Avatar billede destiny Nybegynder
11. januar 2001 - 20:24 Der er 64 kommentarer og
5 løsninger

BuyDomains.dk

Hej

Jeg vil godthave vurderet http://www.buydomains.dk.

Alle kommentarer er velkommende.

Martin
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. januar 2001 - 20:26 #1
Jo den er pæn, hvem er ejeren? *ggg*

Står der på chart.dk:
BuyDomains.dk - .dk Domæne 239 kr. Gratis register af .com, .net. eller .org + Gratis 1 MB Web Hotel! Hosting fra 15kr. pr. md, 3 måneders gratis hosting og gratis domæne + rabat på hele beløbet. Gratis 3 POP EMAIL konti med domæne! Besøg os idag!

Står der på siden:
.dk domains 129,
Avatar billede microtec Nybegynder
11. januar 2001 - 20:29 #2
Under tirn 2 Bestil domæne står der \"Registrer domæne (forward eller parkering)\".
Det er det eneste punkt, hvor der ikke står en pris.
Er forward gratis?
Avatar billede microtec Nybegynder
11. januar 2001 - 20:32 #3
Er det rigtigt at reklamere med \"Gratis Webhotel\" når det IKKE gælder for DK-domæner?
Langt de fleste kunder vil købe et DK-domæne.
Jeg tror den er på kant med markedføringsloven :o)
Avatar billede Thomas Nybegynder
11. januar 2001 - 20:35 #4
Hvordan kan det være, at .dk domæner koster penge, når de nu er blevet gratis, og .com, .net og .org domæner er gratis, når man normalt skal betale for dem. Er det ikke lige omvendt at gøre det sådan??

Men ellers en ganske pæn side - synes faktisk lidt om reklamen der kommer i starten (den med priserne) selvom jeg normalt ikke lægger mærke til sådan noget. Dog har jeg aldrig rigtigt kunne li\' Times New Roman fonten, så byt den ud med en verdana eller en arial - det er MEGET pænere.

En service jeg meget vel kunne falde for (i ta\'r dankort (o: ) når jeg nu alliwl står og mangler.

Måske i skulle gøre lidt mere opmærksomme på at jeres priser er uden moms.. Nej, vent.. priserne er jo med...! Næh - for det koster ikke 40 kr. årligt hos dk-hostmaster - men 50,- med moms -> skal nok lige rettes (o: Lidt forvirrende skrevet..
Avatar billede 12tri Nybegynder
11. januar 2001 - 20:37 #5
Jeg kan ikke lide din flash den optager for meget plads
Avatar billede microtec Nybegynder
11. januar 2001 - 20:38 #6
Det virker ikke rigtigt at prisen udregnes i $ og der opgives en ca. pris i DKr.
Det er en Dansk site, så der skal udelukkende arbejdes med DKr.

Prisen for oprettelse af et domæne er normalt incl. det første års afgift til DK-Hostmaster.
Her opkræves der 129 + 40 DKr.
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. januar 2001 - 20:40 #7
raivo>  At .dk domæner er GRATIS nu, er ikke helt  korrekt, de KOSTER 40 kr. om man vil eller ej.

Man ikke sige de er gratis fordi man kun skal betale 40 kr. i afgiften.. 40 = IKKE gratis
Avatar billede microtec Nybegynder
11. januar 2001 - 20:41 #8
På step 3 står der:

<SNIP>
Produktbeskrivelse:
- Registrering af domænet www.mikrotek.dk
- 3 gratis pop3 konti.
</SNIP>

Jeg har kun bestilt domæne. Hvordan kan I så tilbyde mig 3 gratis pop3 konti?
Jeg har jo ikke valgt nogen form for hosting.

