Avatar billede lasse52 Nybegynder
21. november 2003 - 20:24 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Media Player kan ikke afspille fil

Hej

Hvorfor får jeg altid denne fejlmeddelelse på min Windows Mediaplayer 9.1, når jeg vil høre eller se noget på nettet:
Windows Media Player kan ikke afspille denne fil. Opret forbindelse til Internettet, eller indsæt det flytbare medie, hvor ....osv
Jeg ER på nettet og klikker på en fil for at høre eller se. Desuden kunne jeg, inden jeg opgraderede, godt høre de samme lydfiler med version 6.4. Jeg har hentet en masse codecs, men det afhjælper ikke problemet. - Øv, skulle aldrig have opgraderet :-(
Håber I kan hjælpe med dette irriterende problem.

Lasse
Avatar billede cool_casper Nybegynder
21. november 2003 - 20:26 #1
Hm.. Har du firewall/router eller noget som kunne blocke?
Avatar billede jinglebell Nybegynder
21. november 2003 - 21:11 #2
prøv med real one player, mange hjemmesider f.eks dr sender med real one player

http://www.real.com/
Avatar billede jinglebell Nybegynder
21. november 2003 - 21:11 #3
et svar
Avatar billede lasse52 Nybegynder
21. november 2003 - 22:57 #4
Real giver ingen problemer. Hvordan skifter jeg så alle filer læses af Real?
Desuden har jeg Zonealarm. Den har jeg prøvet at lukke ned og så klikke på links'ne, men med samme resultat.
Avatar billede henninga Novice
22. november 2003 - 00:52 #5
Prøv at komme med nogle links hvor du ikke kan se film/høre lyd.
Prøv evt. at afspille film på www.abmedia.dk/video under Videotest - der er både QuickTime, Realplayer og Windows Media filer.
Avatar billede c-holst Novice
22. november 2003 - 07:24 #6
prøv at afinstallere alt hvad du har liggende af codec-pakker, divx, divxplayer, playere, mediplayer, lydcodecs.
genstart og installer mediaplayer, nyeste divx, xvid og ac3codec i nævnte rækkefølge

så henter du gspot, som kan fortælle dig hvilke codec du skal bruge til dine film. alternativt kan du hente fx godian knot codec pack, men prøv at starte med så få codecs som du har brug for

dette program kan fortælle dig hvilke codec du reelt har brug for til en specifik film
http://www.digitalempire.frac.dk/link/index.php3?category=5

Har før set at dette kan løse problemer, hvis folk har rodet meget med tingene
Avatar billede lasse52 Nybegynder
22. november 2003 - 21:03 #7
Henninga> fint link. Både QuickTime og Real spiller fint. Men der sker ikke en hujende f.. med WM.
c-holsts link får mig til at tænke på, om jeg har hentet WM til XP - jeg har Win98SE.
Hvordan kan jeg afinstallere når WM ikke står opført under Tilføj/fjern?
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. november 2003 - 08:49 #8
Prøv med jv16: http://www.jv16.org/
Avatar billede c-holst Novice
23. november 2003 - 21:12 #9
det tror jeg nu ikke du har, for så ville den nok ikke have installeret i første omgang. Det er i øvrigt ret irriterende og besværligt at slippe af med den mediaplayer9

kunne man anbefale ham en geninstallation af mediaplayer, efter alt det codecrod, eller at han fandt en anden player, som så overtog alle filassosieringer fra mediaplayer - nogen der har erfraringer

kan sige at de mediaplayer filer kommer fint frem hos mig.
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. november 2003 - 21:32 #10
Irfanview kan, med alle plugins: http://www.tucows.com/preview/194967.html
Der er dog ingen "syrede" skærme der roterer
Avatar billede lasse52 Nybegynder
25. november 2003 - 17:53 #11
Jeg har hentet IrfanView, men stadig med samme negative resultat. F.eks på www.dril.dk lukker playeren op, men loader ikke - og på http://www.asf.fr/control/index.aspx?pageid=Internet.296 åbner WMP stadig og giver den samme fejlmeddelelse som jeg fortalte om i starten.
Tja, hva' ska' man snart mene ;-)
Avatar billede lasse52 Nybegynder
25. november 2003 - 17:57 #12
Nåja, det franske link åbnede med Real Player før jeg opgraderede, men nu er det altså MP.
Hvad hedder sådan nogle filer mon? Jeg kunne jo ændre associeringen.
Avatar billede c-holst Novice
25. november 2003 - 17:58 #13
hvad med en frisk installation af windows. evt en " ovenidengamle" hvis du kan det. måske er der med tiden kommet en lille fejl i din installation.

hvis du kaster dig ud i den slags, skal du blot huske at alle dine updates skal opfriskes.

men vent lige et par dage og se om nogen himler over mit forslag.
jeg reinstaller ca en til to gange årligt, så er alt ligesom velsmurt en gang imellem
Avatar billede henninga Novice
25. november 2003 - 18:05 #14
Dine links kører fint her (efter jeg fandt ud af at starte Flash :o)
Avatar billede henninga Novice
25. november 2003 - 18:15 #15
Avatar billede lasse52 Nybegynder
25. november 2003 - 22:44 #16
Jeg har nu to gange prøvet at ændre asx-associationen fra Media Playeren til Real, men det er stadig MP'en der åbner med samme fejlmeddelelse. Har Bill skrivebeskyttet eller på anden måde låst systemet fast på Media Player?
Avatar billede c-holst Novice
01. december 2003 - 23:07 #17
har du fået det op at køre?

vi hører gerne hvordan det går med dit problem
Avatar billede lasse52 Nybegynder
03. december 2003 - 17:08 #18
Næ, det er stadig det samme :-( Har imidlertid ikke tid til at rode mere med det i øjeblikket, så jeg må nok leve med det indtil senere, jeg tænker på juleferien. Forslaget med en geninstalletion af Windows overvejer jeg meget. Det bliver oftere og oftere at maskinen fryser i opstarten så jeg må tage hovedafbryderen - nogle gange et par gange om ugen.
Avatar billede c-holst Novice
03. december 2003 - 18:44 #19
det kunne lyde som en god ide. Fx kunne det være en repair af windows, eller en komlet nyinstallation
Avatar billede lasse52 Nybegynder
31. december 2003 - 14:46 #20
Så har jeg fået tid til at lege lidt mere. Jeg har lavet en blid geninstallation af Windows. Maskinen er mere stabil nu, men MP kan stadig ikke åbne. Men jeg gider simpelthen ikke frustreres over det længere, så jeg lader det ligge indtil videre.
c-holst kan du ikke lige lavet et svr så du kan få dine points.
Godt nytår
Avatar billede c-holst Novice
01. januar 2004 - 11:38 #21
jamen godt nytår da.