Avatar billede ironmaiden Nybegynder
20. november 2003 - 18:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Computer laver stop-fejl

Hej eksperter! En af mine venners computer er pludselig begyndt at gå ned når den starter op. Det der sker er, at computeren der kører med XP når til initialisationen af windows hvor den så meget hurtigt viser en blå skærm hvor der så vidt jeg kunne se står en stop-fejl. Jeg vil selv tro det enten er hans windows der simpelthen er crashed eller en boot-virus... hvad tror i?
(har tjekket RAM'ene og logical HDD + prøvet en repair og det eneste jeg nu kan se som udvej er en formatering. Hvis nogen kan komme med nye ideer så skriv venligst)
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2003 - 18:28 #1
Hvordan har du tjekket rammene?
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
20. november 2003 - 18:30 #2
taget dem ud en for en..
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2003 - 18:39 #3
Tror stadig, at rammene er defekte, eller PSU ikke giver, hvad den skal.
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
20. november 2003 - 18:46 #4
har også tænkt det ku være strømforsyningen men hvad sir i til at det kunne være virus?
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2003 - 18:48 #5
Det er da muligt, men meget sjælden.
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2003 - 19:10 #6
Hvis du ved bedre selv, hvorfor opretter du så spørgsmålet??
Avatar billede peet-49 Novice
20. november 2003 - 19:14 #7
Kører den godt nok i fejlsikret?
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
21. november 2003 - 11:37 #8
nej
Avatar billede peet-49 Novice
21. november 2003 - 11:39 #9
Har du prøvet, at starte i sidste konfiguration, hvor systemet virkede.
Avatar billede helleh1 Nybegynder
22. november 2003 - 11:35 #10
Prøv at tjekke din cpu i en anden maskine, jeg har oplevet at det er level 2 på cpuén der er stået af og dermed din cpu...!
Avatar billede peet-49 Novice
22. november 2003 - 11:38 #11
Kør en repair af XP