Avatar billede claushoejbjerg Nybegynder
23. november 2003 - 00:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Rammer i ens størrelse

Jeg er ved at lave en hjemmeside - den er endnu ikke lagt ud på nettet. Jeg bygger den i rammer, frames, og redigerer lidt i rammerne i forhold til skabelonen.
Når jeg redigerer i rammerne, ændrer de sig kun på den side, jeg redigerer. Ikke på de andre sider.
Er der en funktion, der kan sikre, at rammerne bliver nøjagtig lige store på alle sider?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
23. november 2003 - 00:45 #1
Normalt vil man jo kun have ét sæt rammer, altså en index filer som styre opsætrningen. I denne ramme indhentes så de forskellige sider som man kan tilgå på siden. Hermed behøver du ikke at have rammer på alle sider, og retter du i rammen, sker det kun ET sted
Avatar billede claushoejbjerg Nybegynder
23. november 2003 - 22:28 #2
Den forstod jeg ikke helt.
Når jeg laver en ny side, laver jeg den i samme skabelom, som jeg lavede index-siden i. Så får jeg for hver ramme valget mellem at linke til allerede eksisterende rammer eller at lave en ny side.
Jeg vælger at linke til de rammer, der skal gå igen på alle sider.
Og vælger "ny side" til de rammer, jeg vil lave noget nyt i.
Er det helt galt? Hvad gør jeg ellers?