Avatar billede xodeus Novice
22. november 2003 - 19:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Program til Netværksovervågning ala win98

Hej experter.
Jeg vil gerne vide om der er mulighed for netværsovervågning ala Windows 98 i Windows Xp? Måske med et tredjepartsprogram?
Jeg vil nemlig meget gerne kunne se hvilke filer der bliver hentet fra min PC over netværket og hvem der henter dem. Giver 50 point til den der giver det allerbedste svar eller det allerbedste program.
Avatar billede ellermann Nybegynder
24. november 2003 - 06:34 #1
Du kan jo bare vælge den nemme løsning!!!!!!!!!!!

Dels at bruge programmet Netværksforbindelse, som er en del af XP.
Den fortæller om aktivitet på dit lan-netværk. Et herligt lille program som fortæller om din IP adresse og andet 'dejligt uvurderligt guf'

Men da dette program jo ikke fortæller hvike programmer, der er igang med at fylde/tømme din harddisk, så skal du jo også have et firewall program på. Det er der jo mange gode grudne til, at du skal ahve, men en god grund - i denne forbindelse, er, at du kan kontrollere, hvilke programmer, som har kontakt med det store www.Og jeg vil da anbefale at hente detgratis program Zone Alarm, som ganske godt holder styr på trafikken på din internetforbindelse. HVilke programmer tillader du, blokering af udefra kommende ad ubevogtede porte, etc.

Så simpet er det,,,,altså hvis du har ISDN/ADSL eller et andet netværk på din maskine.
Men det har du vel - der er vel ikke mange, som surfer med et 56K modem længere?

God forenøjelse - og forhåbentligt tak for points :-)
Avatar billede xodeus Novice
26. november 2003 - 21:50 #2
Det er ikke på den måde jeg mener det. Jeg har er en del af et temmelig stort netværk derhjemme. Jeg vil gerne kunne se hvilken person (maskine) henter hvad fra min computer og have lov til at smide dem væk (kick) ligesom der var mulighed for i windows 98.
Avatar billede ellermann Nybegynder
28. november 2003 - 13:20 #3
Kender ikke den funktion i Win98.
Forudsætter du, at du sidder ved maskinen, og kan smide dem væk, hvis/når der hentes noget du ikke ønsker?
Eller skal der være automatik indbygget (noget firewall-agtigt noget, som ser på hvad, og af hve der henter)?
Avatar billede xodeus Novice
08. december 2003 - 09:49 #4
Det er sådan at når jeg sidder ved maskinen så kan jeg se hvilke filer der hentes fra min computer lige nu og her. Så jeg kan "kicke" dem hvis jeg ikke ønsker at de henter denne fil mere! Funktionen hedder Netværksovervågning og ligger hvis du benytter Dig af startmenuen: START > Programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Netværksovervågning.
Avatar billede ellermann Nybegynder
16. december 2003 - 15:36 #5
Jeg kan ikke hjælpe..............
Avatar billede xodeus Novice
20. december 2003 - 19:04 #6
Fandt aldrig svaret