Avatar billede kaalle Nybegynder
22. november 2003 - 20:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Min Barton 2500+ kører kun 1100 mhz

Hej

Jeg har købt mig et Asus A7N8X-X bundkort og en Barton 2500+ cpu og monteret disse.
I starten var der opstartsproblemer men cpu'en blev dog genkendt som en Barton 2500+. Nu da jeg endelig har fået maskinen op og køre som den skal, vil den dog kun genkende cpu'en som en Athlon 1100 mhz.

Er der nogen som har oplevet dette og kan hjælpe mig med at løse problemet?

Mvh Thomas
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2003 - 21:01 #1
Har du husket at fortælle BIOS hvor stor cpuen er?
Dvs. indstillet FrontSide bus - multiplier m.m. ?
Avatar billede kaalle Nybegynder
22. november 2003 - 21:05 #2
Efter sigende skulle den kunne indstille det hele automatisk, og det burde den jo også sagtens kunne gøre, da den i starten viste de rigtige indstillinger.

Men ellers er jeg også i tvivl om hvad jeg skal sætte FSB og multiplier til da mhz'ene jo ikke er 2500 så hva skulle den så sættes til? Går udfra at FSB skal være 166.
Avatar billede kaalle Nybegynder
22. november 2003 - 21:21 #3
Nå gik ind og søgte lidt på hvor mange mhz processoren kører med (1833 mhz) og satte det så manuelt. Egentlig så let som at klø sig i skridtet :0)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2003 - 21:43 #4
kaalle> du havde ingen ide om hvad problemet var, så skrev jeg at du indstille det selv og så tager du point selv?