Avatar billede ciffer Nybegynder
22. november 2003 - 09:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan placeres tekst dokumenter i databasen?

Jeg sidder og arbejder med en Oracle 9i database. Hvordan lægger jeg f.eks et xml ned i databasen?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2003 - 10:51 #1
Afhænger meget af hvordan du vil have lagt dem ned.

Hvis det bare skal gemmes uden dikkedarer, så er et CLOB felt jo udmærket.
Avatar billede ciffer Nybegynder
23. november 2003 - 23:13 #2
Har desværre ikke kunne svare før nu!
Dokumentet skal bare gemmes som det er i db, men hvad er et CLOB felt?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. november 2003 - 23:39 #3
Det er en felt type.

CLOB = Character Large OBject
Avatar billede nosjns Nybegynder
24. november 2003 - 08:59 #4
Hvis det er ren tekst som f.eks. XML så er det CLOB som arne_v siger. Hvis der der tale om f.eks. PDF eller Word så brug BLOB felt (Binary large Object).
Avatar billede ciffer Nybegynder
24. november 2003 - 09:20 #5
Det er ren tekst der er tale om, så det skal nok være CLOB.
Jeg har oprettet en tabel der har et CLOB type felt og har deri indsat noget tekst, men det er gjort med en simpel insert: insert into table test values('xxx'); Hvis jeg har et dokument liggende i en mappe og jeg har et java program der har forb. til en oracle db, hvordan får jeg så programmet til at fetche dokumentet fra mappen og ligge det ned i db? Skal der anvendes en ref./sti til der hvor dokumentet ligger? Har ikke lige umiddelbart kunne finde nogle eks. selv.
Avatar billede nosjns Nybegynder
24. november 2003 - 09:22 #6
Avatar billede ciffer Nybegynder
24. november 2003 - 09:29 #7
>nosjns
Tak for link't, der er lidt at gå videre på!