Avatar billede magii Nybegynder
11. januar 2001 - 20:59 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Kan ikke læse en NFTS hdd i NT 4.

Jeg har en harddisk som er fuld af chk-filer og da det er vigtig for mig at se datoen på hvad tid de er lavet (til en retssag.
Jeg kan se harddisken når jeg starter op på en anden NT 4.0 harddisk og har sat den \"syge\" som D: - men jeg kan ikke komme ind på den - fdisk siger at alt er ok og at den har en NTFS partion - hvordan får jeg den \"åbnet\" så jeg kan se filerne?
Avatar billede tlaursen Nybegynder
11. januar 2001 - 21:12 #1
Der findes et lille program der hedder NTFS-dos Det programmet er, at det mounter en NTFS partition så du fra en Dos bootdiskette kan få adgang til dine filer.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
11. januar 2001 - 21:14 #2
Programmet findes her
http://www.sysinternals.com
Avatar billede hanmo Nybegynder
11. januar 2001 - 21:17 #3
En mulighed kunne være at det er en NTFS partion, oprettet med Windows 2000. Dette filsystem kaldes også NTFS, men har nogle flere funktioner som ikke findes under NT 4.0, og kan derfor heller ikke i alle tilfælde læses af en Windows NT 4.0 maskine.
Hvis du ikke har mulighed for at tilslutte den til en Windows 2000 maskine, så kan du prøve at kører Partition Magic og konverterer den til en FAT partion, som NT 4.0 så vel som Windows98/ME kan læse.
Måske harddisken er krypteret?
I hvert fald, så prøv at undersøg den med Partition Magic
Avatar billede magii Nybegynder
11. januar 2001 - 21:30 #4
tlaursen - det prøver jeg.
hanmo - jeg har prøvet at sætte den på en windows 2000 server, men den kunne heller ikke læse den. Partition Magic tør jeg ikke bruge da jeg har dårlige erfaringer med den
Avatar billede mrcorex Nybegynder
17. januar 2001 - 18:36 #5
Nu så jeg denne lidt sent. Men pas nu på. Hvis du konverterer denne til FAT ryger alle permissions der er i fil-systemet. Også hvis du kører EFS. Dette er dog mere bestemt evt. for filer.

/CoRex
Avatar billede tlaursen Nybegynder
17. januar 2001 - 18:38 #6
NTFS-dos læser bare filerne. Den ændre ikke noget ved filsystemet.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
17. januar 2001 - 20:59 #7
tlaursen>Jeg skrev også \"konverterede\", ikke \"læste\". :)

/CoRex
Avatar billede kbn Nybegynder
26. januar 2001 - 03:55 #8
Er du sikker på at disken ikke har været en del af et sæt? f.eks. et stripe eller volume?

Prøv at check partitionen med \"ftedit\" fra NT resource-kit.
Avatar billede kjeldkjaer Nybegynder
15. juli 2001 - 17:31 #9
Du har sandsynligvis ikke rettighederne.
Du skal vælge Properties/security på D: og derefter Ovnership, take ovnership. Når dette er gjort vælger du permissions everyone full control.
Husk at inkludere subdirectories.
Kjeld