Avatar billede bacardil Nybegynder
11. januar 2001 - 20:42 #9
destiny> Er det gratis at reg. com,net og org domæner hvsi man ikke køber webhotel?
Avatar billede microtec Nybegynder
11. januar 2001 - 20:43 #10
bacardil >> Ikke for at ordkløve med dig.
De 40 Kr. er 1. års afgift til DK-hostmaster.
Selve registreringen er vel gratis.
Avatar billede Thomas Nybegynder
11. januar 2001 - 20:43 #11
bacardil ->

Men det er jo kun om året... når det er gratis at registrere, hvorfor tager de så penge for det? (o:
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. januar 2001 - 20:45 #12
raivo> Man betaler 40 kr. fra start, som dækker det første år, men så bliver det jo 40 kr :o)

microtec> Nu dig igen? *lol*
Avatar billede Thomas Nybegynder
11. januar 2001 - 20:47 #13
bacardil ->
Nemlig!

Desuden er vi nogle der ikke er momsregistrerede og må betale 50,- men det tilbydes til 40 om året på hjemmesiden. Hvordan kan det loves, når man får regningen på de 50,- fra dk-hostmaster??!
Avatar billede microtec Nybegynder
11. januar 2001 - 20:48 #14
bacardil >> *LOL*

Bemærk lige at domænet koster 129 + 40 DKr.
De tager altså 129 Kr. for registreringen, som jo er gratis hos DK-Hostmaster.

Kan ikke lide at jeg skal betale ca. 169.00 kr.
Jeg vil sgu vide HVAD jeg skal betale.
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. januar 2001 - 20:48 #15
raivo> regningen går da via din web udbyder, som så giver det til 40 kr *S*
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. januar 2001 - 20:49 #16
microtec> Have jeg ikke set ;o)
Avatar billede microtec Nybegynder
11. januar 2001 - 20:50 #17
raivo >> Det er faktisk ganske enkelt.
BuyDomains.dk er et Amerikansk firma, så de skal ikke betale moms til DK-hostmaster.
Noget helt andet er at du faktisk selv skal kontakte Told & Skat for at betale moms af en vare du køber i Amerika ;o)
Avatar billede microtec Nybegynder
11. januar 2001 - 20:52 #18
bacardil >> Nej. Den går ikke.

Du betaler også 50 Kr. incl moms til DK-hostmaster fordi I er et dansk firma.
I får så 10 Kr. (momsen) retur fra Told & Skat.
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. januar 2001 - 20:53 #19
microtec> de 40 kr  var den pris webhotellet evt. tog for årafgiften til kunden..

Snakker ikke om DK:H
Avatar billede microtec Nybegynder
11. januar 2001 - 20:54 #20
bacardil >> Dem skal de da betale vidre til DK-Hostmaster. Hvem skulle ellers betale for det 1. år?
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. januar 2001 - 20:56 #21
microtec> JaJa..

Men selvom at webhotellet skal betale 50 kr, kan det da godt være at de har valgt at sige, når vi få det til 40 (når momsen er væk), så giver vi vores kunder en billig oplevelse og sælger det til 40 kr - right?
Avatar billede bcoppola Nybegynder
11. januar 2001 - 20:58 #22
>Bacardil ..

You can become a registrar for DK-Hostmaster which costs 5000 + then you need DNS servers connections lines, and then 40 kr per domain you register.
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. januar 2001 - 20:59 #23
bcoppola> Ja?
Avatar billede bcoppola Nybegynder
11. januar 2001 - 21:02 #24
Ravio

You write -
raivo >> Det er faktisk ganske enkelt.
BuyDomains.dk er et Amerikansk firma, så de skal ikke betale moms til DK-hostmaster.
Noget helt andet er at du faktisk selv skal kontakte Told & Skat for at betale moms af en vare du køber i Amerika ;o)

You are not buying an American product, you are buying service over the Internet, and is a danish domain registered by an American Company.  Allmost all major registrars offer the opportunity to registrer international domain names. (Such as register.com who charges 70 US dollars per year for a Danish domain)

Avatar billede microtec Nybegynder
11. januar 2001 - 21:05 #25
Jeg har lige chattet med deres \"hot-line\".
De påstår at de sagtens kan tilmåde 3 pop3 konti på mit domæne, selv og jeg skal benytte domænet på et fremmed web-hotel.

