparent  1x3½" + 5x5¼" /2 x 3½" / NO PSU / Metal

Bundkort: MSIMSI K8T NEO-FIS2R MS-6702 S754          MB-MS/A/K8TNEOFIS2R

Harddisk: MaxtorMaXLine Plus II 250GB  8MB / 9ms / 7200RPM / SATA150 / 2 Years

RAM: DDR-SDRAM PC3700Kingston HyperX 512MB  184pins / 64bit / 5ns / 3. Parts

Processorer: AMD Athlon64 FX 51  Socket 940 / FSB ?MHz
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
23. november 2003 - 03:22 #2
Grunden til jeg anbefaler "Athlon64 FX 51" at det ny programmer som kommer til at blive udviklet vil blive 64 bit software.... i fremtiden.....

Vent til efter jul, med hensyn til upgradering af dine hardware...
Avatar billede egidiussen Nybegynder
23. november 2003 - 13:08 #3
Hejsa
Jeg ville ikke købe den nye AMD endnu, fordi det stadig er så nyt og dyrt.

Jeg ville købe:
CPU: Pentium4 Northwood-c 2,6 Ghz Fsb 800 mhz - 1450 kr.
Bundkort: MSI MS-875P NEO-FIS2R - 1500 kr.
Harddisk: Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB SATA - 800 kr.
Ram: 2 x Kingston HyperX 512MB CL2 PC3500 Ram (4,6 ns) - 2100 kr.

Mht. Lyddæmpning, så ville jeg købe et kabinet hvor der er lyddæmpning monteret i forvejen. Dette ville jeg uden tvivl købe (men så koster systemet ikke 600 kr mere..):
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=CCLL115&Fane=CASE,CACC

Skipper
Avatar billede carlstar Nybegynder
23. november 2003 - 15:34 #4
Okay.. efter jul lyder jo meget logisk at vente på.

Men hvad med Prescott - p5 er den ikke værd at vente på, er p5 ikke også 64bit baseret? men hvornår regner man med den bliver langseret?

Hva med dual ramblokke?

Og sidst.. skal kabinettet virkelig koste 2000kr før det dæmper lyden ordentligt -> og hvad får man så ud af de 2000kr. er det det værd?

/Carl
Avatar billede egidiussen Nybegynder
23. november 2003 - 16:17 #5
Hejsa
Nej du skal ikke nødvendigvis bruge 2000 på et kabinet - men til den åris får du det absolut bedste:
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=2269

Det betyder ikke noget om du køber dual-kit ram-blokke. Du kan ligeså godt købe 2 ens "alm." blokke.
Så vidt jeg har hørt, så kan man ikke lige pt. udnytte 64 bit processor, da Microsoft ikke har udgivet et OS som udnytter/understøtter dette.

Her er nogle andre kabinetter:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404817933
http://asp.webconsult.dk/privat/ (forhandler Noise-control kabinetter)
http://www.studiedata.dk/productlist.asp?Fane=SILENT,SICC

Skipper
Avatar billede egidiussen Nybegynder
23. november 2003 - 23:45 #6
Hej igen
Du kan forresten læse om Prescot her:
http://www.itzonen.dk/content/nyhed.asp?newsid=3225