Avatar billede e30 Nybegynder
21. november 2003 - 15:41 Der er 25 kommentarer

CPU-brug 100%, derfor meget langsom

Jeg oplever at min pc er meget langsom ... går ud fra det er p.g.a. at mit cpu-brug ligger oppe på 95-100% hele tiden - på trods af at jeg ikke rigtigt har nogle programmer eller opgaver kørende af væsentlig karakter. Det betyder også at min pc'er er ufattelig langsom. Hvad går der galt????

Lidt om min pc'er + styresystem:
Intel Celeron 2400
384 mb sdram
Windows XP prof.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2003 - 15:42 #1
Prøv at trykke Crtl+shift+ESC.
kig på fanbladet "procceses" - her kan du se hvad der bruger al din CPU
Avatar billede e30 Nybegynder
21. november 2003 - 15:48 #2
har været inde og kikke ... det ser ud til på den CPU graf at så snart jeg foretager mig noget som helst med pc'eren så stryger den op på 100%
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 15:50 #3
Er det aktiv process der er på 100% eller er det en anden process
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 15:51 #4
Det er næsten helt sikkert snavs..

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :         http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede e30 Nybegynder
21. november 2003 - 15:51 #5
kan det have noget at gøre med grafikkortet????? Har sat den på max opløsning med max farver....????

Bare det at jeg flytter rundt med et vindue får cpuforbruget op på 100%
Avatar billede e30 Nybegynder
21. november 2003 - 15:59 #6
virker som om at det hjælper at sætte farverne ned til 16 bit .... kan det virkelig passe?
Kører en opløsning på 1280x1024. Med et S3 Grafics ProsavageDDR med 32 mb ram - hvis det siger nogen noget....
Avatar billede ird Praktikant
21. november 2003 - 16:03 #7
Tryk kontrol alt del og få din jobliste frem!

Tjek derefter alle de ting der står der med denne liste! http://www.eksperten.dk/spm/430674

Brugte den selv og fik fjernet en stor del af programmer jeg slet ikke havde brug for. Arlet du har efterhånden fået spyware på hjernen!!!!
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 16:06 #8
Der er vist gået virus i din copy/paste

Hvad er det får et link du har lagt der*S*
Avatar billede ird Praktikant
21. november 2003 - 16:08 #9
Avatar billede ird Praktikant
21. november 2003 - 16:13 #10
Arlet>>> jeg forsøger bare at sige at alt ikke skyldes spyware!
Du har fået en tendens til at smide det standard svar i alle tråde efterhånden... Prøv at finde en løsning på problemer der ikke har noget med spyware at gøre. Min mening er du er blevet alt for aggresiv og kontant i dine svar og ved mange har det sådan!

Undskyld til opretter for spam
Avatar billede dmcn Praktikant
21. november 2003 - 16:20 #11
ird, anmeld ham hvis du er utilfreds med hans fremgangsmåde.
Avatar billede ird Praktikant
21. november 2003 - 16:22 #12
Ja du har ret nOrmality sorry :-)
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 16:34 #13
IRD -> Hvor har jeg skrevet "Du er blevet hijacket, foretag dig intet" ????
Avatar billede ird Praktikant
21. november 2003 - 16:44 #14
Vil ikke diskutere mere i denne tråd arlet :-)

Håber bare du tænker over det :-)

Ha en god weekend
Avatar billede gol Nybegynder
21. november 2003 - 17:47 #15
Nok ikke det bedste gfxkort, jeg ville formatere det hele og starte på en frisk, og se om det ikke hjælper. Har du defragmenteret dit drev ?.
Avatar billede riversen Nybegynder
21. november 2003 - 18:10 #16
ird: jeg mindes en person der har sagt, at vi ikke skulle blande os i, hvordan han bruge eksperten...kan du huske hvem det er? morale er godt men dobbeltmorale er...ja, hvad er det nu det er.
Avatar billede ird Praktikant
21. november 2003 - 18:14 #17
Ja du er dygtig Riversen
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 18:20 #18
Ird -> så er riversen ikke "en af den snes stykker du via ICQ har snakket sammen om dette igennem et stykke tid nu om at jeg bliver værre og værre".

I følge Ird´s anmeldelse mod mig tidligere idag.

Tak for det ird
Avatar billede ird Praktikant
21. november 2003 - 18:23 #19
Nej det er han ikke! ja du er anmeldt.

Mon ikke snart vores diskutioner kunne stoppe i andres tråde!!
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 18:26 #20
Hvem starter hver evig eneste gang!!!!!!!
Avatar billede riversen Nybegynder
21. november 2003 - 18:31 #21
ikke ird da...men der er jo ingen grund til at skrive, for han har sat mig på ignore på e
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 18:33 #22
*GG*
Avatar billede riversen Nybegynder
21. november 2003 - 18:35 #23
og let og elegant har han undladt at svare på mit spørgsmål...som altid vrider han sig udenom
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 18:36 #24
han svarer ikke, han anmelder bare
Avatar billede ird Praktikant
21. november 2003 - 18:48 #25
Tak for anmeldelsen drenge!!

Og nej er ikke efter victor Har skrevet til ham på mail og forklaret hvor jeg nævnte ham så drop det kone snak og der er ikke problemer! Så den var lidt spildt drenge *LOOL*