Avatar billede nesm Nybegynder
20. november 2003 - 22:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvad er HTML?

Nu vil jeg gerne høre jeres mening, om hvad man kalder HTML? er det et programmeringssprog?

Eller hvad siger man at HTML er?
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
20. november 2003 - 22:58 #1
Ja, HTML er et programmeringssprog :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2003 - 22:59 #2
HTML er langt fra et programmeringssprog - Faktisk er det slet ikke et sprog.

Det må og kan bedst betegnes som lidt koder til Word. Du insætter koderne og teksten bliver fed eller billedet sidder til højre.

/Nikolaj
Avatar billede squashguy Nybegynder
20. november 2003 - 22:59 #3
HTML har intet med programmering at gøre. Det er et sprog til at lave layout.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2003 - 23:02 #4
For lige at understrege det så var det med Word kun en sammenligning - html har altså intet konkret med Word at gøre og det allerværste man overhovedet kan er at lave sine sider i word.

Så skulle det være på  plads.

/Nikolaj
Avatar billede roenving Novice
20. november 2003 - 23:03 #5
HyperText Markup Language ...

-- altså et kodesprog, som kan bruges til at lave text-filer, som kan fortolkes som HyperText !-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2003 - 23:05 #6
tjaaa visse ting skal slet ikke forsøges oversat til dansk ;-)
Avatar billede zlinky Nybegynder
20. november 2003 - 23:06 #7
Det er det hjemmesider bliver skrevet i? Altså det der bliver smidt ud til browseren.. ;) HTML filen bliver indledt med <html> og afsluttet med </html> :)
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
20. november 2003 - 23:23 #8
HTML er et formateringssprog...
Avatar billede perj Nybegynder
20. november 2003 - 23:26 #9
Hvad er mere nærliggende end at kigge på: http://www.html.dk
Avatar billede perj Nybegynder
20. november 2003 - 23:30 #10
Avatar billede nesm Nybegynder
20. november 2003 - 23:37 #11
Det var vist svaret.... fra en ingeniør (konsulent).
Avatar billede nesm Nybegynder
20. november 2003 - 23:37 #12
...og så kommer er en 5'er
Avatar billede perj Nybegynder
20. november 2003 - 23:39 #13
Bedre end ingenting;-)