Avatar billede blacks Mester
21. november 2003 - 17:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Installer en SQL eller MSDE database på en bærbar

Er der en eller anden som har en løsning på hvordan man kan installere en SQL eller MSDE database på en bærbar PC med en Interl(R) Pentium(R)M Processor.

Når jeg installere køre den igennem installationen liges som den skal, men efter endt installation så er der bare ikke nogen SQL eller en MSDE. Jeg er sådan set lige glad med om det er den ene eller anden der kan installeres, bare jeg får en af disse databaser installeret.
Avatar billede terry Ekspert
21. november 2003 - 18:14 #1
THere should be no problem installing either SQL Server OR MSDE on a laptop, I have do´ne it hundreds of times without any problem!

If you dont get an error then I guess it is installed! How do you know it is not installed?
Avatar billede trer Nybegynder
21. november 2003 - 20:01 #2
Hvis det er MSDE'en du installerer, så får du ingen værktøjer (Enterprise Manager, Query Analyser etc) med.

Men du vil kunne se i Task Manager (Programstyring? Whatever, tryk CTRL-SHIFT-ESC) at SQLSERVR.EXE kører. Under services kan du finde en MSSQLSERVER service - den skal naturligvis være startet.

Eneste værktøj der er med MSDE'en er OSQL - et kommandolinjebaseret værktøj du kan kalde fra kommnadoprompten.

Mvh
Troels
Avatar billede blacks Mester
22. november 2003 - 10:10 #3
Årsagen til at jeg ved der ikke er noget installeret, er da det er et værktøj som kommer sammen med SAP og Axapta, som bliver konfigureret samtidig med det bliver installeret, så selv en som mig kan installere det. Jeg har efter forsøget på den bærbare installeret på en stationær, for så at forsøge igen på den bærbare. Bare for at checke at jeg gør det korrekt. Men når jeg starter Axapta eller SAP op kommer den bærbaer med at der ikke er nogen database insatlleret. Derfor ved jeg at det ikke er lykkes. Har hørt en fugl synge om at det er Centrino procesoren der er årsagen.
Avatar billede ortoft Nybegynder
23. november 2003 - 16:41 #4
Prøv at konfigurere en SQL Server ODBC-driver (under Kontrolpanelet) - tilslut dig en <local> database og prøv fx med databasen tempdb. Tryk på test og du vil straks kunne se om den virker...

Herefter vil du med fx Access frit kunne arbejde med indholdet i MSDE'en ved blot via ODBC at tilslutte dig en af de medfølgende databaser - fx tempdb...
Avatar billede blacks Mester
23. november 2003 - 21:22 #5
Desværre server findes ikke, eller adgang blev nægtet. Testen mislykkedes!
Avatar billede ortoft Nybegynder
25. november 2003 - 22:30 #6
Har du prøvet med SQL-brugernavnet SA og intet password ved test af ODBC-driveren (på local-databasen)?
Får du i det hele taget SQL Server ikonet nede til højre i Task-baren - med en grøn "Play-knap"?
Avatar billede blacks Mester
25. november 2003 - 22:34 #7
Ja jeg har forsøgt med SA og intet password, Og nej jeg får ikke SQL ikonet i Task-baren, hvilket er en stor indikation for mig at der ikke er noget installeret selv om jeg kan se hvis jeg installere en MSDE at jeg har biblioteket på mit C drev.
Avatar billede trer Nybegynder
25. november 2003 - 23:59 #8
Blacks, du skal checke om sql server servicen findes.

Er servicen installeret men ikke startet, så vil du se det som om din database installation er fejlet.

Check om du har en MSSQLSERVER service på din maskine.

Du højreklikker på "My Computer", vælger "Manage" - og checker under "Services and Applications", subfolder "Services".
Avatar billede blacks Mester
26. november 2003 - 12:30 #9
Hej Troels,

Nej jeg har ikke en MSSQLSERVER der er kun MSSQL$MICROSOFTBCM og MSSQLServerADHelper.

Hilsen
Stinne
Avatar billede blacks Mester
27. november 2003 - 10:48 #10
Nu har jeg installeret en MS SQL swerver 2000 også har jeg en MSSQLSERVER og den er started, men ingen ikon i task-baren, og når jeg forsøger at oprette en database, kan systemet ikke finde en SQL server.
Avatar billede trer Nybegynder
27. november 2003 - 11:03 #11
MSSQL$MICROSOFTBCM  lyder som en mssqlserver med en instans navngivet som "MicrosoftBCM"

Så vil man skulle angive serveren som  myserver\micrsoftbcm
Avatar billede blacks Mester
27. november 2003 - 11:08 #12
Troels, Når jeg installere en Axapta, er det er værktøj med som kan oprette en database, dette værktøj kan ikke finde nogen SQL Server overhoved. Kan det ikke have noget med Centrion procdesoren at gøre, den lukke for alt der ikke lige køre..... Hvad ved jeg?
/Stinne
Avatar billede jtbroad Nybegynder
23. december 2004 - 11:22 #13
Har du prøvet at installere personal server udgaven? Det kører fint på min IBM R50
Avatar billede blacks Mester
30. november 2009 - 23:04 #14
Ingen svar