Avatar billede discowarp9 Nybegynder
21. november 2003 - 00:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

"Not running ASP.NET version 1.1"

Hejsa,
Jeg har et problem med mit Visual Studio.Net / IIS 5.1:
Når jeg prøver at oprette et ASP WebService projekt i Visual Studio, får jeg fejlen "Visual Studio .NET has detected that the specified Web server is not running ASP.NET version 1.1. You will be unable to run ASP.NET Web apllications or services."
Jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere .NET frameworket, men det virker ikke.
Nogen der ved hvordan den skal grejes?
Med venlig hilsen
Peter.
Avatar billede cogitans Nybegynder
25. november 2003 - 00:08 #1
C:\WINNT\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322>aspnet_regiis.exe -i

så skulle der gerne påbegyndes en installation af den run-time du er "inde i":

Ved mig skriver den:

Start installing ASP.NET (1.1.4322.0).
Finished installing ASP.NET (1.1.4322.0).

Hvis det går sådan ved dig, burde du få version 1.1 installeret, og dine
problemer skulle være løst.
Avatar billede discowarp9 Nybegynder
25. november 2003 - 14:16 #2
Det hjælper desværre ingenting. Det skal lige siges at asp.net virker, det er bare Visual Studio, der ikke genkender det.
Avatar billede cogitans Nybegynder
25. november 2003 - 14:20 #3
Prøv at åben Internet Information Service, og se så der, om den aktuelle mappe, som dit projekt ligger i, er en virtuel mappe (ikonet udfor mappen er også anderledes så). Dette skal den nemlig være, ellers vil Visual Studio ikke køre det.
Avatar billede discowarp9 Nybegynder
25. november 2003 - 16:10 #4
Problemet er at jeg ikke engang kan oprette nye projekter som Web Services, heller ikke når mappen den ligger i, ligger i wwwroot...
Avatar billede cogitans Nybegynder
25. november 2003 - 16:38 #5
Du kan ikke oprette dem inde i Visual Studio eller hvad?
Avatar billede discowarp9 Nybegynder
25. november 2003 - 16:56 #6
Lige præcis... Jeg ved ikke om det er Visual Studio. Det er begyndt her fornyligt, og mere eller mindre spontant, jeg kan i hvert fald ikke sætte finger på hvad der skulle have gjort det.
Avatar billede cogitans Nybegynder
25. november 2003 - 18:01 #7
Har du været inde at checke, om hvad der står i IIS? Og om IIS overhovedet kører?
Avatar billede discowarp9 Nybegynder
25. november 2003 - 18:04 #8
Jaja, den kører og jeg kan se alle mine normale aspx sider. Det er kun visual studio der ikke kan oprette eller ændrer web services...
Avatar billede cogitans Nybegynder
25. november 2003 - 18:22 #9
Mon ikke det så er selve Visual Studio, som er fucked up? Hvad med at afinstallere det, og så geninstallere?
Avatar billede cortex2k Nybegynder
17. februar 2004 - 23:10 #10
Du har ikke andre webservere kørende? For jeg har haft samme fejlmeddelelse fordi jeg havde en apache kørende. Du siger dog at IIS kører, hvilket den ikke gjorde for mig. Da jeg så deaktiverede min Apache virkede det fint
Avatar billede cogitans Nybegynder
17. februar 2004 - 23:48 #11
Næh, det skulle jeg nu da ikke mene, at jeg har. Jeg har en masse programer installeret, men tilsyneladende ikke nogle servere....
Avatar billede ladyhawke Novice
15. juni 2004 - 15:35 #12
Har du prøvet dette (ret versionerne af .NET så de passer til din installation):

go to the v1.0.3705 folder of the .NET Framework (windows\Microsoft.NET\Framework\v1.0.3705) and run aspnet_regiis /u. Then go to the v1.1.4322 folder and run aspnet_regiis /i. This will make sure only ASP.NET v1.1 is registered on IIS.
Avatar billede ladyhawke Novice
15. juni 2004 - 15:36 #13
og anyway, hvis du har løst problemet er det så ikke lukketid?
Avatar billede discowarp9 Nybegynder
07. oktober 2004 - 15:15 #14
Min server er død, og skidtet bliver formateret. Beklager.