Jeg mener ikke dette er teknisk muligt. Tager jeg fejl?
Avatar billede bcoppola Nybegynder
11. januar 2001 - 21:05 #26
bacardil -> I am the owner of BuyDomains.dk.

I apologize for the mis-information on Chart, we are updating that ad right away.

AS for the .com registration.  We charge 0 for the registration fee + 179 kr. per year.  (that includes MOMS and 35$ Internic Fee) Most firms in DK are charging close to 199 for registration ex. MOMS and 35$ internic fee

DK domains are 129 registration fee + 40 kr first year domain fee.

When you purchase a webhotel from BuyDomains.dk the registration fee is waived and you only pay the first years 40 kr.
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. januar 2001 - 21:06 #27
microtec> Hvis din mail stå til dem *S*
Avatar billede bcoppola Nybegynder
11. januar 2001 - 21:08 #28
Microtec -

You can use the free accounts with your domain name if you do not have mail service on your hotel now.

If you want to point the domain name to your exixsting hotel (or domain) and use the free pop accounts seperate from your other hotel then we allow this totally free of charge.
Avatar billede microtec Nybegynder
11. januar 2001 - 21:08 #29
bacardil >> Jeg er ikke vildt meget inde i teknikken på host-siden, men skal det forstås sådan at domånet kan peget til en mail-server hos en udbyder og en web-server hos en anden?
Avatar billede bcoppola Nybegynder
11. januar 2001 - 21:09 #30
bacardi -> Ja?

Yes you can become a registrar for 5000 This is the sign up fee to become liscensed to sell .dk domains.
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. januar 2001 - 21:10 #31
microtec> Korrekt
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. januar 2001 - 21:11 #32
Kan du SÅ fjerne det banner fra cofman ;o)
Ej det er en meget pæn side, dog er der ikke så meget spræl i den.
Avatar billede microtec Nybegynder
11. januar 2001 - 21:11 #33
bcoppola >> OK. Can I the new domain forward to a exiting site at another web-hotel too?
I yes, can I use the META tag “refresh” to do this?
Avatar billede bcoppola Nybegynder
11. januar 2001 - 21:12 #34
microtec ->

You can point a domain name to almost anywhere

You can point your domain to a web hotel (for instance the www. and root domain to an IP address)

and you can point your mail and MX records to an alternate mail server or IP address.

You get full control over your domain name at BuyDomains.dk, unlike other companies who give you 0 rights to your domain.
Avatar billede bcoppola Nybegynder
11. januar 2001 - 21:14 #35
Microtec - you can do this directly on our Admin system once your domain is registered by Creating a DNS record

For example www.domain.com points to 1.1.1.1 IP or another domain www.domain2.com

Then you can leave your mail settings the same and use our 3 free accounts we issue to you , or you can forward your mail to an alternate location
Avatar billede bcoppola Nybegynder
11. januar 2001 - 21:16 #36
Tommyf-

We are a more information related site that excitement.  We are working on a new design for the site, but we try to get the most information out to the customers and the best prices available.  In addition with our online control panel you can totally control your webhotel and or domain name.
Avatar billede microtec Nybegynder
11. januar 2001 - 21:20 #37
Det er en KÆMPE fejl at man IKKE kan benytte \"Dankort\", men KUN \"Visa/Dankort\".

Ville gerne have købt et domæne, men kan sgu ikke betale for det.
Avatar billede bcoppola Nybegynder
11. januar 2001 - 21:21 #38
Dankort is not Visa/Dankort.  We accept Visa/Dankort.  This means that the Dankort must be sponsored by Visa.  We currenlt host over 1600 + International domains, and have recieved many comments about Dankort and Visa/Dankort.  Visa is a much more sponsoed card and allows us to better service our clients and offer such great prices.

Avatar billede bcoppola Nybegynder
11. januar 2001 - 21:23 #39
microtec -->

It wil be difficult to purchase a domain name without paying for it.  Most comapnie are charging 199 + 40 kr and sometime up to 500 DKKR.

