Avatar billede vinge Nybegynder
20. november 2003 - 18:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Adgangsbegrænsning til hjemmesider

Hvordan kan man begrænse adgangen til bestemte eller en bestemt side på sit Website. Ergo, der skal bruges brugernavn og kodeord for at få adgang til siden.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. november 2003 - 18:34 #1
Der skal du helst bruge et serverside sprog, som f.eks. ASP eller PHP, i kombination med en database der indeholder brugernavn og password.
Det kræver at du har en server der understøtter asp/php og MySQL/Access database..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. november 2003 - 18:55 #2
Hvis du vil lære asp, tag et smut forbi:
http://www.html.dk/tutorials/asp

Det anbefales at du læser alle lektionerne.. lektionerne 17-22 omhandler access database.. men læs alle lektionerne.. så får du mere ud af det.
Avatar billede vinge Nybegynder
20. november 2003 - 19:03 #3
Det er vel sagtens den eneste mulighed, altså med ASP o.s.v.?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. november 2003 - 16:24 #4
Takker for points.
Avatar billede vinge Nybegynder
22. november 2003 - 18:08 #5
Men er det ikke rigtig, at det er den eneste mulighed, thesurfer??
Og velbekomme med pointene
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. november 2003 - 18:43 #6
Jeg går ud fra at "ASP o.s.v." betyder "serverside sprog".. så, Ja :)
Det kan ikke gøre med html/javascript..