Avatar billede ihj Nybegynder
11. januar 2001 - 20:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Log på windows

Når jeg starter windows 2000 kommer der et skilt med \"Log på windows\", men jeg ønsker ingen kode eller andet, hvordan fjerner jeg dette skilt ?
Avatar billede kronborg Nybegynder
11. januar 2001 - 20:42 #1
Jeg har heller ikke kunnet finde ud af det, men man kan jo bare logge på den ene gang og så fremover bare lukke computeren ned uden at logge af!
Avatar billede k_la Nybegynder
11. januar 2001 - 21:02 #2
Jeg ved ikke om det virker på win200 - men det virker på NT

Bypass af Windows NT\'s Logon skærm.

Hvis du ønsker at logge ind automatisk på enten din NT Server eller Workstation, vil programmerne TweakUI og AUTOLOG.EXE fra NT Resource Kit kunne gøre det.

Ønsker du at sætte det op i registry, find da følgende felt :

HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows NT\\Current Version\\Winlogin  ADVARSEL !
Dette Tip/Trick kan ikke anbefales at blive benyttet på en produktions Server eller Workstation, da det indebærer en sikkerheds risiko. Alle vil fremover kunne få adgang til netværket med den login-account som er sat op !!!

Sæt herefter følgende (alle er af typen REG_SZ) :

DefaultDomainName
DefaultPassword (må ikke være blank)
DefaultUserName
AutoAdminLogon = 1
Hvis du ønsker at logge ind som en anden bruger, hold da [Shift] nede medens du logger af !

Avatar billede goulduck Nybegynder
11. januar 2001 - 21:53 #3
start -> settings -> control panel -> users and passwords og fjerne hakket i \"Users must enter a user name and password to use this computer\"...

(oversæt evt. til dansk)

kronborg> Det der forstod jeg ikke helt - mener du dvale??
Avatar billede kronborg Nybegynder
14. januar 2001 - 00:17 #4
Jeg mener at man ikke behøver at logge af, for at slukke ens computer (vælge lukke computer i start)
Er du med?
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. januar 2001 - 16:29 #5
Når du lukker computeren, bliver du logget af..
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. januar 2001 - 16:30 #6
det sker helt automatisk

For hvis jeg nu tog en pille og blev helt helt helt mussestille, skulle jeg så ....

(taler om en effiktiv reklame!! ;o)
Avatar billede kronborg Nybegynder
14. januar 2001 - 19:09 #7
Når jeg starter den op igen, skal jeg ikke logge på!! Og jeg kan stadig vælge at logge af!!!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. januar 2001 - 20:41 #8
Det skal nok også passe - men så har du nok den samme funktion sat til. Man kan nemlig godt logge af når man bruger den funkiton som jeg taler om.. har du den slået til/fra??
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. januar 2001 - 20:41 #9
Er der hak eller ej?
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. januar 2001 - 20:44 #10
Det er noget du kan sætte under installationen af Windows 2000 - her kan du vælge noget i stil med \"Gå altid ud fra at følgende bruger er logget på computeren\"
Avatar billede stefanlarsen Nybegynder
16. januar 2001 - 17:09 #11
Start REGEDT32.EXE and locate the following Registry subkey:

HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\WindowsNT\\CurrentVersion\\Winlogon

Using your account name and password, double-click the DefaultUserName entry, type your user name, and the click OK. Double-click the DefaultPassword entry, type your password, and then click OK.

NOTE: The DefaultPassword value may not exist. If it doesn\'t, from the Edit menu, choose Add Value. In the Value Name field, type: \"DefaultPassword\" (without the quotation marks). Select REG_SZ for the Data Type. In the String field, type your password. Save your changes.

Also, if no DefaultPassword string is specified, Windows NT automatically changes the value of the AutoAdminLogon key from 1 (true) to 0 (false), thus disabling the AutoAdminLogon feature.

From the Edit menu, choose Add Value. Enter AutoAdminLogon in the Value Name field. Select REG_SZ for the Data Type. Enter 1 in the String field. Save your changes.

Exit REGEDT32.

Click Start, click Shutdown, and then click OK. Turn off your computer.

Restart your computer and Windows NT. You should be able to logon automatically.

(Kilde: Microsoft Technet)