We hope that you will reconsider and allow us to service your domain name.

Good luck to you!

Brian Coppola
Director of Operations
BuyDomains.dk
Avatar billede microtec Nybegynder
11. januar 2001 - 21:25 #40
Hvis I vil sælge domæner i Danmark til Danske kunder, er det IKKE \"Visa/Dankort\" der skal anvendes men \"Dankort\".

Der er mange danskere, der ikke har et \"Visa/Dankort\" incl. mig.

Avatar billede microtec Nybegynder
11. januar 2001 - 21:32 #41
bcoppola >> Du misforstår. Jeg vil meget gerne betale for domænet, men KAN ikke fordi I ikke tager Dankort.

Jeg vil da ikke give 180Kr. for at lave en bank-overførsel til jer. Så er det billigere at købe domænet et andet sted.
Avatar billede bcoppola Nybegynder
11. januar 2001 - 22:00 #42
Microtek -

I understand.  Alot of other companies charge 199 + 40 + 25% sales tax.

We are working on accepting Dankort, and expanding our banking to Denmark (UniBank) We hope to have this in place within the next month or so.

We try to offer every possible solution for payments, and are working very hard to service every client the best way possible.

We have 24 hour LIve support (No other company in DK does) We have both English and Danish Representatives. We also give away more services and have absolutely no hidden costs!

We do list our prices in both DK KR and US dollars and specify that all purchases are paid in US dollars.  We try to keep the exchange rate current, as we update this every hour on the hour.

This is the reason for the ca. amount in DKKR.  But the US dollar price is the price you pay.

We hope that we can service you in the future.  Between our 1600+ international clients, and our US clients, we have built a very stable and freiendly community with BuyDomains.dk and our American affiliates.

We look forward to hearing from you in the future and If you would like I can send you a mail when we are accepting Dankort as well as Visa/Dankort

Brian Coppola
Director of Operations
Avatar billede microtec Nybegynder
11. januar 2001 - 22:33 #43
Det ville løse mange problemer, hvis I hånterede betaling I jeres Danske afdeling og så lavede betalingen med jeres Amerikanske selvskab internt.

I kunne så tilbyde Dankort, overførsel til en dansk bank og endelig priser i Danske Kr.

Det er forvirrende og dyrt for jeres kunder at betalingen skal foregå direkte til jeres Amerikanske selvskab.

Jeg syntes I ville have et kæmpe fortrin frem for f.eks. www.speednames.dk hvis I tilbød denne service.

Jeg er meget interesseret i at handle hos jeg fordi jeg vil få gratis DNS og fuld kontrol over mit domæne.
Avatar billede mx Nybegynder
11. januar 2001 - 22:36 #44
jeg er ikke så vild med de røde rammer, ellers ser det ok ud.
Avatar billede microtec Nybegynder
11. januar 2001 - 22:38 #45
*LOL* Jeg kan se at i har fjernet det lille Dankort-logo fra forsiden nu.
Avatar billede bcoppola Nybegynder
11. januar 2001 - 22:40 #46
Microtek -

We are aware of speednames.dk  We are also aware that tehy also charge in US dollars, which is why we are trying to expand our services.

If you have researched speednames.dk you will also notice that they charge 55$ for a .dk domain name.  And also give full control over the domain.

The difference in price is tremendous.  Our prices are

BuyDomains.dk  22.00

Speednames.dk 55.00

you save 33.00

Again, we hope to accept Dankort as soon as possible.

Brian
Avatar billede bcoppola Nybegynder
11. januar 2001 - 22:41 #47
Yes Microtek -

Just for you we have removed the Dankort logo.

I hope that this avoids any other confusion.

Visa/Dankort is not DANKORT.  Visa/Dankort is your basic version of a Visa Checkcard.

