Avatar billede supermusen Nybegynder
12. januar 2001 - 08:50 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Asus K7V

Jeg hare et lille problem med min computer. Jeg kan ikke sidde og spille et computer spil i mere end 5 minutter så fryser det. Jeg har et geforce pro 32 DDR ram, hvis det er nogen hjælp???
Avatar billede dreadworg Nybegynder
12. januar 2001 - 08:54 #1
Hvilke drivere bruger du (version og hvem har lavet dem)
DirectX version?
Skærm

- Fryser den i alle spil? Har du prøvet andre API\'er med samme resultat?
Avatar billede dalmanatus Nybegynder
12. januar 2001 - 08:55 #2
Hvad er dit operativsystem.... en af minevenner havde nøjagtigt samme problem... det var OS´en den var gal med...
Avatar billede supermusen Nybegynder
12. januar 2001 - 09:12 #3
Jeg har Direct 8. nej jeg kan godt køre CS.
Jeg kører windows se.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. januar 2001 - 09:24 #4
windows98 se eller windows me?
Avatar billede supermusen Nybegynder
12. januar 2001 - 09:28 #5
Windows SE98
Avatar billede vuffe Nybegynder
12. januar 2001 - 12:01 #6
Det er stensikkert Grafikkortet, det du skal gøre er at installere VGARTD-driveren (AGP-driveren) in \"normal\" eller \"Standard\" mode istedet for \"turbo.\"
Dette medfører at du kun kører 1XAGP men der er ikke anden løsning (har selv bøvlet med det de sidste to mdr.)

MVh.
Vuffe
Avatar billede supermusen Nybegynder
12. januar 2001 - 12:17 #7
Vil det jeg kunne køre 4XAGP hvis jeg køber nyt graffikort eller gælder det for alle kort??
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. januar 2001 - 22:58 #8
Hvor stor er din strømforsyning?
Avatar billede supermusen Nybegynder
12. januar 2001 - 23:03 #9
Jeg har en 300 watt. Jeg har lige købt den for jeg troede nemlig også det var det.
Avatar billede teknik Juniormester
12. januar 2001 - 23:06 #10
Da problemet kun optræder i spil, så er det typisk fordi at grafikkortet bliver for varmt...
Du kan teste det ved at åbne kabinettet, og lade en blæser blæse noget frisk kølig luft ind til grafikkortet...
Evt. Clocke det ned under default værdierne

...Hvis du på denne måde kan fastslå, at Ja! det er \"varme\", så har du to muligheder, enten at tage hånd om problemet selv, ved at sørge for bedre køling af kortet, eller at levere det ind på garantien, hvis der stadig er garanti.

Selv at løse det kunne være at montere en større køler, som fx. Blue ORB fra www.studiedata.dk

mvh :-)
Teknik
Avatar billede supermusen Nybegynder
12. januar 2001 - 23:09 #11
Hvordan kan det så være jeg kan sidde og spille Counter-strikee i timer uden der sker noget. Men ikke andre spil??
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. januar 2001 - 23:20 #12
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. januar 2001 - 23:21 #13
Har du overclocket dit skærmkort? --prøv alligevel lige at kigge nærmere på www.geforcefaq.com - den hjælper langt de fleste brugere med geforceproblemer.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. januar 2001 - 23:28 #14
Jah? Afvist? =? :)
Avatar billede supermusen Nybegynder
12. januar 2001 - 23:29 #15
xtom` der var ingen af dine links som virkede, meget surt :o(
Det stod på 300 Mhz og det er jo standard.

Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. januar 2001 - 23:33 #16
Den øverste virker fint.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. januar 2001 - 23:33 #17
Hov hvad? 300? Dit geforce?
Avatar billede teknik Juniormester
12. januar 2001 - 23:36 #18
..passer vist godt nok \"150\" DDR
Avatar billede supermusen Nybegynder
12. januar 2001 - 23:37 #19
I min blaster control stod det på 300Mhz. er der noget galt der??
Avatar billede teknik Juniormester
12. januar 2001 - 23:38 #20
...>>supermusen...på FTP link skal du huske at \"ftp://\" skal kopieres med \"i hånden\"...det hjælper ikke at klikke på Link...skyldes at eksperten ikke omdanner FTP links, som den burde.
Avatar billede supermusen Nybegynder
12. januar 2001 - 23:38 #21
Xtom` Har du nogen ide om hvorfor jeg lige kan køre Counter-strike og ikke andre spil. det skal lige siges at jeg kører CT i openGl
Avatar billede teknik Juniormester
12. januar 2001 - 23:38 #22
150x\"2\" = 300
Avatar billede teknik Juniormester
12. januar 2001 - 23:41 #23
>>supermusen, har du allerede checket muligheden med ekstra køling og Clocket kortet ned, eller afviser du bare konsekvent...???

Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. januar 2001 - 23:42 #24
supermusen, nej, fordi du har ikke svaret på vuffe\'s eller teknik\'s indlæg om du har prøvet de ting eller ej. Jeg ved heller ikke om du har flashet din bundkortbios eller bios på skærmkortet.. og så lige fordi jeg ikke er OpenGL tosse.. hvad er CT?`:)
Avatar billede supermusen Nybegynder
12. januar 2001 - 23:43 #25
Jeg har overvejet muligheden med ekstra køling og jeg har cocket kortet ned.
Hvis jeg nu købte nyt grafikkort, vil det så løse problemet??
Avatar billede supermusen Nybegynder
12. januar 2001 - 23:44 #26
Det er counter-stike et spil inde i half-life
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. januar 2001 - 23:45 #27
I min verden kaldes CounterStrike for \"CS\"..
Avatar billede supermusen Nybegynder
12. januar 2001 - 23:46 #28
Undskyld det gør det også i min det er lidt sent lol :-)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. januar 2001 - 23:48 #29
Hvad med en liste over al din hardware? :)
Avatar billede supermusen Nybegynder
12. januar 2001 - 23:50 #30
Jeg et creative 1024 live. geforce pro. 256 mb ram
Et eller andet netkort jeg ik lige kan huske. og et par ekstra usb porte. og en 900Mhz AMD Athlon.
Avatar billede teknik Juniormester
12. januar 2001 - 23:51 #31
...Har du stadig problemet, selv hvis du clocker \"maksimalt\" ned....?
Så burde varme kunne udelukkes.......

Og vedvarende CS burde udelukke \"anden\" hardwarefejl
Avatar billede supermusen Nybegynder
12. januar 2001 - 23:56 #32
Jeg har lige prøvet i powerslide, og hvad skete der efter 10 sekunder den frøs fast i spillet den lorte computer
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. januar 2001 - 23:57 #33
Hvilke programmer har du kørende i baggrunden, nederst i højre side af startbjælken, mens du spiller?
Avatar billede supermusen Nybegynder
12. januar 2001 - 23:59 #34
Jeg har norton anti. og nogle og min blaster control.
Avatar billede supermusen Nybegynder
13. januar 2001 - 00:01 #35
Jeg prøver lige igen. Norton Antivirus min blaster control
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. januar 2001 - 00:13 #36
Prøv at deaktivere Norton..
Avatar billede supermusen Nybegynder
13. januar 2001 - 00:18 #37
Mkay
Avatar billede supermusen Nybegynder
13. januar 2001 - 00:29 #38
Nu har jeg lige prøvet at deaktiver det og det hjalp ik øv bøv :(
Avatar billede supermusen Nybegynder
13. januar 2001 - 00:30 #39
Kan det være mit grafikkort som er gået i stykker for i alle de andre spil kører jeg jo i direct 3d undtagen CS
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. januar 2001 - 00:38 #40
Problemet står nævnt i www.geforcefaq.com -blot under Win2000 problemer:

\".. I can\'t run any Direct3D programs, but OpenGL programs run fine. How can I fix it?..\"

If you have Windows 2000 installed and you use NetMeeting, this may be because you have Remote Desktop Sharing enabled or NetMeeting is started or is improperly shut down. If you close NetMeeting, this should fix the problem. You can read more about this in the following Microsoft Knowledge Base article:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q260/5/65.ASP

Men faq\'en er ikke så dum alligevel.. kig selv rundt :)
Avatar billede supermusen Nybegynder
13. januar 2001 - 00:51 #41
du skal nok få dine poing xtom` hvis du lige gider og forklarer mig det du har skrevet på dansk
hvis du gider??
Avatar billede teknik Juniormester
13. januar 2001 - 01:06 #42
Der står at det kan være Netmeeting, som laver knas, hvis det er \"åbent\"...og man bruger \"remote desktop sharing, eller  - hvis netmeeting hænger....
...men også, at det problem er et som optræder når man bruger Win2K...og \"læs mere i link\".....
Avatar billede supermusen Nybegynder
13. januar 2001 - 01:10 #43
Tak Teknik :)
Avatar billede teknik Juniormester
13. januar 2001 - 10:33 #44
var så lidt..