Avatar billede dksms Nybegynder
22. november 2003 - 12:02 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Harddisk cutte af!!

Hejsa folkens derude jeg har et problem med min harddisk. Lige pludselig kan den finde på at cutte totalt af så jeg bliver nødt til at trykke på min reset knap. Bagefter kan min bios ikke finde. Så blir jeg nødt til at pille strømmen fra computeren sætte det i igen installere harddisken i biosen også kører den igen. Men det gør den kun i et par dage så gør den det igen. Hvad er problemet og kan der gøres noget ved det.
P.S det er en 80 gb maxtor 2-3 måneder gammel
Avatar billede chalde Seniormester
22. november 2003 - 12:05 #1
prøv at hente powermax og se om den kan se om der er noget galt med den:
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm
Avatar billede dksms Nybegynder
22. november 2003 - 12:19 #2
Der er ikke noget galt med den
Avatar billede chalde Seniormester
22. november 2003 - 13:22 #3
Prøv at opdatere bios.
Tjekke om alle kabler sidder ordentligt fast.

Har du flere harddiske? Hvordan sidder de (på hvilke kabler)?
Avatar billede dksms Nybegynder
22. november 2003 - 14:59 #4
Jeg har kun den ene harddisk. Mine kabler sidder fint. Har skiftet kablet på det for at se om det kunne være det men har ikke opdateret min bios det vil jeg prøve
Avatar billede dksms Nybegynder
22. november 2003 - 15:10 #5
Skal osse lige siges at min iexplorer er blevet enormt langsom efter det her er sket. Den kan stå i en 20 - 30 sekunder hvor den bare ikke kan gøre noget
Avatar billede 2doit Nybegynder
22. november 2003 - 21:45 #6
Du har vist virus har du tjekket det
Avatar billede dksms Nybegynder
23. november 2003 - 12:21 #7
Ja både online og den jeg har de kan ikke finde nogen!!
Avatar billede dksms Nybegynder
23. november 2003 - 12:45 #8
Jeg har en Amd XP 2200+ men nu er den osse begyndt at sige at jeg kun har en 1500+
Avatar billede 2doit Nybegynder
23. november 2003 - 13:11 #9
Hvis din amd xp 2000 siger 1500 Mhz i opstart skal du gå ind i bios og skifte den om til 133 alle steder i stedet for 100
Avatar billede 2doit Nybegynder
23. november 2003 - 13:14 #10
Grunden til at den kun tæller 1500 Mhz er fordi den kun kører 1500 men du kan skift hastighede ved at ændre busfrekvensen fra 100/100 til 133/133 håber du forstår
Avatar billede 2doit Nybegynder
23. november 2003 - 13:17 #11
Prøv at tage alle juper ud af hardisken og start igen
Avatar billede dksms Nybegynder
23. november 2003 - 18:30 #12
Okay det vil jeg prøve
Avatar billede chalde Seniormester
23. november 2003 - 19:08 #13
Det kan også være din bios der "glemmer" (ikke mere batteri), når nu både din harddisk og cpu mangler/bliver sat til default.
Avatar billede dksms Nybegynder
24. november 2003 - 07:42 #14
Okay så jeg skal måske købe et nyt batteri??
Avatar billede dksms Nybegynder
27. november 2003 - 14:37 #15
2doit: Det hjalp mig at pille jumpern ud nu kører den som den skal nu. Jeg har haft den oppe at køre i tre dage nu uden den har gjort det. Jeg tænkte på om du kunne gi et svar så du osse kunne få dine point. Men osse forklare mig lidt mere om problemet og hvorfor jeg lige skulle pille jumperne ud?
Avatar billede 2doit Nybegynder
27. november 2003 - 17:27 #16
Hej dksms,
Jeg kan ikke give dig et fyldestgørende svar, men da jeg er stødt på problemet før ved jeg af afaring at det kan løse problemet. Men når det er sagt kan jeg fortælle at de forskellige juper indstillinger har forskellige funktioner feks. Master-slave eller Cabel select og der er tit forskellige indstillinger om det er 16 heads eller 32.Men en ting virker næsten altid hvis man kun har en harddisk og det er uden da der er der ingen modsætninger med div. indstillinger af jumpers. Håber det hjalp lidt hilsen 2doit.
Avatar billede dksms Nybegynder
27. november 2003 - 21:05 #17
Jo det hjalp lidt og endnu engang tak for hjælpen. For jeg er der glad for at den ikke gør det mere :-)