Avatar billede microtec Nybegynder
11. januar 2001 - 22:45 #48
bcoppola >> Det er netop min pointe.
Hvis man kunne betale Dankort og priserne var I danske Kr. ville I være BEDRE end www.speednames.dk

I ville dermed få flere kunder.
Avatar billede bcoppola Nybegynder
11. januar 2001 - 22:50 #49
Microtek,

I appreciate the comments.  We will still have to collect our fees in US dollars until we move our office to Denmark.  At that time we will have to start charging MOMS. So to make things better and cheaper for our clients we want to try to remain in US dollars for as long as possible.

We are also working on a solution for you to pay directly in your bank by Dankort as well as Visa and Mastercard online.

We are a very busy company so please bear with us while we work to better service the Danish MarkeT

Our prices speak for themselves! As you have seen, and our fast and reliable service, along with our 24 hour support is un-matchable in DK!

Thank you for stopping by and we hope to see you in the future!

Brian
Avatar billede Thomas Nybegynder
12. januar 2001 - 07:51 #50
bcoppola >

Jeg vil gerne skrives op til at modtage en e-mail når i ta\'r dankort.... kan man gøre det fra hjemmesiden, eller..??
Ellers vil jeg gerne modtage e-mail på thomas@x-p.dk

//Thomas
Avatar billede microtec Nybegynder
12. januar 2001 - 13:42 #51
Jeg faldt lige over denne formulering:

<SNIP>
Priser:

Vær opmærksom på at BuyDomains er en amerikansk service, og derfor alle priser er inkl. moms af BuyDomains løsninger.
</SNIP>

Det er ikke rigtigt at priserne er incl moms. Der skal ikke betales moms fodi I er et amerikansk firma. Dette betyder også at et dansk firma der handler hos jeg ikke kan fratrække momsen.
Avatar billede microtec Nybegynder
12. januar 2001 - 13:43 #52
I må kun oplyse priser incl. moms, hvis I er moms-registreret i Danmark. Det er I jo netop ikke.
Avatar billede bcoppola Nybegynder
12. januar 2001 - 13:46 #53
Microtek -
Avatar billede microtec Nybegynder
12. januar 2001 - 13:49 #54
Den er også gal på http://www.buydomains.dk/HostingAndPrices.asp
hvor i skriver \"Alle priser er incl. moms.\"
I kan ikke være moms-fritaget og så samtidig oplyse priser incl. moms. Det er ulovligt.

Avatar billede bcoppola Nybegynder
12. januar 2001 - 14:20 #55
Microtec -

We have completed some updates which state that there is now NO TAX.  WE will now get many reponses that say

\"Does this mean we have to pay tax here?\"

It is a very tricky situation with words to get it exactly right.

Brian
Avatar billede microtec Nybegynder
12. januar 2001 - 14:34 #56
Når I skriver \"Alle priser er incl. moms.\" skal jeg som firma-kunde kunne få momsen retur fra Told & Skat når jeg laver min moms-afregning.
Det kan jeg IKKE når I er et amerikansk firma, for I har jo ikke opkrævet nogen moms.

Altså vil jeg, som firma-kunde, komme til at betale 25% mere for varen end forventet.

Det er direkte i strid med moms-loven når i skriver \"Alle priser er incl. moms.\" når I ikke er moms-registreret.
Måske skulle i bruger ordet \"moms-frit\" istedet.

Avatar billede microtec Nybegynder
12. januar 2001 - 14:39 #57
I kunne også helt lade være med at nævne ordet MOMS nogen steder. Det er det en ikke moms-registreret Dansk virksom skal gøre.
Avatar billede staz Nybegynder
25. januar 2001 - 14:24 #58
Dit logo er alt for “word“ agtigt

---- Staz ----
Avatar billede microtec Nybegynder
25. januar 2001 - 17:39 #59
Mon tiden ikke er inde til at lukke dette \"Reklame-spørgsmål\"?
Avatar billede 12tri Nybegynder
25. januar 2001 - 20:10 #60
>> staz

Hvad mener du med “word“ agtigt, det forstår jeg ikke, det ligner da ikke noget fra den word jeg har.

