Avatar billede tast Nybegynder
14. september 1999 - 21:04 Der er 18 kommentarer og
5 løsninger

Kabinet.

Jeg står og skal købe et nyt kabinet, og har ikke en meter forstand på et sådanne.

Er der nogen der har nogle erfaringer omkring nogle gode støjfrie kabinetter som er til at betale?

Tast
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. september 1999 - 21:13 #1
nej men køb et Aopen HX45, det er pæn, solidt, nemt at rode med og så er der afrundede kanter så du ikke skærer dig, og det er bare et sejt kabinet
Avatar billede tast Nybegynder
14. september 1999 - 21:25 #2
Ok, men er det et støjsvagt kabinet?

Mit gamle kabinet larmede forbandet meget, og det vil jeg undgå....

Tast
Avatar billede schmidt Nybegynder
14. september 1999 - 21:48 #3
Hej cyberesben.

Jeg skal også have mig et kabinet. Jeg havde vil have et Micro kabinet til ATX bundkort. Aopen, hvor finder jeg sådan noget?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. september 1999 - 22:03 #4
mit Aopen larmer ikke ret meget....

Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. september 1999 - 22:06 #5
http://www.aopen.nl/products/housing/Default.asp kan du se dem...

Jeg var til netparty i weekenden, og jeg tror at 50 af alle havde et Aopen HX45....
Avatar billede bubby Nybegynder
14. september 1999 - 22:11 #6
jeg kan ikke lige huske hvad mit hedder, men det er et luksus kabinet. Det er det med en grøn stribe i højre side... alt derinde kører på skinner og du skal ikke engang bruge en skruetrække til at pille tingene ud...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. september 1999 - 22:12 #7
ups, der skulle stå 50%
Avatar billede bubby Nybegynder
14. september 1999 - 22:12 #8
Avatar billede hobbez Nybegynder
14. september 1999 - 23:25 #9
Bare et lille pip:

Kabinettet gør det ikke alene. Sørg for at strømforsyning og ekstra blæsere er af low-noice typen.

Og hust at kabinetter kan støjdæmpes med støjdæmpende måtter af den type der bruges til biler.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. september 1999 - 00:30 #10
CPU køleren og harddisken er de værste syndere!
Avatar billede fatboy Nybegynder
15. september 1999 - 03:07 #11
Hos www.datasalg.dk , som også har to butikker i Københavnsområdet, kan man købe et ATX kab. til 350,- kr. Jeg synes, det larmer lige så meget/lige så lidt, som alle andre. Det er pænt og billigt.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. september 1999 - 13:12 #12
så billige kabinetter er generelt noget shit... man kan få et Aopen HX45 for 431 kr! det er da billigt, jeg gav 800 for det i august 98
Avatar billede chromatiq Nybegynder
15. september 1999 - 13:46 #13
Bare vær sikke på at du ikke køber et kabinet der er lavet til Baby-ATX hvis du har et normalt ATX bundkort, for det vil ikke kunne være i ABITs Baby-ATX kabinet..
Men ellers kan ABIT klart anbefales..
Avatar billede chromatiq Nybegynder
15. september 1999 - 13:47 #14
ARGH! - AOPEN mener jeg...
Avatar billede herskegut Nybegynder
15. september 1999 - 14:51 #15
har kun lige en ting at sige, det der HX45 kabinet er ikke noget der er noget værd, hvis det er plads og kvalitet du leder efter skal du have et Aopen HX08 ATX, der er ikke noget bedere det larmer næsten ikke, plus at 10 af mine bekendte har sådan et (inklusiv mig :) )
jeg kan kun varmt anbefalde det..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. september 1999 - 17:57 #16
Problemet er at HX08 er så stort at det kun kan stå på gulvet... HX45 er sgu fed nok til almindeligt brug, ok, måske ikke til en server med 4 harddiske og 3 cd-rom drev men til en almindelig arbejdsstation er det bare sagen!
Avatar billede herskegut Nybegynder
16. september 1999 - 12:07 #17
tjaa men jeg holder bare på at hvis man vil have et der er fremtidssikret skal men sku have et hx08.
men selvfølgelig hver sin smag :)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
16. september 1999 - 22:42 #18
fremtidssikret?
Avatar billede herskegut Nybegynder
17. september 1999 - 11:45 #19
det holder til stort set alt og der er mulighed til at smække en masse ting i det..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
17. september 1999 - 13:20 #20
det kan man sgu da også i HX45...

er det ikke nok med 2-3 harddiske, 3 CD-drev og et diskettedrev?
Avatar billede herskegut Nybegynder
17. september 1999 - 13:22 #21
narj ikke hvis men har 5-6 harddisk 2 cdrom-drev og en brænder..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. oktober 1999 - 23:27 #22
tast>>kan du ikke acceptere svarene på det her spm eller noget...?
Avatar billede j_pallesen Nybegynder
14. februar 2000 - 19:47 #23
Som de fleste andre kan jeg også anbefale AOPEN HX45, min kører uden problemer, men larmer lidt, men det er fordi at jeg ikke har brugt low noise blæsere.