Avatar billede ingemand Nybegynder
22. november 2003 - 20:47 Der er 9 kommentarer

internet explorer ?

er der nogen der kan hjælpe mig jeg er kørt fast og kan ikke komme videre mit problem er at når jeg vil opdatere computeren hos microsoft får jeg en fejlmeddelse update-fejl 0x800a138f har kikket under hjælp men forstår ikke hvad der menes.hjælp
Avatar billede resten Nybegynder
22. november 2003 - 20:48 #1
Tjek om din dato er rigtig.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. november 2003 - 20:56 #2
hmmm.. 43 ord uden et eneste komma eller punktum..
Det er meget nemmere at forstå, og dermed hurtigere komme frem til en løsning, hvis du sætter komma og punktum de rigtige steder.
- Tænk på hvad din Dansk lærer vil sige til sådan en sætning.. :)

Her er noget info: http://www.updatexp.com/0x800A138F.html
Avatar billede arlet Juniormester
22. november 2003 - 20:57 #3
det er 99% sikkert dato, som resten siger
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. november 2003 - 20:58 #4
Stavefejl er en anden ting :)
Avatar billede arlet Juniormester
22. november 2003 - 20:59 #5
thesurfer-> hvad siger din dansk lærer til at du skriver Dansk lærer med stort D *G*
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. november 2003 - 21:02 #6
arlet> at jeg en Engelsk-minded :)

her er endnu et link der siger at det muligvis er fordi Microsoft er begyndt at bruge ekstra bredbånd, hos Akamai:
http://www.dylangreene.com/blog.asp?blogID=237
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. november 2003 - 21:05 #7
Citat fra en bruger med problemet:

"Yes, yes, yes! I've been Googling 10 nights to find solution to 0x800A138F problem and you're right -- the reason Windows Update didn't work anymore was the a248.e.akamai.net line in hosts file.

Thank you!"

Han referrer til at Akamai bliver blokeret af HOSTS filen i Windows\System32\Drivers\Etc mappen.

ingemand> Se om du også har det..
Avatar billede hcma Novice
22. november 2003 - 23:54 #8
Kan ikke downloade Windows Up-dates:

Check allerførst om datoen i din PC er sat korrekt.  Hvis der fremkommer fejl: 0x800A138F, men  Windows Update.log file vil vise error 0x800C0008, er det tegn på at datoen er sat forkert, og derfor mislykkes up-daten.

Hvis det ikke er årsagen kan man prøve følgende:

For at få up-dates til at genopstå og/eller blive listet som tilgængelige igen:
Gå til: Start -> Kør -> tast: CMD  og tas:t del /q "%SystemRoot%\System32\Catroot2\Edb.log
Prøv så igen.

Kan ikke downloade nogle up-dates og/eller får en fejlmelding:

Gå til Start/Kør/ og tast flg.:  regsvr32 wintrust dll

Hvis det ikke hjælper:  Gå til Start/Kør/ og tast: CMD    Ved kommandoprompten skriv så den følgende kommando og tryk Enter efter hver linie:

net stop cryptsvc
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc

Eller kør det script og prøv så at installere igen:

Correct the Cryptographic Service Error Message

Eller gå til Windows Update Troubleshooter: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/troubleshoot/
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. december 2003 - 21:43 #9
feedback..