MORTEN
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
18. juni 2003 - 22:19 #61
Hmm jeg har domain hos boudomains.dk og har haft god servis i 1½ når nu!
men nu har server været nede i 1½ dag jeg kan værken bruge mit doomstone.dk domaine eller min e-mails!
Avatar billede maikenvl Nybegynder
03. december 2003 - 19:47 #62
Jeg har været kunde hos buydomains - da jeg betalte 60$ for at bruge mit domæne i endnu 2 år fornyede de det ikke. De løj om hvorfor domænet var nede i 5 uger - herefter blev domænet slettet og hvem som helst kunne købe det! De smækker røret på når man ringer for at pengene tilbage for noget man ikke har fået. Mange har haft dette problem med buydomains!!!!!  KØB ALDRIG NOGET HOS BUYDOMAINS - HVIS NOGEN VED HVORDAN MAN BEDST SPREDER DETTE BUDSKAB OG SPARER FOLK FOR PROBLEMER OG PENGE - PLEASE HJÆLP MIG MED AT GØRE DET. Hvis nogen er nået så langt som til at ville sagsøge dem har jeg dokumentation for hvordan de har løjet og stjålet og ikke overholdt kontrakter!!!
Avatar billede maikenvl Nybegynder
03. december 2003 - 19:53 #63
Kan lige tilføje at hvis nogen af jer der læser dette er kunder hos buydomains og undrer jer over hvorfor jeres domain/mail ikke virker så prøv at søg på hvilken status den har - den er sikkert ikke fornyet hos bulkregister og buydomains synes det er rimeligt at man selv betaler de 150$ det koster at få sit domæne tilbage uden at vente 5 uger og risikere at en anden når at få det inden man selv kan registrere det igen - for ellers mister DE jo penge!!! Det er virkelig et grotesk foretagende og jeg har tænkt mig at politianmelde dem
Avatar billede dynablast Nybegynder
03. juni 2004 - 12:43 #64
HOLD JER LANGT VÆK FRA DETTE LORTE FIRMA (Buydomains.dk)

Support = 0
Oppetid = 50/50
Pris = DYRT ! i forhold til hvad man får.
Avatar billede khammeru Nybegynder
03. juni 2004 - 13:32 #65
Ja - desværre virker de ikke så godt. Jeg har været kunde i godt to år, og der har været oppetider på ca. 85%. Vælg altid en udbyder som kan dokumentere sine oppetider - jeg er blevet klogere end at bare kigge på prisen! Og deres support ligger i USA, og den er IKKE prioriteret. Har lige bestilt flytning til en anden (dansk) udbyder, pga. det monster styrt de pt. har, to dage nede. Aldrig mere!
Avatar billede milandt Nybegynder
07. juni 2004 - 18:03 #66
Jeg har prøvet flere gange at få overført et .com domæne til en anden udbyder, men BuyDomains ignorer simpelthen dette request. De sidder desværre på magten selvom jeg ejer domænet.. snak om at give rettigheder over domænet til kunden.. lol.
Avatar billede hinnerup Nybegynder
19. juli 2004 - 11:10 #67
Undertegnede har tilsvarende adskillige gange forsøgt at flytte et .net domæne til en anden udbyder, uden held. Hold Jer langt væk fra buydomains!

- Milandt, fandt du en løsning?
Avatar billede milandt Nybegynder
19. juli 2004 - 13:23 #68
hinnerup - I samarbejde med WebAir.com der er en partner hos Tucows og ved at kontakte Bulkregister i USA fik jeg reddet det ud, for selvfølgelig skal BuyDomains give slip på et domæne hvis man gerne vil flytte det.
Avatar billede Quicken Nybegynder
04. april 2009 - 11:45 #69
I got a comment in regards of validating the service.

I have to add that I have been using buydomains for quite some time now, actually 6 years, and buydomains service have been very good and they always responded to support requests in a timely manner.
I have always paid my fee using a creditcard and never have it been rejected.

Therefore it was with great disbelief to find out that my cosocnordic domain has expired due to Buydomains slacking.

I even called and placed a message yesterday and several mails to the support and NO response.

The domain SHARKS are already allover the domain, hijacking it for other purposes :(