Avatar billede sam3003 Nybegynder
21. november 2003 - 00:17 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Fejlmelding ved opstart

Ved opstart kommer følgende fejlmelding:

Windows kan ikke finde "copy". KOntroller, at du skrev navnet korrekt, og forsøg igen. Hvis du vil søge efter en fil skal du klikke på Start og dernæst Søg.

Hvad kan det skyldes?

VH

Sam
Avatar billede tjay8 Nybegynder
21. november 2003 - 00:29 #1
jeg er ikke sikker på hvad det er, men jeg mener at have oplevet noget af det samme blot med en printer som jeg ikke havde tilsluttet og så kunne computeren ikke finde den, måske er det noget i den dur, men jeg ved måske hvordan du kan slippe af med det. prøv at gå i start menuen og tryk "kør" skriv så "regedit", nu er du så i registreringsdatabasen, gå så ind i "HKEY_CURRENT_USER/software/microsoft/windows/currentversion/run" og kig så om den skulle ligge der, hvis ikke så prøv under "HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/microsoft/windows/currentversion/run" og husk nu ikke at slette "systray"
Avatar billede sam3003 Nybegynder
21. november 2003 - 00:45 #2
Hej tjay8

Jeg kunne ikke finde noget under de steder, du foreslog. Jeg går ud fra, du mener jeg skal finde et eller andet med copy, eller søg efter copy, ikke?
Avatar billede sam3003 Nybegynder
21. november 2003 - 01:28 #3
Godnat og sov godt! Jeg ser frem til forslag!
Avatar billede cp1 Nybegynder
21. november 2003 - 03:42 #4
her er en tråd hvor det blir diskuteret+flere løsningsforeslag
http://www.computing.net/windows2000/wwwboard/forum/53645.html
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. november 2003 - 08:52 #5
prøv først at gå¨i Start>Kør og skriv sfc /scannow - tryk på enter når din CD sidder i drevet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. november 2003 - 08:53 #6
og hjælper det ikke så prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

6. Gå ud og lav kaffe.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.
Avatar billede hcma Novice
21. november 2003 - 12:32 #7
Jeg tror du er blevet hi-jacked, så måske skal folkene fra Spywarefri på banen.
Se evt. cp1's link, respons no. 22
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 14:23 #8
Hvis repair ikke hjælper...

Selv om jeg ikke er en af folkene fra spywarefri, vil jeg da gerne hjælpe*S*

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :         http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede hcma Novice
21. november 2003 - 16:43 #9
arlet>>> du er vist ved at blive betragtet som en af Spywarefri-folkene  ;o)
hilsen
hc
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 16:46 #10
jamen, det er jeg ikke, jeg samarbejder bare med dem en gang i mellem og linker til deres fede side*S*
Avatar billede sam3003 Nybegynder
21. november 2003 - 18:18 #11
Tak for hjælpen! En repair hjalp på et andet problem og arlets spyware fjernede fejlmeldingen! Cool!
Avatar billede arlet Juniormester
21. november 2003 - 18:32 #12
Det var godt det lykkes. Takker for point
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. november 2003 - 21:02 #13
takker for pointene..