Avatar billede clawhammer Nybegynder
22. november 2003 - 19:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad går der galt?

Hej eksperter.

Jeg vil gerne overclocke min CPU. men når jeg når en FSB på 177 kommer der blå fejl i windows. hvad kan problem skyltes eller er der en flaskehals i mit system?

Mit system:

MSI KT4 Ultra
AMD Athlon XP Barton 2800+ Unlocked
512 MB Kingston HyberX pc 3500
2 x Maxtor 160 gb7200 rmp m. 8 mb cache
MSI GeForce FX 5900. Q-Tec 550 Watt PSU

MVH
Clawhammer
Avatar billede clawhammer Nybegynder
22. november 2003 - 19:12 #1
mit default temp på CPU er ca. 50 grader, og chipset 40 og Grafikkort 40
Avatar billede peet-49 Novice
22. november 2003 - 19:29 #2
Du skal være sikker på at frekvensen for grafikkort ikke følger med op, når du clocker
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2003 - 20:35 #3
Default temp ?. Ved 166Mhz FSB ?. Idle ?.
Den eneste tempetatur der betyder noget, er under fuld belastning. Prøv f.eks HotCPU tester fra www.7byte.com, så kan du finde din reelle load tempetatur. Hvis den nærmer sig 60° har du forklaringen på at du ikke kan komme højere.

Desuden kan man heller ikke låse AGP og PCI frekvensen på dit bundkort (KT400), derfor løber sikkert ind i andre problemer omkring 185Mhz (PCI=37Mhz), men det er en anden historie.
Avatar billede clawhammer Nybegynder
22. november 2003 - 21:27 #4
okay, hvilket bundkort er kanont godt til OC, og hvilken køling vil i anbefale.
Kompressor og vand er også en mulighed
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2003 - 21:33 #5
Blandt bundkortene er Nforce2 chipsettet kongen, jeg kører lige nu 221 Mhz FSB på mit Abit NF7-S.
Hvilket Nforce du skal have afhænger hvilke features du vil have, SATA, Firewire, Soundstorm osv. Abit NF7-S har det hele og overclocker som en drøm, men der findes også andre muligheder, kig på www.edbpriser.dk

Mht. køling kommer det an på hvor meget det må koste og hvor sarte dine ører er i forhold til blæserstøj.
Avatar billede clawhammer Nybegynder
22. november 2003 - 21:41 #6
mine ører er ligeglade, og prisen ligger max omkring 2000 kr +/- 250 ca
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2003 - 21:45 #7
For kølingen alene eller bundkort+køling ?.
Avatar billede clawhammer Nybegynder
22. november 2003 - 21:47 #8
bare køling
Avatar billede clawhammer Nybegynder
22. november 2003 - 21:47 #9
og bundkort ca 1000
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2003 - 22:20 #10
Har du mod på vandkøling, kan du prøve Aseteks kit http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320520&ref=edbpriser
Danskproduceret, får gode anmeldelser.